Takk for meg Oslo

Sponset opphold

God morgen dere. Her sitter jeg med kaffekoppen, og kan ikke helt forstå hvor helgen ble av. Det har gått så alt for fort, og plutselig er det søndag og hjemreise. Det er ikke rart at tiden flyr, når man bor i så vakre omgivelser. Jeg har bodd på Frogner House så mange ganger nå at jeg har mistet tellingen, jeg storkoser meg her, og jeg føler meg hjemme her. Jeg kjenner igjen resepsjonistene, og uansett om de kjenner meg eller ikke, så føler jeg at de gjør det, på måten de smiler og ønsker meg velkommen. For meg så føles det som å komme hjem. 

Jeg velger som regel alltid å bo på ett fast sted, selv om Frogner House har leiligheter over hele Oslo. Denne gangen hadde jeg lyst å teste noe nytt, og sjekket inn i Frydenlunds gate, på Bislett. Leiligheten er stor, lys og utrolig fresht innredet. Alt fra vaskemaskin, til oppvaskmaskin, brødrister og kaffetrakter er på plass. Det er så deilig å være her, at Pia som jeg bor sammen med og jeg bestemte oss for å bestille mat, og bare bli i leiligheten i går. Det ble en super koselig kveld med sushi og kos.  

Helgen i Oslo har vært innholdsrik og fin. Dessverre har jeg ikke fått sett halvparten av de menneskene jeg hadde lyst å møte, men sånn er det når man bare har to små dager.  I dag er det hjem til sørlandet igjen, hjem til sykepleien og rutiner, gruppeeksamen og hverdagsliv. Positivt hverdagsliv. Min hverdag nå er så annerledes enn før jul. Det er fremdeles noen krav som må fullføres på sykepleien, og det er fremdeles ting som henger litt over meg, men det kan overhode ikke sammenlignes med tidligere. Jeg har det så mye bedre nå, og jeg har så mye å glede meg til fremover.

Så ja, jeg skal hjem til hverdagen, men det er en ny og veldig mye bedre hverdag. Nå som kaoset har lagt seg er det på tide å fokusere litt på meg selv igjen, og de tingene som gjør meg glad. Nok søvn, riktig mat – i riktige mengder, planlagte treningsøkter, med variasjon og overskudd, venninnetid, og dager fylt med absolutt ingenting. Jeg har det fint, det har jeg som regel alltid, men jeg har ikke hatt det helt optimalt i forhold til de grunnleggende behovene de siste månedene. Nå som ting har roet seg, praksisdelen av studiet er over, og de store eksamenene er unnagjort, så er det endelig på tid å se litt på egne behov igjen. Legge meg tidligere, stå opp til fast tid, spise ordentlig mat, og ikke bare raske løsninger. Jobbe med svakheter, og komme meg tilbake der jeg trives best. Jeg gleder meg. Det har ikke vært så mye snakk om nyttårsforsetter her på bloggen, og jeg har i grunn bare ett, og det er å finne tilbake til meg selv igjen – jeg kjenner jeg er på veldig god vei. 

Kan dere love meg å gjøre noe hyggelig i dag, noe som gjør deg glad? Ikke noe du må, ikke noe du burde, bare noe du har lyst til. Fortell meg veldig gjerne hva den tingen er, sånne ting synes jeg er så hyggelig å høre om. 

 

Smiiil Maren 

 

 

21 kommentarer
    1. God søndag Maren 🙂 Lurer på om du har noen cafeer/restauranter å anbefale i hovedstaden? Skal dit om noen uker, og skulle gjerne hatt tips til steder å spise (spes lunsj) som serverer litt sunnere mat. 🙂 Frogner house ser kjempefint ut, kunne gjerne tenke meg å bo der en gang 🙂 Ha en fin dag og god tur hjem 🙂

    2. I dag skal jeg bake masse gode sunne alternativer til å ha i brødboks/frys den kommende uken! Samtidig skal jeg høre på en god podcast og bare koose meg 🙂
      Jeg håper du finner raskt tilbake til “deg selv”, men husk at det ikke bare er målet som kan være bra, men også veien dit.. 🙂 Nyt hver dag, Maren!
      Klem

    3. Kristin Antiveros: Ja klart jeg har. Mine favoritter når det gjelder sunn mat er LETT Oslo, BIT, og Fresko. Også har jeg hørt så mye positivt om funky fresh food, men dessverre ikke fått testet.

    4. Så herlig at brikkene har falt på plass igjen og du har fått tilbake roen i kroppen, Maren 🙂 Det er ikkje alle perioder som er like lette, men heldigvis er det kun snakk om ein periode. Unner deg alt godt og håper du har ein LANG og god periode i vente. God søndag, solstråla 🙂

    5. hei 😀 elsker bloggen din og leser den hver dag får å få min dose med treningsmotivasjon haha !
      – men har et spørsmål om hoppetau, jeg har lenge tenkt på å kjøpt meg et hoppetau for å bruke når jeg har `treningsfri`
      skal begynne å trene styrke og kondis mandag onsdag og fredag.
      Lurer på om det er bra nok trening? og bruke hoppetau ?

    6. Høres jo ut som om du har hatt en fantastisk helg i Oslo 🙂
      Det er viktig å sette av tid til å bare dekke egne behov. I hektiske perioder så er det gjerne der man “spiser” tid fra.
      Og hva jeg har gjort som jeg hadde lyst til i dag? Tilbringe dagen på sofaen med en film og la kroppen hvile. Det har vært helt fantastisk!

    7. Du er en stor inspirasjon – lykke til med innspurten i sykepleien og håper du finner tilbake til gode hverdagsrytmer.

    8. Hei Maren!
      Jeg føler vi er ganske like, jeg er veldig opptatt av trening og kosthold men jeg er litt usikker på om dette er noe jeg vil jobbe med, da jeg er redd for at jeg selv mister “fritiden min”. Når jobben går ut på det samme.
      I senere tid har jeg tenkt litt på nettopp å bli sykepleier, etter å ha lest bloggen din skjønner jeg at dette er en utdanning hvor det er mye å gjøre! Du virker så flink!
      Jeg er ikke redd for at det er en “for krevende” utdanning, jeg har 5,4 i snitt nå på videregående.
      Men jeg lurer litt på om du kunne sagt litt hvilke fag du har, hvor lang en vanlig skoledag er, hvordan det er lagt opp og hvor mye praksis det er? 🙂
      Jeg har også litt lyst til å flytte til Kristiansand å studere, er du fornøyd med skolen osv? 🙂
      Klem til den bloggeren som gjør meg mest glad!

    9. Eg blei invitert med på skitur av ei venninne i dag!! 🙂 Kjempekoselig!! 😀 Ho hadde til og med ordna både ski å skisko til meg. Syns det var utruleg koselig gjort :))

    10. Høres ut som en bra plan, Maren. Jeg heier på deg! Idag har jeg faktisk hatt min 8. treningsøkt denne uken. Hatt litt tid og energi til overs visstnok. 30min rolig gange i motbakke og 30min jogging. Er det noe jeg ser frem til hver dag, så er det treningen. Hvertfall nesten hver dag da. :))

    11. Hei fine Maren!
      Igår prioriterte jeg skitur med mamma og pappa selv om to do listen er vondt sonet langt år, jeg har deadlines og er inne i en tøff periode slikt sett med masterskriving, fag som skal leses til og jobbing i tillegg!
      Ha ei nydelig uke <3

    12. Jeg skal løpe, haha. Endelig fått meg nye joggesko, så gleder meg til å teste 🙂
      Men du, når man skal booke en leilighet en helg hos Frogner apartment, så kommer det opp en pris 2920 kr, vet du om det er for alle, i dette tilfellet 3, hele helga?:P Eller må hver person betale det? Hvis det er for alle var det jo ganske så rimelig 🙂

    13. Hei! 🙂
      I kveld har jeg invitert 2 gode venninner som jeg ikke har snakket med siden før juleferien. Vi skal lage god mat sammen (pizza eller vegetartaco) og bare skravle og le og kose oss:-) Ser frem til det!
      Ha en god dag, skjønne Maren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg