Jeg lar det ikke stoppe meg

Jeg klager sjeldent på været, rett og slett fordi vi får ikke gjort noe med det, og da er det helt unødvendig å irritere seg. Snø, og stiv kuling kan være ganske så forfriskende og deilig. Spesielt godt er det hvis du har sittet inne hele dagen, jobbet på data eller sittet med studier. Konsentrert deg i mange timer, og hodet føles som det skal eksplodere – da er det faktisk ingenting som er bedre enn en tur ut i frisk luft. Jeg lar ikke vinterværet stoppe meg, og jeg har så lyst å prøve å inspirere dere til det samme. 

Jeg går så og si alltid til trening, uansett vær. Det er en fin vane å ha, for da får jeg automatisk frisk luft, og våkner til litt før økten min. Det var i grunn aldri et bevisst valg, det bare ble sånn, og nå er det en liten hverdagsvane jeg setter pris på. Har du noen slike hverdagsvaner som gjør at du får økt hverdagsaktiviteten din?

I dag var jeg tung og trøtt i hodet etter flere timer bak macen, jeg hadde mest lyst å legge meg i senga å sove middag. Jeg så ut, og synet som møtte meg var snø, slaps og en sur vind. Det fristet minimalt, men jeg ignorerte sofastemmen, satt på glamusikk på ørene og tok turen ut. 30 minutter powerwalk ute, og sannelig kom ikke energien snikende tilbake. Jeg skjønner at du kanskje irriterer deg nå, og tenker at sånn fungerer det ikke for deg, men vet du hva – det vet du faktisk ikke før du har prøvd. Ta utfordringen da vel, test påstanden min om at 30 minutter i frisk luft vil få deg til å føle deg bedre, mer våken og mer energisk. Test det ut, og hvis det ikke funker så har du hvertfall prøvd. Hvis det derimot funker, så har du jo tidenes beste energikilde – helt uten noen andre forutsetninger enn kun deg selv og den friske lufta. Hvor digg er ikke det? 

 

Smiiil Maren 

7 kommentarer
    1. Høres forfriskende og herlig ut.. Har ikke gått tur på flere mnd.. Høygravid med tvillinger, så har nok med å gå frem og tilbake fra stua og badet :P. Men en tur er noe som står høyt på lista over ting eg gleder meg til å kunne gjøre.
      Og dette innlegget gjorde det til at eg gledet meg enda mer til trilleturer i frisk natur 🙂

    2. Ingenting som slår eg tur ute i eksamenstiden! Går alltid til treningsenteret selv, og sykler til skolen, slik at jeg får frisk luft så å si hver dag 🙂

    3. Ingenting er bedre for kropp og sjel enn frisk luft! Jeg elsker friluftslivet og er i skogen eller på fjellet så ofte som mulig. Heldigvis har jeg en nydelig og energisk hund som får meg opp og ut flere ganger om dagen. Det et en vane for meg å gå 3-4 turer om dagen – uansett vær, føre eller humør. Fantastisk!

    4. Helt enig:) For meg er det ofte sånn at de turene jeg har minst lyst til å ta blir de beste. Nettopp fordi hodet mitt trenger frisk luft og en pause! Noen ganger jogger jeg, andre ganger går jeg bare. Av og til tenker jeg på deg på disse turene, for de er rett og slett magiske! 🙂

    5. Min hverdagsvane er kveldsturen med hunden vår. I begynnelsen var det et ork å “måtte” gå en tur hver kveld og vi gikk en knapp halvtime. Nå er det noe jeg gleder meg til da jeg alltid føler meg så bra etterpå og nå går vi en god time hver kveld. Dårlig vær gjør det nesten enda mer koselig. Rart, men sant 😉 Ingenting er som å komme hjem til peisen etter en skikkelig rusketur.
      Takk for en positiv og fin blogg 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg