Min frokostfest

Gårsdagens frokost ble så god, at jeg gjentar suksessen i dag. Jeg vet det er sært, men jeg koser meg veldig med å lage små frokost og lunsj fat. På frokostfatene mine liker jeg å ha meieriprodukter, frukt, bær og nøtter, eller knekkebrød / grovt brød med ulike typer pålegg, grønnsaker og frukt. I går ble det altså denne fargerike kombinasjonen av cottage cheese, vanilje yoghurt, blåbær, bringebær, eple, sharon, jordbær og mandler. 


Når jeg tar bilder av maten så er den ren og pen, men når jeg spiser den så toppes skålen med mandler, masse kanel og sukrin, og ser kanskje ikke like delikat ut lenger. Jeg tenker at det er likevel viktig å vise akkurat hvordan den ser ut når den spises og ikke bare oppstilte bilder. Spør du meg så synes jeg i grunn den ser ganske digg ut – selv når den er nedlesset i kanel. 


I dag skal jeg gjøre en liten ting jeg har hatt lyst å gjøre lenge, nemlig fikse fine, velstelte negler. Jeg har alltid ønsket meg litt lengre, pene negler, men har ikke kunnet ha det grunnet praksis på sykehuset. Nå som praksisen er over, og jeg ikke skal jobbe på sykehuset på noen måneder så lar det seg gjøre. Det høres ut som en bitte liten ting, men jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig. Senere blir det også en treningsøkt, før jeg skal ut å spise og på kino i kveld. 

Kamera er med på trening, og jeg skal få tatt noen bilder av et basic styrkeprogram til bloggen. Et enkelt kom-i-gang program som er fint å starte med dersom man er ny til styrketrening, eller kanskje ikke har trent på en lang periode, og ønsker å starte med en grunnleggende styrkeprogram. Høres det spennende ut? 

Ha en herlig lørdag dere, og takk for alle fine ord dere legger igjen om dagen. Jeg har i grunn bare lyst å oppdatere og lage spennende saker til dere hele tiden når dere gir så mye tilbake, er så engasjerte og ikke minst så utrolig takknemlige for ting jeg deler. Vet dere hvor mye det betyr for meg? Tusen tusen takk!!

 

Smiiil Maren

 

 

17 kommentarer
    1. Mmm nå fristet det å lage seg en supergod og frisk Frokost! 🙂 Sharon frukten ligner veldig på persimon, smaker de noe likt eller?:)

    2. Det ser väldigt fint och gott ut 🙂
      Jag har tänkt på en sak ett tag nu när jag har läst din blogg – du använder mycket samma ord för att beskriva saker. Ta kategorin mat t.ex. tror inte att det finns ett enda inlägg utan ordet “delikat”. Det är viktigt att tänka på att variera språket, då blir det mer intressant att läsa 🙂

    3. Det så godt ut! Hvilket merke er det på fatet og skålene dine? (Hvor er de kjøpt) 🙂 Veldig fine!

    4. Takk for godt frokosttips! Dette skal jeg prøve. Ser frem til se styrkeprogrammet du snakker om, for jeg er akkurat der at jeg skal begynne på å trene etter et halvt års opphold.

    5. Tusen takk for super inspirasjon:)) gleder meg til hver morning og er inne og sjekker om du har oppdatert:)

    6. Hei Maren! Skriver aldri på blogger. Men når man er et så fantastisk sunt og jordnært forbilde som deg, så må man skrive. Har slitt med kroppsfokus så lenge jeg kan huske, nå har jeg kommet meg på studier i Grimstad, og prøver meg frem til å finne en balanse mellom mye styrke og kondisjon, jeg elsker alt!! Og har kjent på kroppen at supersett har gitt mye resultater, GØY!! Men trener du supersett hver økt? Og trener du styrke/kondisjon hver dag? Hvor lang pause har du mellom supersettene før du går på neste supersett?:) Jeg vet at alle er individuelle, men kunne du skrevet ca hvor mange ganger i uka du trener, og hvilken type trening/økt? Lurer bare på hvordan du kombinerer med så mye skole og jobb!:)
      Tusen takk for at du deler så mye, og sprer så mye ekte glede:D

    7. Det er så deilig å se mye frukt og bær om vinteren også! Jeg synes det er så deprimerende at spesielt bær bare skal være sommermat. Smoothies er egentlig ekstra godt om vinteren, man må jo få inn alle vitaminene da også!

    8. Høres supert ut med et slikt program! Har virkelig havnet utenfor alt av trening det siste halvåret. Tror det er viktig for både den fysiske og psyksike helsen å komme tilbake til trening igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg