Sunn middag på 123

Jeg har blitt skikkelig hekta på lompepizza igjen, og dere som følger meg på snapchat (marenerdvik) ser stadig denne godsaken dukke opp. Flere har spurt om oppskriften, og da må jeg nesten le litt, for det er virkelig ingen oppskrift. Finn frem lomper, velg proteinkilde, sleng på det du ønsker av grønnsaker, topp med ost, og inn i ovnen på ca 200 grader til osten har smeltet. Så fantastisk enkelt er det!


Min favoritt er speltlomper, et lag med sukkerfri ketchup, karbonadedeig krydret med tacokrydder, tomater kuttet i skiver, mais og rødløk, toppet med ost og oregano krydder. Jeg liker også godt å ha litt grønt til, og lager som regel en enkel salat ved siden. Lompepizza kan varieres i det uendelige, og et tips til en venninnekveld, familiekveld eller date for den saks skyld, er å lage en liten “pizza-buffet” hvor man liner opp skåler med ulike ingredienser, ulike typer saus ( eksempevis ketchup, salsa, pesto, toatpuré osv) og steker klart både kabonadedeig, kyllingbiter og har klart et par ulike typer skinke feks og ulike typer ost. På den måten kan alle få komponere sin egen favorittpizza. Som topping kan man ha både ketchup, rømme, kesam, og salsa. Her er det bare fantasien som setter grenser.


Det var dagens sunne middagstips fra meg. Hva liker du å lage når du skal ha en sunn, enkel og god middag ?

Smiiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Jeg har ikke prøvd lompepizza enda, men det ser utrolig godt ut da:) min sunne middag er fulkorn ris med grønnsaker som jeg steker sammen i stekepanne:) Utrolig godt:)

    2. Hei! 🙂 du er alltid så inspirerende! Jeg lurer på hvor du tar motivasjonen din fra? Å komme seg opp fra sofaen er det aller vanskeligste.. Kunne du laget et eget innlegg med tips :)?
      Hilsen fast leser 😊😊

    3. Ost og kjøtt er ikke sunt… Det er hjertets verste fiender. Tenker du aldri på hvor mange dyr som har lidd pga dine matvalg? Det finnes ingen “human” måte å drepe et dyr så det er ingen unnskyldning

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg