Jeg får det ikke til

Det er ingen hemmelighet at jeg elsker godsaker som dette, og hadde jeg bare vært litt flinkere på kjøkkenet så skulle jeg tryllet dem frem selv. Sannheten er at jeg er ikke så fryktelig god på sunnnifisert bakverk. Jeg prøvde meg på mine egne questbarer og de ble overhode ikke slik de skulle – visuelt sett. Smaken blir nemlig ganske så god, men det jeg lager blir ikke alltid like pent. Jeg har prøvd meg på proteinkuler også, men de ble enda morsommere i formen, og lignet ovrhode ikke på disse sjokoladekulene. Resultatet av det hele ble et kaotisk rotete kjøkken, og en haug av mislykkede deformerte kuler – men som utrolig nok smakte godt. Så jeg momset i meg kulene sammen med en god venninne, og vi lo godt av hele prosjektet.

Heldigvis så finnes det noen som er flinkere enn meg på slike sunnifiserte godsaker, og jeg må si at jeg er imponert over disse deilige proteinkulene. De selges på Will I juice i byen, men er opprinnelig laget av de skjønne jentene bak instagramkontoen Food Hunters. De inneholder blandt annet gojibær, kakaopulver, proteinpulver, dadler, mandler og kokos. Så latterlig gode, og så utrolig delikate.


I dag har jeg en litt travel dag forann meg, men den består av kun hyggelige ting. Jeg skal trene med en god venninne, fikse diverse ting i sentrum som jeg selvfølgelig har utsatt til siste dag, og spise lille nyttårsaften-middag med familien. Dagens treningsøkt blir en kondisjonsøkt, planen var å løpe ute, men med regn og ruskevær fristet det mer å kjøre den på mølla innendørs. Jeg tenker å kombinere litt ulike intervaller, og deler selvfølgelig økten med dere senere.

Ha en herlig dag dere, tenk nå er 2015 snart forbi og et helt nytt år står for tur. Jeg har faktisk ikke satt noen nyttårsforsetter eller mål for det nye året. Kanskje jeg burde det? Jeg tror jeg må sette meg ned i løpet av dagen og tenke litt over akkurat det. Har dere noen forsetter for 2016? Del dem mer enn gjerne i kommentarfeltet.

 

Smiiiil Maren

5 kommentarer
    1. Haha dette er et veldig rart nyttårsforsett, men har et om at jeg skal bli flinkere til å alltid bruke sminke og kle meg bedre, istedenfor bare treningsklær på skolen hehe! Jeg ryddet nemlig i skapet mitt, og “kastet” (tok vekk) over halvparten av klærne mine siden jeg ikke bruker de lenger, og derfor vil jeg også bli flinkere på å bruke de mer!
      Skal bli flinkere på å ikke kjøpe ting jeg ikke trenger, og heller bruke opp det jeg har.
      Et annet veldig viktig nyttårsforsett er at jeg skal bli flinkere til å legge meh tidligere og ikke komme forseint til skolen som alltid, hehe!
      Ha en fin dag videre! Det er egentlig ikke noen problem om du ikke har noen nyttårsforsett? De kommer når de kommer! 🙂

    2. Hei – fin blogg du har. Mitt nyttårsforsett er å ikke si “nei, jeg utsetter treningen / turen til i morgen”. Jeg skal ha høyere puls i minimum 30 -40 min 3-4 ganger PR uke. Jeg tror jeg må notere det i kalender på telefon hver gang jeg trener / går tur (jogger) for jeg er sykt flink til å utsette. Det værste er at jeg LIKER å trene / bevege meg, når jeg bare kommer i gang……. Så jeg skal heller godta at jeg gjør turen kortere eller treningen kortere, men jeg skal prøve å ikke utsette :))))). Motto for 2016: “alt er bedre enn ikke noe”

    3. Åh, de proteinkulene ser magiske ut! Selv lagde jeg det ofte før, men nå er det leenge siden sist, så takk for påminnelsen! <3 Jeg har satt meg noen treningsrelaterte mål for det nye året, og skrev om de på bloggen tidligere i dag. Jeg har fått muligheten til å være med på winter run i oslo nå i februar, og siden jeg overhode ikke er en løper, nesten ikke har løpt det siste halve året OG ikke er den største fan av å løpe ute når det er kaldt, MÅTTE jeg jo bare takke ja! Haha, jeg har blitt mye flinkere å utfordre meg selv på treningsfronten det siste halve året, og har planer om å bli enda flinkere, så her er det bare å sette igang! Dette blir gøy 😀 Del gjerne dine mål hvis du kommer på noen, blir alltid så inspirert av deg Maren <3

    4. Mitt nyttårsforesett er “kjedelig” eller “lite orginalr” – jeg har som mål å begynne å trene – derfor begynner jeg å følge deg – gleder meg til 2016

    5. Jeg vil bli sterker og få bedre kondisjon.. Jeg vil også få trening til å bli gøy. Kan du lage et innlegg om det? Evt. linje til et sånt innlegg du har hatt tidligere? Jeg vil også holde meg positiv og fokusere på skole 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg