Gangsperren er total

Sørlandet minner mest om en gjennomsnittlig høstdag, og hvis man ser ut skulle man virkelig ikke tro at det er 26 desember. Det nytter ikke å se på gradestokken heller, for den vil kun bekrefte din skepsist til at det faktisk er jul og desember. Sånn rent stemningsmessig så er det selvfølgelig kjedelig at det ikke er litt kaldere og snø, men praktisk sett så er det jo i grunn ganske deilig. I går hadde jeg en helt magisk tur ute i regn og blåst, ut på svabergene og så de mektige dønningene slå innover land. Det var rett og slett spektakulært. Jeg forsøkte å dele litt av opplevelsen med dere på snapchat – men telefonen synes ikke det var like stas med uværet, og bestemte seg for å kaptitulære helt i starten av turen.

Når det ikke er snø må man gjøre det beste ut av det, og jeg har fått til flere gode gåturer og joggeturer i julen. Jeg reiser sannsynligvis opp på hytta på fjellet i morgen tidlig, og der skal jeg nok få kost meg i med både snø og ski.

Utenom turene ute har det blitt litt trening innimellom all julekosen. Lille julaften hadde jeg en benøkt sammen med en kompis, og i dag, tre dager senere kan jeg nesten ikke gå. Den økten var en kombinasjon av mine faste benøvelser, samt litt innputt av han. Vi durte på med supersett, og hadde det egentlig utrolig gøy. Allerede den natten våknet jeg av at det kriblet og murret litt i bena, og neste morgen var gangsperren total – trodde jeg. Det viste seg at dette bare var begynnelsen, for i dag tenker jeg at toppen er nådd – det kan ikke være mulig å bli mer støl enn jeg er akkurat nå.

Programmet skal jeg sevlfølgelig dele med dere:

  • Dype knebøy i supsersett med Gobletsquat
  • Strake markløft i supsett med Strakmark med hantler
  • Hipthrust i apparat
  • Bulgarsk utfall med hopp

Vi kjørte 8-10 rep på alle øvelsene, 3-4 sett. Jeg lå relativt lavt på vektene, og fokuserte fult og helt på muskelkontakt. Alt er relativt, men for meg er 40-50kg i knebøy og samme i strakmark ganske greie og lette vekter. Goblet squat hadde jeg 12 kg kettlebell, og 10 kg i hver hantel på strakmarken. Bulgarsk med hopp kjørte jeg uten vekter. Denne økten fungerte gull for min del – test den gjerne ut.

Har dere noen spennende planer for dagen?

 

Smiiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. Det er fint og praktisk at det ikke er snø – men egentlig savner jeg skikkelig vinter og snø og skiturer

    2. Hei Maren! Ååå, å være så støl er jo så vondt! Uff 😛 Men må jo le litt og! Godt-vondt 😀
      Her er det mat og avslapning ut til det fulle, og masse familiekos<3 Kos deg masse resten av jula 🙂

    3. Hvor lenge varer benøktene dine som regel? Trener du høy intensitet hele tiden eller ?
      Idag er planen å få kjørt en benøkt og senere ikveld blir det sofaligging og julefilm titting:)

    4. Kjørte denne økta i dag med en venninne. Er ikke helt der enda at 50kg er lette vekter, haha. Men kjenner det allerede godt i beina. Super økt 🙂
      Kos deg masse i jula

    5. Blitt så sykt hekta på persimon nå for tida, ny fave! Hender det at du tar deg flere iløpet av dagen?:))
      Kunne godt mumset i meg 5 på en dag haha

    6. Da har treningsøkten vært god! Jeg har slappet av maks de siste dagene, men i morgen er det tilbake på trening. Ser frem til en god løpetur i frisk luft! Her er det også mer høststemning, men heldigvis er det fine snøforhold på fjellet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg