Øvelsen som trener hele kroppen

Jeg ble spurt av en journalist i Side2 hvilken øvelse jeg ville anbefale som den aller beste øvelsen, hvis man kun skal velge én øvelse. Jeg var rask på å svare, for i mine øyne er det uten tvil Burpees som er den mest effektive øvelsen dersom du ønsker en alt-iett-øvelse. En burpee er en øvelse som utfordrer deg både på styrke, kondisjon og spenst. Det er en optimal sammensetning av bevegelser, og den krever at kroppens største muskler jobber. Jeg har selv et elsk-hat forhold til Burpees fordi det er en så grusomt slitsom øvelse, men samtidig utrolig effektiv.

Les hele saken HER.




Foto: Lars Erik Bakken

Flere personer ble spurt, og i tilegg til min Burpee, så ble bulgarsk utfall og planke med kneopptrekk til bryst nevnt. To øvelser jeg selv synes er gode, og absolutt ville hatt med i et treningsprogram. Disse tre øvelsene sammen gjør at du får trent hele kroppen, og det beste av alt – du kan gjøre det hjemme i din egen stue. Les om alle øvelsene, hvordan de gjennomføres og bilder på Side2.

 

Smiiiiil Maren

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg