De magiske juledagene

God jul skjønne dere. Jeg håper kvelden i går var magisk, og at dere virkelig koste dere med nære og kjære. Her i huset startet julemaratonet lillejulaften med hle familien på middag. Lille julaften er en fin tradisjon hos familien Erdvik, da stikker så og si hele slekten innom i løpet av kvelden, for å bytte gaver, smake på julemat og ønske hverandre en god jul. Årets lille julaften ble så utrolig koselig, og før matfatene ble raidet, og bordet fyllt av familie, fikk jeg knipset noen små bilder for å forsøke å fange stemningen.








På lille julaften er det mye forskjellig mat, alt fra karbonader, aspic, og salt lammelår med kålrabi, til stekt roastbiff, kremet soppstuing, salat, ribbe og ferskt brød og rundstykker. Jeg elsker denne typen mat, og spesielt når det ser servert som en slags buffet, hvor du kan gå flere ganger og fylle på med dine favoritter. Det ble selvfølgelig både kake og juelgodterier også. Det hører med på en julefest.



Julaften i går ble en magisk kveld, spesielt med lille prinsessa på 2 år som løp rundt og storkoste seg. Julegleden får en helt ny betydning når man opplever den sammen med små barn. Nydelig pinnekjøtt med kålrabistappe, og nydelig tilbehør stod på menyen, etterfulgt avs riskrem med rødsaus og mandel. Jeg fikk så mye fint, og er virkelig så takknemlig. I dag er langbordet dekket til 20 personer på ny, og om et par timer fylles hele huset til mine foreldre med familie, og det er endelig tid for noe vi alle gleder oss til, nesten like mye som til selve julaften – nemlig 1.juledagfrokosten.

Nå er jeg spent på å høre om deres jul. Hadde du en hyggelig kveld? Fikk du noe fint? og hva spiser dere på julaften?

 

Smiiiil Maren

 

7 kommentarer
    1. Så lekre bilder. Vi har ribbe med “alt” tilbehør på julaften og som deg har vi julefrokost med hele familien. God jul

    2. Å det så koselig ut. Vi spiser pinnekjøtt på julaften, med kålrabistappe og riskrem til dessert. I dag er det middag hos besteforeldrene mine. God jul Maren

    3. God jul 😊 Vi spiste både pinnekjøtt og ribbe. Klarer ikke å velge en av delene 😉 Til jul fikk jeg masse fine sporty ting så nå er jeg klar for Hardangervidda til sommeren!

    4. Åh, det høres virkelig ut som at du har fått ein fin start på jula, Maren! Unner deg virkelig ei GOD jul med lave skuldre og tid til hygge og familietid!
      GOD JUL til deg, fina <3

    5. Så hyggelig og så fine bilder – jul er familietid – og godt når en har trygg familie og ikke så godt når det er utrygt. Jeg er heldig og har god og trygg familie. Vi har ribbe på julaften og kalkun på nyttårsaften. GOD JUL Maren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg