Du spiser jo alltid det samme

Forrige gang jeg delte handleposen min med dere, så fikk jeg en kommentar på hva er vitsen med å dele den? Du spiser jo bare det samme! Jeg tenkte først at det var da en lite hyggelig kommentar å legge igjen, men så måtte jeg le litt, for egentlig så er den jo spot on. Jeg spiser veldig mye av det samme, og handlposen min inneholder jo alltid masse frukt, masse grønnsaker, bær, meieriprodukter, pålegg til knekkebrød, og noe godt å drikke. I gårsdagens pose lå det også nøtter, ferske dadler og mørk sjokolade. Mmmm.

I tilegg til denne posen så må jeg alltid ha to typer knekkebrød, havregryn, speltlomper og proteinbarer i huset. Sistnevnte er virkelig en tullete uvane, men jeg synes bare de er så latterlig gode. Ikke minst utrolig greie å ha med seg på farten, eller bare når du har lyst på noe godt, som skjer litt for ofte – spesielt når jeg har dem så enkelt tilgjengelig. Jeg er virkelig et vanedyr når det kommer til mat, og liker liksom mine faste ting. Er det flere som kjenner seg igjen på den?


I julen blir det mye småspising av småkaker, og andre godsaker. Da synes jeg det er litt godt å ha mine faste gode, sunne matvarer i bunn. Jeg storkoser meg med julens godsaker – det er jo et helt år til neste gang, og så lenge jeg vet at jeg har fått i meg vanlig, næringsrik mat innimellom så er det ikke noe problem.

Hva er deres tanker rundt dette? Del gjerne, jeg liker når vi kan dele tanker og erfaringer rundt ting, og jeg opplever gang på gang at jeg har enormt mange engasjerte, gode og reflekterte lesere. Jeg liker å lese kommentarene deres, og dere gir meg mye ved det dere deler her på bloggen.

 

Smiiiil Maren

13 kommentarer
    1. Nei her i huset koser vi oss i jula med allt som er godt, ikke like sunn bestandig, men det er jo jul bare en gang i året:). Ønsker deg en super søndag:):)

    2. Hehe.. Jeg er akkurat som deg i matveien, et vanedyr. Her går det så og si alltid i det samme. Enkelt og greit 🙂
      Ha en fin 4erdje søndag i advent.

    3. Jeg kjenner meg veldig igjen! Det går for det meste i yoghurt, cottage cheese og havregryn, knekkebrød med masse digg pålegg eller lomper med philadelphia og kalkunpålegg! Det er jo ikke nødvendig å variere noe mer enn det når dette er noe av det beste jeg får 🙂 God jul!

    4. Jeg spiser veldig mye av det samme som deg, bare legg til enorme mengder egg og mandelsmør, hehe. Spiser stort sett ganske likt hele året gjennom. Er da ingenting galt i det, når det er så mye herlig næring i det?! 😀 Helt enig ang. det at det er godt å ha et sunt grunnlag, som gjør at man føler seg BRA. Da blir utskeielser og ekstrating hyggelig og kos, men ikke dominerende, så man slipper å gi slipp på godfølelsen 🙂
      God søndag til deg!

    5. hihi, ja jeg kjenner meg igjen ja…jeg er sånn at jeg finner mine favoritter, og da holder jeg meg til disse i en evighet! Og blir litt vennskapelig mobbet på jobb ettersom matboksen min har omtrent identisk innhold hver eneste dag 😀
      Lite tips til deg som er glad i knekkebrød: her om dagen gjorde jeg noe “dristig” og testet ut en ny knekkebrødtype. Og vet du hva; Wasa Surdeig knekkebrød MÅ (!) du smake hvis ikke du allerede har gjort det. Da mener jeg de runde, Gourmet surdeig knekkebrødene, ikke de firkantede. Ny favoritt!!
      Ha en flott søndag og kommende juleferie!

    6. Skulle sagt akkurat det samme! Her går det som regel I det samme, havregryn med banan eller noe lettvint:) også sykt hekta på proteinbarer, har minst 4 I uken hehe! I julen så spiser jeg ikke så mye julekaker, prøver å Være sunn året rundt så blir nesten ingen spising, blir mer av snacks som frukt, nøtter og proteinbarer:)

    7. Jeg er som deg spiser mye det samme gjennom året og så blir det noe annerledes i helger, ferier – spesielt. i julen
      Takk for fin blogg – alltid inspirerende

    8. Enig med deg, det er godt å ha en base med det vanlige og sunne, også i julen. Jeg liker faktisk å ta meg trenignsøkter i julen, få folk på senteret og man har masse tid. Mye tid innimellom all kosen. Derfor synes jeg det er godt å spise litt “vanlig” mat til frokost/lunjs, og dermed kose meg med goooood middag og ekstra kveldskos. glir nok litt ut, men jeg synes det skal være lov. så lenge man føler seg vel, har det godt og gjør det man vil i disse dager, så er det lov og helt innafor.
      HILSEN ANJA

    9. Haha, måtte le litt jeg også, for det gjør jammen vår også! Det eneste som varierer er middagene, men av frokoster,lunsj, mellommål og kvelds har jeg liksom mine faste greier jeg varierer mellom. Vanedyr deluxe, men jeg trives med det, det er sunn og god mat, så hvorfor ikke 🙂 Du er super inspirerende, Maren, og du må for all del ikke slutte dele handleposene dine! 🙂 Ble faktisk inspirert til å gjøre det samme. Kos deg i førjulstiden! Her er det dadler, mandarin, pepsi max og filmkveld med svigers – kooos 🙂

    10. Dette så veldig deilig ut <3 🙂 nam!!
      Jeg vil gjerne teste ut din ukeshandel en uke 😀 hadde vært utrolig gøy!
      Men jeg er en litt fattig student.. hvor mye ca blir det for en ukeshandel? Er vanlig ost usunt så du anbefale å kjøpe ekstra lett ost?
      stor klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg