Me & my monkey

God morgen hjerter. Jeg ligger litt etter på magasinfronten, men i dag er første dag jeg har tid til å sette meg ned og kose meg med blader. Jeg leser mye på nettet, og det er helt topp, men det er noe eget med å sette seg ned med en kopp kaffe, eller te, og bla i en rykende ferskt magasin. Nå ser jeg jo at bladene ikke er rykende ferske, men jeg har ikke rukket å lese dem enda, så for meg er dette helt nytt. Jeg er fremdeles totalt hektet på sharonfrukt (persimon), og spiser enkelt 4-5 stykker i slengen. De er så søte og gode. Mmmm. Gi meg sharon, klemmentiner og pepperkaker så er lykken komplett. Hehe.


Jeg har så lyst å ha juleverksted her i leiligheten. Jeg innrømmer lett at jeg ikke er den mest kreative sjelen på akkurat slike håndarbeid ting, men det er jeg overbevist om at noen av dere er. Så da er mitt spørsmål – hva lager dere på juleverksted? En ting er at man kan bake og sånn, det er jo helt supert, men da blir det mer bakekveld, jeg har lyst å lage noe. Kom veldig gjerne med forslag hvis du har noen gode ideer.

Håper dere får en herlig mandag, og en fin start på uken. Jeg skal straks ut å gå meg en tur i frisk luft. Det er meldt uvær igjen på sørlandet, så her er det bare å nyte dagen ute mens vi har denne lille pausen fra regn, vind og uvær.

 

Smiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Jeg skal lage hjemmelaget kroppsskrubb til mange i familien i år! Rett og slett med kokosolje og sukker, samt en essensiell olje 🙂 da er det bare å kjøpe glasskrukker og pynte som man vil ^^

    2. Jeg koser meg med det samme etter nattevakt i natt. Hva med å lage julekort? Enkelt og greit, og det er veldig koselig å få i posten. Julelys i Norgesglass.
      Hilsen Anja

    3. Åh, juleverksted er så koselig! <3
      Du kan f.eks lage hjemmelaget julegodt og putte på glass som pyntes med forskjellige ting eller males på. Du kan også ha oppi hjemmelaget eplechips, syltetøy, syltet ingefær mm.
      Jeg elsker å ha hjemmelaget julepynt og et år flettet jeg masse kurver til å pynte juletreet med. De kan også lages i stoff hvis du synes glanspapir ser kjipt ut. Eller hva med å lage girlander? Finnes mange måter å lage sånne ting på hvor det ser stilig ut og ikke som om det er laget av et barnehagebarn 😉
      Mal keramikkpotter og lag en oppsats med tørkede blomster, kongler mm. Liker du å sy kan du sy en pute i f.eks patchwork. Ellers så kan du lage scrapjulekort eller kanskje lage egne pakkelapper? Så mye hyggeligere enn de man kjøper! Eller hva med å lage bordpynt eller navnelapper til julebordet.
      Ellers så kan du tove eller sy små dompaper, spraylakkere en kvist og feste dem på til pynt. Hva med å lage en dørkrans, eller kanskje en gravkrans dersom du har mistet noen du vil minnes...
      Liker du å snekre er fuglekasser hyggelig! Hvis strikking og hekling er mer din greie er grytekluter topp, eller annen julepynt.
      Jeg er oppvokst med å lage masse ting før jul og det er lite som skaper mer julestemning enn det for min del! Det er jo så uendelig mye fint man kan lage!!
      Sliter du med å finne på noe anbefaler jeg deg å kjøpe et blad eller en bok med forslag, eller kanskje bare stikke innom Panduro eller lignende butikker for litt inspirasjon? Lykke til ihvertfall og kos deg med juleverksted!! 🙂

    4. sjekk ut bloggeren stine!
      Hun har bloggen som heter speiltvillingene, og nå i desember kjører hun en diy kalender. den fra i fjor ligger også ute, mye fint!

    5. Hei! Du? Jeg leste at du tror du spiser mellom 2000-2500 kcal om dagen. Teller du med frukt og grønt da? Frukt tar alltid så mange kalorier i regninga mi, men det er jo ikke så mye mat i det så blir alltid så sulten om jeg har det som måltid… 🙁

    6. Vilde: Det var wild guess, kan for være jeg spiser 4000. Who knows? Jeg tenker liksom ikke på den måten 🙂 Regner ikke frukt som måltid – det er kos, snacks og mellommåltid 🙂

    7. Hvordan spiser man sharon? Med eller uten skall?
      Og når er de modne? Skal de ha samme “hardhet” som epler, eller skal de være myke på smak? Jeg smakte noen her om dagen, men de var så harde at jeg såvidt smakte noe som helst..
      – Madeleine

    8. Hei! Husker du var i Portugal i sommer, og mener at du laget et “sammendrag” etter turen om forskjellige plasser å spise, trene osv..prøvde å lete i arkivet men fant det ikke, kan du være så snill å sende link til dette innlegget?:-)

    9. Mitt forslag er å først ta en tur i skogen og finn noe grønt du liker eks gran,furu, mose eller blåbærkvister og kongler og etter en fin tur i skogen – hjem til gløgg og lage kranser – det er bare fantasi som setter grenser
      Ha en fin uke

    10. Trine: Jeg var der på treningscamp som PT for ShapeUp, så lagde dessverre ikke noe sånn type innlegg nei. Vi var i surfe byen Ericeira og bodde på La point sin camp der:)

    11. Madeleine: Spises med skall, skal være sterk orange i fargen og mykere i konsistensen enn et eple. Mer som en litt myk pære eller en veldig fast tomat :):) skal være en søt og nydelig smak, hvis ikke er den ikke moden:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg