Hopper over frokosten

God morgen. Ja jeg skriver god morgen for jeg har akkurat kommet til meg selv igjen etter å ha sovet ut etter nattevakt. Jeg liker vanligvis ikke nattevakter, men i natt gikk det virkelig bare som en drøm. Ingen perioder med trøtthet, og en natt med god energi og en haug av positive opplevelser. I natt la jeg min første veneflon på pasient, og det er stor stas for en sykepleierstudent. Jeg har aldri vært med på å ha en slik fin form gjennom en hel nattevakt før, med så mye energi. Det beste av alt var at når jeg kom hjem, sovet jeg klokken 08.30 pg våknet igjen seks timer senere. For meg er dette den optimale mengden søvn etter natt for å ikke bli for groggy i formen. 

Nå har jeg ikke spist på alt for mange timer, og det første jeg tenkte på når jeg åpnet øynene var mat. Det er jo langt på dag, så jeg hopper like godt direkte til lusnjen, istede for å spise min vanlige frokost med havregrøt eller meieriprodukter. I dag blir det en fresh og fargerik kyllingsalat med masse godt. Jeg har speltlomper som tilbehør, og lager små kyllingwraps fra salattallerkenen. Sunt, enkelt og godt.

Jeg smiler litt når jeg leser overskriften, for folk som kjenner meg vet at jeg aldri hopper over frokost og for meg er det faktisk det mest smakfulle og beste måltidet i løpet av hele dagen. Jeg er vel vitende om at mange ikke har det slik, men for min del er frokosten alltid en opptur. Så la meg bare presisere at overskriften gjelder kun i dag, og kun fordi det har blitt ettermiddag og det frister mer med lunsjmat enn frokostmat. Vanligvis ville jeg spist frokosten min. Greit å bare få det på det rene, jeg har lært meg gjennom alle disse årene med blogging at hvis det finnes noe som kan misforstås – så vil det bli misforstått av noen. 

 


Nå skal jeg ta et par timer i sofaen og svare på alt som har tikket inn av kommentarer, mail og diverse mens jeg sov, også skal eg prøve å få denne skrotten på trening. Min Ptkunde i dag er syk, men jeg kan da ikke snike meg unna likevel. Jeg tenker å bytte ut dagens styrkeøkt, med en rolig joggetur i friskluft, da det frister mer for både hode og kropp i dag. Solen skinner på sørlandet i dag, og alt ligger tilrette for en finfin tur ute

Er alt bra med dere? Har dere en grei mandag og en fin ukestart?

 

Smiiil Maren

 

7 kommentarer
    1. mmmm forfriskende start på ny uke med den gode salattallerkenen!
      Uken min startet allerede kl 06 imorgen så kan si jeg var trøtt! Om en liten times tid blir det styrkeøkt på mage og armer, gledermeg! Elsker styrke på mage, min favoritt! Ha en fin kveld:))

    2. Anonym: I mine øyne er dette en helt super lunsj. Det er salat, kylling, avokado og masse gode grønnsaker. Proteiner fra kylling, sunne fettsyrer fra avokado og karbohydrater fra lompene. For hvis du leser innlegget ser du at jeg også hadde speltlomoper til. Hadde du vært en fast leser av min blogg hadde du visst at jeg spiser mer enn nok mat og fremmer et sunt , variert og balansert kosthold! :):)

    3. Jeg er hjemme fra jobb – syk – da et det hyggelig å bla seg bakover i bloggen din – du har en super blogg – flott og variert – mye inspirerende treningstips og fristende oppskrifter. Jeg synes også det er gøy når du viser din private stil – hverdagstøy – gjerne mer innlegg med det.

    4. For en kommentar fra anonym. Denne lunsjen er hundre ganger bedre enn de fleste andre. Tenk på alle som bare spiser to skiver kneip med salami. Ikke mye proteiner og vitaminer der i gården, nei :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg