Nydelig dessert – helt uten kalorier

Det blir nesten litt feil å dele denne på en fredag. Nå er det jo helg, og da er det kanskje andre ting enn kalorifrie godsaker som står på menyen. Uansett så synes jeg denne lilel godsaken er så genial, at jeg har lyst å dele den med dere. Den redder meg på dager hvor søtsuget tar totalt overhånd. 


Kalorifri gelé lages enkelt og greit ved at du tilsetter en pose gelatinpulver i bitte litt vann, og lar pulveret svelle ut. Så varmer du opp ca 7dl vann i en kjele, og tilsetter 3 dl saft. Dette skal kun varmes opp, og ikke koke. Dette er bare min fordeling, dere må selvføløgelig ha mer eller mindre saft alt etter hvor sterk smak du vil ha på geléen din. Så tilsetter du gelatinpulveret som har svellet ut, i kjelen, og rører godt. Hell så alt over i de formene, glassene eller skålene du ønsker å ha gelén i, og sett dem i kjøleskapet. Jeg  lager dem vanligvis på kvelden, og da er de helt perfekte neste morgen. Eller så kan du lage dem på morgen før du går på jobb/skole, og kan kose deg med dessert når du kommer hjem. 

Enkelt og greit en finfin løsning i hverdagen, eller hvis du av andre grunner ønsker å være litt sunn i helgen. Jeg har ingen planer om å spise kalorifri dessert i helgen, jeg skal rett og slett bare senke skuldrene, og spise akkurat det jeg har lyst på. Denne uken har vært heftig, og fredagen har aldri vært mer velkommen. I kveld blir det lave skuldre, og samle opp energi. I morgen har jeg fri og skal kose meg med juleshopping og cafekos, før jeg skal i praksis igjen på søndagen. 

Hva er deres planer for helgen? 

 

Smiiiiil Maren

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg