Det gir deg mer enn det krever

Jeg elsker tur i skogen, og alle som leser denne bloggen vet at jeg benytter en hver anledning til å komme meg ut på tur i frisk luft. På søndag hadde jeg en utrolig fin tur fra sentrum, over i baneheia og videre over i Ravnedalen her i kristiansand. Jeg er oppvokst i dette området, og har gått, løpt og lekt i disse skogene siden jeg var bitte lita. Jeg føler meg hjemme her, og storkoser meg på tur i dette området. Det er dessverre alt for sjeldent jeg legger turen over i Ravnedalen, men det skal jeg sannelig gjøre oftere, for turen opp 1000-trappene er virkelig verd å besøke oftere. 


Her forsøkte jeg meg på å stå på hode på toppen av dette treet, jeg var på god vei men motet sviktet i siste sekund og det endte kun med dette bildet. Haha. Jaja, jeg skal ha for ideen og forsøket i det minste. Utsikten fra toppen av tusentrappene er ganske spektakulær, og det verste ( beste ? ) av alt er at det går stupbratt rett ned, og gir deg et solid sug i magen når du står å titter ned. Det kommer ikke like godt frem på bildet, men i virkeligheten er det stupbratt og sikringen er ikke akkurat av det mest solide slaget så her gjelder det å holde bena på stien. 

Jeg deler ofte bilder fra turene mine med dere, og tanken bak er å prøve å inspirere dere til økt hverdagsaktivitet og mer tur i skogen. Vi er så ufattelig heldige som bor i Norge og har tilgang på så fantastisk natur, og da er det nesten for galt å ikke benytte seg av den. Jeg har full forståelse for at det ikke alltid frister å dra inn på et hektisk treningsenter etter en lang dag på jobb, men kanskje kan det friste mer med en god tur, i frisk luft og ingen som maser på deg? Jeg opplever hvertfall selv at disse turene gir så mye mer enn det krever, og følelsen når man kommer hjem er helt magisk. 

Dette var dagens lille oppfordring fra meg – ut på tur og opp i trærne! 

 

Smiiiil Maren

 

13 kommentarer
    1. Ravnedalen er et fantastisk sted og heia bak sykehuset og nordover langs Otra er virkelig nydelig. Jeg trives kjempegodt i det terrenget enda jeg ikke flyttet til Kristiansand før jeg var 20.
      Fint bilde ned på Ravnedalen. Jeg må komme meg ut igjen:)

    2. Takk det var det som skulle til – vekk med iPad – jeg tar meg en tur i lysløypa
      Ha en strålende kveld

    3. Du er veldig heldig som har så fine turmuligheter og liker deg i skog og mark! Jeg bor på landet, men her det ikke like vakkert og dessverre ikke like fine turmuligheter heller. Hadde jeg bodd der du nå ville jeg mest sannsynlig brukt naturen mye mer. Du inspiserer veldig til å komme meg ut i skog og mark! Men noen har utfordringer når det kommer til å gå/være i skogen alene, sånn som meg. Særlig når det er tidlig mørkt, og jeg er ekstremt frysepinne. Det hindrer meg fra å komme meg mer ut i det frie. Du er veldig flink, Maren!

    4. Hei! Jeg har et spørsmål, jeg abonnerer på ShapeUp, men har fremdeles ikke fååt månedens utgave? Vet du hva jeg burde gjøre?

    5. Takk for at du fikk meg ut på tur i går. Sofaen fristet mest når jeg kom hjem fra en travel vakt på jobb, men kom meg ut etter middag. Vanskelig å komme seg ut i regn og når mørketiden kommer når du er på vei hjem fra jobb :p Men du er utrolig inspirerende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg