Jakten på endorfinene

Tusen takk for alle fine kommentarer dere la igjen på innlegget om mangelfull motivasjon. Det blir som regel alltid slik når jeg velger å slippe dere inn bak fasaden, og fortelle dere litt om mine svake sider, så blir jeg møtt at forståelse og stor gjenkjennelse hos dere lesere. Mange har tydeligvis slitt med motivasjonen i perioder, og jeg tror, hvertfall for min del, at det smarteste bare er å slappe av, ikke prøve å stresse lysten tilbake og kanskje viktigste av alt – senke kravene helt ned.


Det var dette jeg gjorde i går. Jeg kledde godt på meg, og knyttet på meg joggeskoene, første del av turen hadde jeg med meg lille prinsesseniesen min i vognen, og vekslet mellom å gå i godt tempo, og jogge heeeelt rolig med henne i vognen. Det var så koselig. Fokuset var helt borte fra prestasjon, og vi var bare ute å koste oss. Etterhvert tok mamma over vognen, og jeg la turen opp i skogen. Jeg gjorde det smarte trekket å ikke øke tempo selv om barnevognen forsvant, jeg jogget helt rolig ( i følge pulsklokken på en hastighet rundt 8 km/t ) og nøt turen. Totalt ble det 7 km tur på meg hvis man regner både turen med vogn, og runden i skogen. Det er bra i seg selv, men enda bedre er det at jeg satt igjen med en deilig følelse av endorfiner og treningsglede.

I dag har jeg også vært ute på en liten tur, men det blir en helt annen tur. I dag var det varme klær, sosialt og i kosetempo. Slike søndagsturer er kanskje det aller beste jeg vet. Frisk luft, sosial hygge, litt snacks og fysisk aktivitet på en gang. I mine øyne blir det blir ikke bedre. 

Hva er deres søndagsplaner? 

 

Smiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Den turen hørtes deilig ut, også så koselig med selskap i barnevognen 😀 jeg var tidlig oppe i dag og trente ro-intervaller. Resten av dagen har gått til skolearbeid, og jeg hiver meg rundt med vaskemoppen straks! Belønningen er serietitting senere i kveld :):)

    2. Jeg har skrivd på to rapporter som har innleveringsfrist i dag. Og framover blir det å lese til eksamen 🙂 Har du forresten noe erfaring fra Spicheren? Er så usikker på om jeg skal velge Fresh Fitness eller Spicheren, og trenger litt tips 🙂

    3. Cathrine: Å da ville jeg helt klart valgt Spicheren! Jeg har jobbet der selv tidligere, og trent der. Trives kjempe godt på det senteret. Det er digert, har alt du trenger av utstyr + masse gode saltimer + svømmehall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg