Hunger Games Maraton

Jo nærmere vi kommer jul og vinter, jo mer setter jeg pris på innetid og gode filmer/serier. I går hadde jeg en god venninne på besøk, og planen var at vi skulle ha Hunger Games Maraton. Vi skulle se alle tre filmene som har kommet ut, også se den nyeste på kino til uken. Vel, vi startet bra, men når gode venninner kommer sammen så blir det mye skravlings. Vi er nå ferdige med nr to, og har nr tre igjen før vi kan komme oss på kino. Det er jo i grunn utelukkende positivt, for det betyr bare nå jentekveld med film og kos. 


Jeg elsker konseptet filmmaraton, og når jeg tenker meg om så finnes det jo så mange filmer man kan ha maraton med. Mine topp 4 filmmaraton må være:

  • Jason Bourne
  • Hunger Games 
  • Sex & the City 
  • Twilight

Jeg har garantert glemt et par helt obvious fimer som burde vært på topplisten, men dette var de 4 jeg kom på som favoritter nå. Jason Bourne er på topp, og det er kanskje noe overraskende for noen. Jeg elsker de filmene, og jeg blir aldri så underholdt som av en god actionfilm. Jeg ser jo at det er en morsom kontrast fra Jason til Sex & the City men de fortjener begge en plass på listen, underholdene på hver sin måte. 

Jeg håper dere har lyst å dele deres favoritt filmer som kan ses som maraton. Forhåpentligvis kan jeg plukke opp noen nye tips her, for slike maratonkvelder vil jeg ha flere av.  Det er så deilig å ligge rett ut på sofaen, med myke pledd ( eller til og med kanskje dyna på sofaen på en skikkelig kald vinterdag) og se flere filmer på rappen. Det kaller jeg hverdagskos på høyt nivå.  Det er også den perfekte måten å hente seg inn på, og vi vet jo alle at restitusjon er like viktig som treningen eller hva? Hehe. 

Så nå er jeg spent, hva er deres favoritt maratonfilmer? 

 

Smiiiil Maren

 

18 kommentarer
    1. Liker favorittene dine 🙂 mine er i tillegg til dine Harry Potter, Divergent (alle har ikke kommet) 😀 Ha en super søndag

    2. Så koselig det der hørtes og så ut som. Jeg så den nyeste James bond filmen på kino forrige uke, og jeg er fan av bond. Så kanskje James bond maraton ikke er så dumt. De er jo både morsomme, actionfylt og med et snev av romantikk og James er jo en bra fyr!!
      Må si at det frister med twilight maraton.
      Jeg synes Kate Hudson har mange koselige filmer, så man kan jo ha et maraton med hun.
      Men sex og singelliv er best!!
      Hilsen Anja

    3. Filmmaraton er alltid gøy med gode venner, noe av det beste som finnes 🙂 Jeg er veldig glad i å kjøre sjanger-maraton. Kanskje kjører tre filmer innenfor romantisk komedie, eller kjører en film fra action, en fra komedie og en drama feks så får man kjent på ulike følelser iløpet av en kveld 🙂
      Kos dere og nyt helgen 🙂

    4. jeg synes Rush Hour filmene er fantastisk morsomme og bra. det er så fint å se det med hele familien å bare le og kose seg.
      elsker også å se X-men filmene.

    5. Mine favorittmaraton må helt klart være Harry potter, ringenes herre, hobbiten og twilight! Jason Bourne filmene har jeg aldri sett, må kanskje prioritere å ta en kveld med disse å snart! 🙂

    6. Tror du hadde likt Stekte Grønne Tomater (Fried Green Tomatoes), veldig godt! Barnepiken (The Help) også 🙂 Midnight in Paris er også veldig fin og morsom. Disse er alle drama/feelgood-filmer.
      Jeg liker å se P.S. I Love You hvis jeg føler for å gråte en skvett 😉
      Hva gjelder action er jeg veldig glad i den nye Star Trek-filmen (rebooten) som kom ut i 2009, X-Men First Class, samt Edge of Tomorrow. Inception, Interstellar og The Martian er også fantastiske filmer 😀
      Liker også veldig godt filmene til Wes Anderson, særlig Moonrise Kingdom og The Grand Budapest Hotel.
      Ah, kunne snakket film i evigheter. Håper du finner noe(n) du liker!

    7. Så lekre vaser du har – eller om det er vaser vet jeg ikke, men nydelig form og farge
      Det er mer mugge? Eller flasker?

    8. Lise: Det er flasker, jeg har dem bare til pynt uten noe mer, men ser for meg at man kan ha en langstilket blomst eller strå eller noe i også, og brukes som en vase. Jeg personlig synes de er finest akkurat slik de er 🙂

    9. The Lord of the Rings, uten tvil! Det ser vi hvert år i jula her hjemme, og klarer nesten ikke å vente til jul, men bare en mnd igjen:D
      Også The Hobbit (selv om vi ikke har hatt maraton på de enda). Og Harry Potter. Elsker alle disse filmene, det er så god stemning<3

    10. Filmmaraton er digg! Jeg liker også The Hunger Games, i tillegg blir det årlig maraton med Hobbiten, Ringenes herre, Star Wars og juleklassikerne! Ellers er jo James Bond en god slager 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg