Sunt – men langt fra kjedelig

Usikker på hva du skal ha til middag i dag? Hva med å ta en titt i kjøleskapet, finne frem alt du har liggende som du ikke har fått brukt. Jeg snakker om halvspiste skinkepakker, siste rest av osten kan raspes opp, salat i alle varianter, jo mer ulike typer jo mer spennende. Jeg liker så godt å blande både ruccola, isberg og spinat for eksempel. Se ellers va du har av agurk, tomat, mais, fetaost osv. Finn frem alt du ikke har fått brukt, også tar du en liten tur på butikken og supplerer med det du mangler. 

Egg er supert å ha i salaten, det er både proteinrikt, og inneholder masse sunne fettsyrer som kroppen trenger. Det spriter også opp salaten, og gjør den så mye mer fristende synes jeg. For at salaten skal mette godt, så liker jeg å ha en karbohydratkilde til. Et tips jeg ofte benytter meg av er pastaskruer. Et supert tips er å koke dem, også røre inn litt pesto før du tilsetter dem i salaten. I dag fallt valget på poteter, med litt olivenolje, et dryss havsalt og rødløk. Så enkelt og så godt. 


Dette var dagens lille middagstips fra meg, som fungerer akkurat like godt som lunsj også. Hva med å lage en ekstra stor porsjon til middag, og ta med deg restene til lunsj dagen etter. 

Hva står på din middagsmeny i dag? 

 

Smiiiil Maren 

5 kommentarer
    1. Vi pleier alltid å spise middag rundt 3-4 tiden vi:) idag hadde vi Fiskegrateng, muums det er så godt!

    2. Elsker salat, og egg er en mandatory ingrediens! 🙂 Selv er jeg veldig glad i avokado og brokkoli i salaten, og gjerne revet kylling og mager kesam dipp. Synes den dippen er såå god, funker til både salat, laks, over pizza´n og you name it 🙂 Den bør du smake, hvis du ikke allerede har gjort det 🙂 I dag tror jeg det blir tunfiskpizza på oss. Det er lenge siden 🙂 Ha en fin dag fine Maren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg