Fun when it´s done

Her kommer dagens FunFit økt som lovet. Overskriften lyver litt, for selv om det var grisetungt, så var det litt fun mens det stod på også. I dag var det satt opp et program på tavla, hvor hver og en av oss skulle gjennomføre hele økten to ganger. Til dagens økt trengte vi en boks å hoppe opp på, et hoppetau, en vektstang og et strikk til hjelp i pullups. Økter som dette har vi også gjennomført i team på to og to, hvor vi er sammen om å gjennomføre antall repetisjoner, men i dag var det altså kun opp til meg selv å få unna alle repetisjonene.

Programmet var som følger: 

  • 200 hopp med hoppetau 
  • 25 pushpress 
  • 25 pullups eller roing i ringer
  • 25 boxjumps
  • 25 overhead squat
  • 25 pushups 
  • 200 hopp med hoppetau 

Etter denne økten var gjennomført var jeg helt skjelven i kroppen, og jeg trodde jeg var ferdig med dagens økt. Det var jeg ikke! Det stod nemlig en ny spenstig utfordring for tur: 

  • 50 burpees
  • 50 hofteløft
  • 50 amerikanske situps 

En morsom, utfordrende og effektiv trening økt som hvertfall fikk meg til å presse meg langt ut av egen komfortsone. Det er vikrleig ingen konkurranse på Funfit, og jeg som alltid kjenner på dette prestasjnspresset føler virkelig ingenting på det på disse timene. Men likevel så ønsker man jo ikke å komme sist, og bare det holder som motvasjon for meg til å kjøre på og presse meg selv litt ekstra. 

Håper dere likte økten , kanskje noen av dere tar utfordringen om å teste den ut? 

 

Smiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. Høres ut som en rådigg økt! 🙂 Du er flink! Jeg hadde ei knallgod beinøkt i dag, perfekt å ringe inn helga med ei god treningsøkt. Må bare bli en fin fredag da 🙂 Ha en fin helg 🙂

    2. Hei maren 🙂
      Kan jeg spøre deg om et litt rart spørsmål, sharon, hva smaker egentlig det? Jeg kjøpte det i dag, men synes det smaker så rart. Smaker liksom ingenting. Lurer på om det er jeg som har kjøpt noen som ikke er så god eller smaker de veldig lite?

    3. Ååå, Maren, Maren, Maren!! Du er så inspirerende 😀 Dette har ikke noe med dette innlegget å gjøre, men jeg vil bare fortelle deg at du har inspirert meg til å starte med fitness, nærmere bestemt bikinifitness! Og i dag hadde jeg min aller første økt, og herlighet så godt og intenst det kjentes ut på samme tid! Bena mine kollapset mot slutten, og jeg ble så overrasket hvor hva som hendte med kroppen min i etterkant av økta at jeg ble inspirert til skrive et “5 tegn på at du har vært på din første fitnesstrening” 🙂 Les det gjerne om du vil, hadde vært spennende å høre om du har opplevd noe av det samme!

    4. Vet du, din blogg er den eneste bloggen som er obligatorisk for meg å lese. Det virker som så og si alle som er innom her digger deg og gleden du sprer. Vet du kommer til å bli en super sykepleier, men vit nå at du egentlig har Norges beste trenings- og livstilsblogg også 🙂 Glad for bloggen din!!
      Klem fra fast leser

    5. Jeg fant bloggen din for to dager siden, og må si at jeg gjerne vil følge deg videre. Håper du oppdaterer ofte <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg