Smoothie bowl

Endelig var det min tur å få teste ut Smoothiebowl. Jeg lager eller kjøper  smoothie ukentlig, men har til nå kun testet å drikke den. I går fikk jeg lyst å teste ut å lage den i en skål, og spise den som frokost. Resultatet ble overraskende bra, og jeg kjenner at dette kan bli en ny frokostfavoritt. 


Det jeg liker ekstra godt er alle mulighetene for topping, her er det jo kun kreativiteten som setter grenser. Jeg valgte en enkel kombinasjon av chiafrø og havregryn, men jeg ser for meg at kokosflak, kakaonibs, og gojibær er et annet spennede alternativ. Ellers er jo all type frukt og bær helt supert å bruke. Jeg anbefaler dere å sjekke ut #smoothiebowl på instagram for massiv inspirasjon. Det finnes ingen grenser på hvor delikat og fristende disse skålene kan bli. Så klikk dere inn, bli inspirert , eller la deg inspirere av min variant her i dag.

Min smoothiebowl er laget av følgende ingredienser:

  • Banan
  • Rødbetter
  • Eple
  • Mager kesam 
  • Frosne bringebær 
  • Lime

Dette var så friskt og herlig, og definitivt ikke siste gang jeg nyter en smoothiebowl til frokost, mellommåltid eller som en sunn snack. Er det noen av dere som har testet det før? Del mer enn gjerne din favorittoppskrift i kommentarfeltet. 

 

Smiiiil Maren 

 

17 kommentarer
    1. Jeg er veldig glad I Acai Bowl! Smakte det I USA første gang I sommer og den er helt magisk! Hvis du ikke har prøvd det før så er det definitivt en klar favoritt! xD Ellers liker jeg å blande banan og jordbær eller bringebær:)) ha en kjempefin Torsdag!

    2. Mager vaniljekesam, evt litt naturellyoghurt, bringebær, mango og banan, helt fantastisk god kombinasjon, det burde du teste! 🙂

    3. Når du lager sånn Smoothiebowl enten til frokost/lunsj, har du noe annet du spiser i tillegg eller metter den nok som den er?:)

    4. Anbefaler deg å ha i en eggehvite når du skal spise smoothien i stedet for å drikke den! Den får litt mer fluffkonsistens da som er superdigg. Etter en treningsøkt lager jeg ofte smoothiebowl med frosne jordbær eller bringebær, banan, et scoop vaniljeprotein, melk og en eggehvite! Topp med det du vil – supernæringsrikt og mettende!

    5. Det ser jo kjempedeilig ut 😀 FIkk lyst å prøve ut selv 🙂 Trenger en ny frokostfavoritt. Begynner bli litt lei fitness frokostblanding også har jeg kuttet ut min overnight oats som var en tidligere favoritt.

    6. frosne jordbær,1 banan, kesam-lime, også hakkede nøtter stekt i 1 ss sukrin gold, avkjøles på matpapir i kjøleskapet ca 5 min, finhakkkes og ha over smoothiebolllen sammmen med kokosflak/masse,friske skivede jordbær,banan og kiwi😃😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg