Det skal så lite til

Inneholder sponsede produkter

Frisk luft, skog og høstfarger er alt jeg trenger for at skuldrene senkes, og smilet lurer seg frem. I dag har det vært strålende sol i Kristiansand, og ingen by er så vakker som Kristiansand i slikt vært. Jeg hadde min aller siste vakt på barneposten i dag, og nå er nest siste praksis offesielt fulltført. Etter en lang dag inne på sykehuset fikk jeg et desperat behov for frisk luft, og selv om det kun ble en 15 minutters rusletur, så var det alt som skulle til. Husk det neste gang du er stresset eller tung i hode, 10-15 minutter ute i sol og frisk luft kan være alt som skal til for å lette både hode og sinn. 


Jeg har vist dere denne jakken før, og mange av dere har spurt hvor den er fra. Den er fra merket Mammut, og selges på blandt annet G-max eller fjellsport.no. Jeg elsker den deilige blåfargen, med de rød og roange detaljene. Jakken sitter utrolig godt på, og har både snølås, og innstrammninger flere steder som gjør at den får en helt optimal passform. Jeg har til nå kun brukt den til tur i skogen, men gleder meg veldig til å teste den på skiturer og fjellturer. Skoene er også fra Mammut, og de er perfekte til fjellturer, og så lette at man fint kan jogge på dem. Jeg hadde på meg disse på flere fjellturer i sommer, og de funker helt supert på både ulent, variabelt og vått underlang.

Jeg var litt usikker på fargen når jeg bestillte, men heldigvis viste den seg å være helt fantastisk fin i virkeligheten. Jeg var også veldig usikker på størrelse, men endte opp med en S, og er fornøyd med den. 

15 minutters rusletur er alt jeg har på planen over fysisk aktivitet i dag, kroppen er sliten etter helgen og da vet jeg av erfaring at det er best å lytte til signalene og ta en hviledag. Det dummeste jeg gjør er å pushe gjennom en treningsøkt på slike dager, relsultatet blir en halvveis treningsøkt, etterfulgt av halveis gode økter videre i uken. Jeg velger da heller å hvile skikkelig i dag, og kjøre på med en god økt i morgen. I dag er det mye sunn og god mat, bena høyt, joggebukse og broen på tv som gjelder. 

Håper dere har en fin mandag, og at uken har startet på en god måte. 

 

Smiiiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med gjennomført praksis, kan tenke meg det er deilig å være ett skritt nærmere sykepleier!! 🙂
      Høstluften er helt nydelig nå! En liten tur er absolutt terapi for kropp og sjel! Det er bare synd at det blir så tidlig mørkt nå :/

    2. Elsker bloggen din, og du gir mye til oss lesere. Frisk luft er fantastisk deilig, som alle dine tips gir også dette inspirasjon.
      Må likevel si jeg ble litt skuffa da jeg åpnet bloggen i dag og en dildoreklame tok hele skjermen…
      Hilsen Hanne

    3. Gratulerer med gjennomført praksis!
      Jeg skjønner så godt hva du mener. Jeg har vært stresset og sliten av skolearbeid en stund. Ikke fått trent som jeg pleier, men jeg har heller ikke hatt overskudd til det. Men i går kveld tok jeg meg en kort løpetur. Det var balsam for sjelen. Hadde ingen mål med turen annet enn å få frisk luft og klarnet hodet. Jeg tenkte faktisk på deg da jeg løp, for den løpeturen var det du ville beskrevet som magisk! Ha en fin dag<3

    4. Hanne: Ja flere påpekte det i går, den reklamen har jeg ikke noe kontroll på, det er nettavisen som styrer den, og jeg ante ingenting om at den lå der. Jeg må bare beklage hvis det ble ubehagelig for deg eller noen andre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg