Endelig føles det som et hjem

Jeg er utrolig glad i leiligheten min, det er mitt hvilested, og mitt fristed. Det er her jeg henter meg inn igjen, slapper av og koser meg. Jeg har bodd i leiligheten i 1,5 år, men det er først nå jeg virkelig føler den er et fullkomment hjem. Det tar tid å bo seg inn, forme leiligheten slik man vil ha den, og finne ut hva ens egen stil egentlig er. Noe kan se så fresht og fint ut i interiørblader og på nett, men så passer det ikke i virkeligehten. Jeg har tenkt, og planlagt, drømt meg bort og vært veldig forvirret.

Nå har jeg vært så heldig å få litt hjelp av det jeg annser som Kristiansands flinkeste på interiør, nemlig skjønne Anne Brøvig, som driver Hansen & Co i Kristiasand. Dette er en favorittbutikk for mange, inkludert meg selv. Jeg har lenge hatt lyst å spørre Anne om hjelp, men jeg vet hvor busy hun er, og ville ikke være til bry. Når jeg endelig fikk spurt, sa hun ja med et stort smil om munnen. To koselige kvelder tilbragte vi sammen i min leilighet, og resultatet er en lys, lun og harmonisk leilighet fyllt med vakre ting som skaper en helt ubeskrivelig god stemning i hele leiligheten. Vi har endret hele lyssettingen i leiligheten, og sett utenfra på kveldstid ser det bare så uendelig lunt, varmt og koselig ut. En leilighet man får lyst å bli invitert inn i, og jeg føler meg så heldig som bor her. I dag viser jeg dere en bitte liten sniktitt på noen elementer i leiligheten. Jeg skal gi dere flere oversiktsbilder av rommene senere, men det er altså slik at leiligheten min skal fotograferes (dette er så spennende, og jeg gleder meg til å fortelle mer) og vises i sin helhet, og inntil det er gjort, så venter jeg med å avsløre absolutt alt her. 

Leiligheten er fremdeles lys, hvit og delikat, men med små hint av tre, dus rosa og grått. Jeg elsker de ulike små miljøene vi har skapt, og spesielt godt liker jeg sofaavdelingen med nytt bord og nye puter, og kjøkkenet har fått seg en kraftig oppgradering med masse nytt på kjøkkenbenken. Jeg har tidligere hatt helt tomme benker, og et litt kaldt og sterilt preg over leiligheten. Jeg koser meg på en hel ny måte her nå, og synes de små endringene vi har gjort utgjør en enorm forskjell. Vi har også fikset litt både på soverom, og bad, men jeg tenkte å fokusere på stue og kjøkken i første omgang.

Jeg har betalt for alt interiøret selv, men den jobben Anne har gjort med å hjelpe meg kan man ikke sette en pris på. Hun har et helt unikt øye for farger, form og stil. Jeg lar meg imponere av hennes evne til å se nye muligheter, og skape en helt ny stil. Jeg har også kost meg veldig disse kveldene vi har hatt sammen, og praten har ofte gått langt bort i fra både leilighet og interiør. 


Tusen takk for at du ville dele din kunnskap med meg Anne, jeg har lært enormt mye, og takket være deg har jeg nå en leilighet jeg virkelig virkelig koser meg i, og som endelig føles som et hjem. 

 

Smiiiiil Maren

 

34 kommentarer
    1. Så utrolig fint du har det. Akkurat kjøpt meg leilighet selv, gleder meg så fælt til å begynne å innrede! Så mye inspirasjon ute nå!

    2. Så utrolig fin leilighet du har, herrefred!
      Ble skikkelig glad da jeg så du endelig hadde oppdatert bloggen, hihi! Håper du har hatt en fin dag idag, og at du får en fortsatt fin kveld!

    3. Hei, jeg har fulgt bloggen din en stund, og vil først takke deg for en utrolig fin og gjennomført blogg. Du har så gode og sunne verdier, og sprer et budskap som jeg tror er viktig i jungelen av ymse kvasitreningsblogger – fortsett med det!
      Jeg leste på instagram at du tenker på å skaffe deg hund (nå føler jeg meg litt stalkerish..), og vil i den forbindelse tipse deg om rasen whippet. Den har utrolig godt lynne, bjeffer så og si aldri, røyter minimalt og er en veldig renslig hund. Den ser ut som en liten greyhound, og er nesten like rask – og en drøm å iaktta i fri flyt i det fri. I motsetning til fuglehunden trenger den ikke milevis med daglig mosjon, men må få strekke litt på beina noen ganger i uken. Inne er den utrolig lat, ute er det full fart. En utrolig morsom, estetisk og enkel hund. Den eneste ulempen er at når du har fått en, vil du gjerne ha en til – de er så fine i par! Søk på whippet på instagram dersom du vil se noen bilder. Uansett hvilken rase du går for dersom du velger å skaffe deg hund – hunden er balsam for sjelen og lyser opp enhver grå hverdag!

    4. Åååååå, så heldig!! Hansen og co er desidert en av de beste interiørbutikken som finnes, og de søte som jobber der topper hele atmosfæren der. 🙂
      Så og si hele leiligheten min består av interiør fra Hansen og co, og jeg var og handlet der senest i dag – jeg går som regel aldri tomhendt derifra, de har jo såå mye fint. 🙂
      Ha en fin kveld i den fiiine leiligheten din 🙂 🙂

    5. for ei utrulig fin leilighet! kjempe fint innredet, ditta kan du 🙂
      så må ej også sei ej e innom bloggen din og syns den e spennande og interessant, fint avbrekk i kvardagen å sjå innom her 🙂 du virka som ei kjekk og snill jente som står på for å nå måla dine.
      lykke til med studiet videre.

    6. Sååå koselig😊😊 Hvilket merke er de runde hvite krukkene med trelokk fra? De med havregryn etc 😊 Så fine!!

    7. Så mange fine bilder, likte godt brettet bak boksene – men alt var fint
      Lekkert på kjøkkenet også – koselig med litt fine ting å hvile øynene på

    8. Utrolig flott og inspirerende. Hvor har du kjøpt de utrolig fine blanke firkantede telysestakene på bilde nr. 2

    9. Hei!
      Kommer det en del 4 på spørsmålrunden? Hadde virkelig håpet å få svar på det ene spørsmålet jeg stilte.
      Klem

    10. Heii 🙂 Så utrolig masse fin nytt du har fått i leiligheten 🙂 Jeg har selv nettopp kjøpt leilighet med kjærligheten, og ser at det vil ta tid å få den ¨ferdig¨. Men det er en prosess, og jeg skal ikke forhaste meg 🙂
      Hvor har du forresten kjøpt stuebordet? Ser etter et rundt stuebord selv 🙂 Klem fra Mariell

    11. Anja: De er kjøpt på Hansen & Co i Kristiansand (de har også nettbutikk) også har jeg laget de lappene med havregryn, nøtter og musli på selv og klistret på 🙂

    12. Tonje Skogstad: De er fra gave og interiørhuset i søgne 🙂 men tror de selges mange ulike steder 🙂 mener å ha sett dem båd epå hansen & co , og Olivias hus også

    13. Hei igjen, og god fredagsmorgen! 🙂
      Jeg bare kopierer spørsmålet fra innlegget:
      Tenker du på mye på fettinnhold i det du spiser? Jeg har blant annet et stort problem med det, f. eks når jeg skal spise questbars. Da kan jeg lenge tenke på hvilken jeg skal ta med tanke på fettinnhold og annen mat jeg skal spise resten av dagen….synes blant annet at et fettinnhold på 7 og oppover i questbarene er mye. Hva er dine tanker om dette?
      Jeg vet ikke om dette spørsmålet kanskje var litt “mye” å spørre om … men hadde satt utrolig stor pris på svar. Jeg ser virkelig opp til deg, og jeg blir så glad når jeg ser hvordan du kombinerer både sunt og usunt. Du lever virkelig livet! Eller du prøver i hvertfall så godt du kan 🙂
      Klem

    14. Tonje: Nei det tenker jeg ikke over, og hva mener du med fettinnold på 7? mener gram, prosent? Det er jo fryktelig trist hvis det er sånn at du velger den med minst fett, og ikke den du liker best? Kjære deg, livet er for kort til å benekte seg ting man liker, og ikke spise det man egentlig vil ha fordi det ikke passer inn under de tallene du har satt for deg selv. Jeg føler ikke helt jeg kan relatere meg til den tanken om fettinnhold dessverre, så beklager hvis jeg ikke får gitt deg noe bedre svar enn at nei, jeg tenker virkelig ikke slik.

    15. Så utrolig fint du har det! 🙂 Jeg og forloveden min kjøpte leilighet sammen nå i mai, og vi koser oss sånn sammen! Vi har det veldig fint i leiligheten, men likevel kan jeg finne på å gjøre nye endringer titt og ofte! Elsker å gjøre justeringer på interiørfronten 😀 God helg <3

    16. Hanne Mjåseth: Var inne å så på bloggen din, og fy søren for en nydelig blogg du har. super gøy altså, deg skal jeg begynne å følge 😀 😀

    17. Ja, mente gram. Forstår at det er litt “vanskelig” å svare når du ikke helt kan relatere deg til det, men tusen takk for svar i hvert fall! 🙂
      Ha en fin helg!

    18. Så pent det har blitt! Kan jeg spørre deg om hvor du har fått tak i “oppvasksettet” eller hvilke merke det er? Det var veldig stilig! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg