Gresk frokostfavoritt

Annonse

God morgen hjerter. I dag har jeg fri, og gjett om den fridagen skal nytes. Jeg starter dagen med en frokost i kjent Marenstil. Mange av dere har sett denne Greske vanilje yoghurten fra Tine på min snapchat. Jeg ble nemlig hektet etter første gang jeg smakte den, og har spist den både titt og ofte den siste tiden. 

 

Det er jo ingen hemmelighet at jeg er utrolig glad i meieriprodukter, men det jeg liker spesielt godt med akkurat denne varianten fra serien 14 fra Tine er toppingen. Gresk proteinrik yoghurt, med en granolatopping. Granolaen består av tradisjonelle korn som spelt, havre, rug og bygg, men i tilegg inneholder den også både Chia og Quinoa frø. Chiafrø ble jeg introdusert for når jeg bodde i Oslo, og fikk raskt sansen for det på grunn av det fantastiske næringsinnholdet.

I dag spiser jeg 14 gresk yoghurt vanilje i skål, sammen med eplebiter, og friske bær, men den er akkurat like genial å ha med seg på farten. I dag er det som sagt frokosten, og da passer jeg på å ha litt ekstra snacks til for at jeg skal bli ordentlig mett. Når jeg er på farten, er denne yoghurten helt perfekt. Den er proteinrik, inneholder lite fett, og har en fyldig og god konsistens. Størrelsen er også helt perfekt å ha med seg som et mellommåltid i treningsbaggen eller veska på jobb/skole. Den kommer også i en jordbærvariant. 

 

Jeg vet at mange av dere er opptatt av næringsinnhold, og hvis dere ønsker full oversikt så er det bare å klikke seg inn på Tines hjemmesider HER for fullstendig informasjon om denne greske deiligheten. 

Er det noen av dere som har smakt den? Hva synes dere? 

Smiiiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. Jeg elsker vanilje, og gleder meg til å smake denne! Godt å kunne ha et par yoghurtbeger på lager når man trenger et raskt måltid. Jeg har alltid likt 14 havregrøt-varianten, men den finner jeg ikke lenger i butikkene her 🙁

    2. Jeg elsker den der!! Har blitt heelt hekta på gresk yoghurt med vanilje i det siste! Her om dagen brukte jeg det i overnight oats, og det var vilt godt! La ut oppskriften på bloggen hvis du blir nysgjerrig 🙂 Jeg er helt enig med deg ang den toppingen til 14, de er såå gode! Skulle ønske de selgte toppingen spearat, hehe 🙂 Ha en fin tirsdag 🙂

    3. Jeg prøvde den her om dagen og synes og at den er veldig god. Veldig fine bilder du har brukt i innlegget her. Ha en fin kveld.
      Chris

    4. Så vittig at du skriver om det i dag – hadde denne til mellommåltid i dag fordi jeg jobbet litt lenge. Veldig god

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg