Nytt løpeprogram – kvalitet over kvanitet

Husker dere disse bildene? Dette er fra den dagen jeg var på Magnat Performance center med flotte og inspirerende Melina Meyer Magulas. Vi hadde en helt unik og spesiell kjemi etter kun få minutter, og sammen la vi en killer plan for tidenes løpesommer. Det gikk så bra de første ukene, jeg løp i vei og elsket hvert minutt av det. Så kom en kraftig forkjølelse som satt meg helt tilbake på skratch, og jeg skal være så ærlig å innrømme at det satt en solid brems på min motvasjon. Jeg begynte å trene meg opp igjen, men med en hverdag som krevde mer og mer av tiden min ble treningen plutselig et mas som jeg stresset voldsomt for å få tid til, og ikke lenger noe jeg gledet meg til. 

Nå er ny plan lagt, med færre løpeøkter, men det betyr ikke at det trenger å gå negativt utover formen. Kvalitet over kvantitet vet dere! Jeg startet løpeuken i går, med ukens første løpeøkt. Det var en 6 minutters intervall, og selv om jeg løp som en skildpadde med kols – så løp jeg, og det føltes fantastisk godt å være i gang igjen!!

Intervallene var som følger: 10 minutters rolig oppvarmning, 6 minutters intervall x 4 , med 1 minutt pause mellom hvert drag. 5-10 minutters rolig nedtrapping med rask gange eller lett jogg. Intensitetsone 3. For min del betyr det puls mellom 160 og 170. 


Jeg skal ha en løpetur til denne uken, og dette blir en helt rolig langtur. Jeg skal skrive mer om den når jeg skal gjennomføre den i helgen. Nå venter senvakt på barneposten. Klokken 23.00 i kveld tar jeg helg, og det skal bli så ubeskrivelig godt!

Hva er deres planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren

 

4 kommentarer
    1. Flott at du klarer å innse selv at endringer må til – for trening SKAL være gøy.
      (Jovisst er det litt slit å komme seg av sted til tider, men når hele økta bare blir enda et “må” i en allerede travel hverdag, så er det ikke verdt det). Og når en følger et program – så blir det ofte vanskeligere å tilpasse trening, fordi det kjennes ut som et nederlag ikke å følge planen. Nettopp derfor syntes jeg det er så herlig og bra at du klarer dette. Jeg kaller det i seg selv en seier
      GOD HELG!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg