Lompefavoritter

Når dagene blir hektiske tyr jeg ofte til måltider med lomper. Alt kan puttes i en lompe, og min favoritt nå for tiden er enkelt og greit ost, sinke, rødløk, agurk og salat. Jeg piffer det opp med walden farms dressing og grovt havsalt. Som snacks ved siden har jeg knaskerøtter. Mmmm. 


Jeg har spist dette mye i det siste, og i går morges koste jeg meg med sliek lomper til frokost, sammen med en stor kopp proteinkakao og en god bok. I dag ble det litt mer i farta, pakket inn i plastfolie – på vei til jobb. Begge deler smakte fantastisk, og det bekrefter bare min påstand om at lomper fungerer helt supert – uansett. 

Andre lompefavoritter er røket laks, philadelpia ost, salat og purreløk. Det er også kjempe godt med philadelphia sjokoladepålegg, banan kuttet i skiver og et lite dryss havsalt inni lompene. Kokt egg, salat, litt majones og salat er også et herlig alternativ. Mmm, lomper altså, funker alltid og uansett. 

Hva er din lompefavoritt? 

 

Smiiiil Maren

 

16 kommentarer
    1. Hvorfor bruker du walden farms? Føler det strider litt imot ditt budskap om å ikke bli for fanatisk eller for opptatt av kropp og kalorier. I mine øyne er walden farms usunt. Kjemisk framstilt, smaker utrolig heselig og det finnes så mye annet godt man kan bruke. Som en uskyldig stripe sennep eller smøreost for eksempel. 🙁
      Digger bloggen !

    2. Nam!!! Elsker bloggen din, du gir meg masse motivasjon! Lurte på om du kunne legge ut det nye løpeprogrammet (så du la ut på snapchat hehe).

    3. Dette så veldig digg ut! Det blir nok lunjsen min i morgen, hehe 🙂 Men hvordan lager du proteinkakao din?

    4. Nam, det så godt ut! Her blir det gjerne lomper med guacamole og skinke, eventuelt med litt rødløk i tillegg. Kjempegodt!
      Så du la ut på snap at du var tidlig på trening i dag. Litt tips og motivasjon til å komme seg opp og på trening SÅ tidlig på morgenen hadde blitt tatt godt i mot 🙂

    5. Hei! Eg òg synes det er godt med lomper. Eg berre lurer på ein ting: kor sunt er det egentlig med speltlomper eller havrelomper? Er det bedre å ete det enn brød? Er det bra mat når ein trener?
      Veldig god og inspirerande blogg! Du virker som ei jordnær og flott jente 🙂

    6. Hei, du burde prøve å smøre halve lompen med peanøttsmør og bananskiver for så å sette den et lite øyeblikk i ovnen på rist. Da smelter peanøttsmøret og bananen blir litt søtere og lompen blir litt sprø. Så tar du den ut og bretter den 2 ganger sånn at du får en trekant. Helt fantastisk!

    7. To lompefavoritter hos meg, særlig etter en treningsøkt er peanøttsmør & banan eller brunost. Ellers synes jeg det er en kjempefin måte å få spist opp litt rester på, f.eks. tacokjøttdeig med litt ost eller grillet kylling med litt karrikesam 🙂
      Takk for en inspirerende blogg! Må titte innom her hver dag 🙂

    8. Hei jeg sliter litt, i det ene innlegget ditt svarte du på kommentar om flat mage og skrev dette i slutten av svaret ditt `gjerne litt kondisjonstrening. Det er viktig å ikke overdrive sistnevnte, det er en felle så alt for mange går i.` lurte egentlig bare på om du kunne utdype deg litt på dette, jeg trener egentlig mest kondisjon dvs 2 intervalløkter og 2 langkjøringer i uka ca, g føler ikke jeg er spesielt uutholdende i styrketreningsverden hehe 🙂 vil du da si jeg går i en felle iforhodl til noe? vil gjerne vite dette slik at jeg trener riktig og får mest ut av øktene mine 🙂 Du er kjempe inspirerende og flink, takk for alt du legger inn i bloggen din 🙂

    9. Snakk om lompefest! Jeg liker å variere, nå for tiden bruker jeg cottage cheese, salat, spekeskinke og ost inni. Godt med litt salt kjøtt synes jeg! Har hittil ikke smakt Philadephia med sjokolade, det høres veldig godt ut smurt i lomper..!

    10. Jeg elsker speltlomper! Og alt blir jo godt i dem:) Min favoritt for tiden er lomper med fiskekaker og avokado – utrolig enkelt og utrolig godt 😀 Håper du får en fin lørdag; her er det jobb hele dagen, men skal heldigvis i bursdag i kveld, så da blir det litt lørdagskos allikevel 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg