Min mandagslunsj

Jeg lovet å titte innom igjen for å dele dagens økt med dere, og det har jeg selvfølgelig ikke glemt. I tilegg har jeg lyst å dele lunsjen min med dere, den var så enkel og så utorlig god. Egentlig er dette en skikkelig latmanns lunsj, men er ikke det perfekt da? Ingenting er jo bedre enn sunn, god mat som tar kort tid å lage. Jeg gjorde det så enkelt som at jeg stekte opp en halv pakke kyllingkjøttdeig, som jeg krydret godt med salt og pepper, så kuttet jeg rødløk og tomater som jeg stekte sammen med kjøttdeigen. Så tilsatte jeg classic wokmix, og lot alt surre sammen i noen minutter.  Smakte til med litt krydderier, og vips en enkel og smakfull wok. Med iskald pepsi max til ble dette en perfekt mandagslunsj. 


Dagens økt ble en styrkeøkt med følgende øvelser: 

  • Knebøy  8×3
  • Strak markløft  10×3
  • Pullups  4×4
  • Skulderpress  8×3
  • Triceps puhsdown  12×3
  • Planke  1 minutt x 3

I kveld har jeg gått en deilig kveldstur i tussmørket. Det er så god luft ute nå. Klar, og litt kjølig høstluft før leggetid er det beste jeg vet. Ellers har kvelden gått med til sofakos med en god bok og lave skuldre. Jeg øver meg på å slappe av, og har funnet ut at det å sitte å lese fungerer veldig fint. Nå skal jeg straks legge bort både bok og mac og hoppe i seng. I går sovnet jeg før klokken var 21.30, og sannelig ser det ikke ut til å bli nesten samme leggetid i dag også. Jeg er så trøtt for tiden, og heldigvis har jeg nesten utelukkende kveldsvakter denne uken, noe som betyr at jeg kan sove ut litt på morgenen. 

Er det flere som har trent i dag? Hva stod på din treningsplan? 

 

Smiiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. Hadde nesten akkurat det samme her, haha 😀 Et lite tips jeg nettopp har begynnt å bruke er å finkutte litt ingefær og et par hvidløksfedd og la det steke litt i pannen før man tilsetter kjøttet- gir en utrolig god smak! :))

    2. Det så innmari godt ut, må prøve det ut ila uka!
      Treningen gikk over all forventning i dag! Dagen startet tungt med vondt i hodet, og var ganske sikker på at treningen måtte utsettes til i morgen, men det bedret seg utover kvelden og etter mas fra en venninne som nektet å la meg ligge på sofaen ble det en av de beste øktene jeg har hatt på lenge! Hele kroppen fikk kjørt seg, og følelsen da jeg satt i sofaen med marenskåla etterpå var helt magisk! Tipp topp mandag!

    3. Slike enkle lunsje er ofte de beste 🙂 Skal ikke så mye ril.
      Dagens treningasplan var rulleski – stakeinterballer. Kom meg 400 m før jeg gikk i bakken (satt stavn fast i et kumlokk og ble revet bakover). Har så vondt i hodte og ribbein at j sliter med i det hele tatt å gå. Så hee blir det noen ufricillige dager på sofaen 🙁 (håper det blir drittvær ute :-p)

    4. Takk for en positiv og inspirerende blogger! Når du trener ei slik økt, hvordan gjennomfører du den? Med tanke på oppvarming og pauser mellom øvelsene?
      Ønsker deg en fin dag 🙂

    5. Hei Maren! Mener å ha lest tidligere at du drikker en del energidrikker. Gjør du fortsatt det? Jeg liker ikke kaffe og har nå begynt å føle at jeg MÅ ha noe for å våkne opp om morgenen, så da blir det sukkerfri red bull da! Prøver å ikke drikke dette hver dag men det blir nok en tre-fire bokser i uken. Hører så mye om at red bull er skadelig osv, så jeg liker dårlig at jeg skal være avhengig av dette. Men du er jo veldig sunn og trener en del som meg. Hva mener du om red bull? Jeg finner så lite info om dette på nett. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg