Mandagshandel

God mandagsmorgen. Er det en god mandag? Her i huset er mandagen i grunn fin, jeg startet dagen tidlig med klesvask, leilighetsvask og matvarehandling. Jeg hadde en hektisk forrige uke, og vært bortreist hele helgen, og våknet med et veldig behov for å få system og orden her hjemme igjen. I skrivende stund er leiligehten et halvferdig kaos, men kjøleskapet er i det minste fyllt opp. 

Jeg har delt handleposen min med dere før, og dere kommer alltid med masse posivtive tilbakemdlinger på det, så da slår jeg til igjen jeg. Her har dere min mandagspose. Den inneholder havregryn som det går store mengder av om dagen. Dere som har lest bloggen en stund vet at jeg er periodespiser, og det varierer mellom havregryn og meieriprodukter til frokost. Nå er jeg veldig på havregrøten igjen, og koser meg med både vaniljegrøt, sjokoladegrøt og her om dagen lagde jeg en nydelig peanutgrøt med sjokoaldetopping. Mmmm.


Ellers inneholder posen meieriprodukter, frukt, bær og nøtter. De norske eplene og plummene er her, og for meg smaker de høst. Helt nydelig! Dette er den perfeke sunne hverdagssnacksen i mine øyne. Kutt opp eplebiter og strø litt sukrin og kanel over før du har dem litt i ovnen. Super godt. Plummene synes jeg er best akkurat slik de er. Dette er i grunn en ren frokost/lunsj handlepose, da jeg hadde frysen full av kylling, karbonadedeig og laks, og skapet fyllt av fullkornpasta, ris og speltlomper. Grønnsaker hadde jeg faktisk også en god del av, så det jeg trengte påfyll av var frokost og lunsj favoritter. Egg har jeg også alltid slik at jeg kan lage omelett av egg, litt melk, skinke, de grønnsakene jeg har tilgjengelig og ost.


Nå skal jeg gjøre meg ferdig i leiligheten, svare litt mail, booke hotell til neste helg i Trondheim og få lurt inn en liten treingsøkt, før det blir kveldsvakt på barneposten. Der har dere altså min mandag. 

Hva er deres planer for mandagen? 

 

Smiiiil Maren

 

13 kommentarer
    1. Takk for at du gir meg så mye inspirasjon til mat og trening! Jeg tror du er en blogger som bidrar til at andre får et sunnere forhold til nettopp alt trening/kroppshysteriet som er i dag.
      Jeg lurte på om du kunne dele noen havregrøtsoppskrifter? Sjokoladegrøten hørtes spesielt interessant ut 🙂 fortsatt god mandag!

    2. Ah, de norske plommene og eplene er sååå gode nå!!
      Jeg er trøtt som bare det, men det er absolutt en god mandag! 🙂
      Startet dagen med privattime i statistikk, nå er det noen timer med skolearbeid før et kafébesøk med en venninne og trening i kveld. Dette blir en bra dag! 🙂

    3. Lurt med storhandel 🙂 Skal selv ha min senere i dag, etter litt leilighetsvask, ordning og styring! Ha en fin start på uka 🙂

    4. Hei Maren, så fin blogg du har! Blir så glad når jeg finner oppriktige mennesker som verdsetter en sunn og god helse/livsstil!
      Selv arbeider jeg innen helse, og jeg kunne veldig gjerne tenke meg å ta en nærmere prat med deg angående samarbeid. Er for tiden på jakt etter et par stk med fokus på nettopp helse, og synes ditt positive vesen ville vært midt i blinken! Send meg gjerne en Mail for mer info 🙂 håper å høre fra deg. Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    5. Fin start på uka med både vask og storhandel! Jeg liker mandager, nettopp fordi det er handledagen her også. Digg å fylle opp kjøleskapet med masse god mat, det går i mye av det samme her som du har kjøpt 🙂 Og endelig kom de norske eplene og plommene, nam!
      Jeg er også inne i en havregrøt-periode nå; det er jo heldigvis så mye godt man kan blande i at man ikke blir så fort lei! Kjenner at en varm frokost er det som skal til nå som høstlufta begynner å ta tak 🙂

    6. Hva slags musikk hører du på når du trener? Har du en spilleliste?
      Hvilke øreplugger eller hodetelefoner bruker du når du trener? 🙂

    7. Elsker å se desse innleggene, tror du det er mulig å lage en “guide to…” til hva du burde kjøpe når du vil fokusere på å få i deg litt sunnere mat? Lurer og på om du kan lage en “matdag” logg?

    8. Heisann, bare lurte på litt som det samme som Anne sa om du kunne hatt ett innlegg med matdag logg fra en dag? Hva du som regel spiser/spiste iløpet av en dag?:)
      Når kommer resten av spørsmålsruden ut forressten?
      Ha en fin uke videre:))

    9. Hei! Etter at jeg fant bloggen din er jeg innom hver dag. Du inspirerer og sprer så mye både glede og ikke minst mye kunnskap og tips! Morsomt å se hva du handler også, så lurer jeg på om jeg kan spørre hvor mye du bruker på mat i måneden? Spiser selv ganske sunt uten å bruke altfor mye penger, men ting som f.eks jordbær og avocado drar jo opp summen litt.
      Stå på videre, du er en stor inspirasjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg