Fristende nyheter

I samarbeid med Proteinfabrikken

I går hentet jeg en helt utrolig spennende pakke på posten. Pakken var fra Proteinfabrikken og inneholdt flere spennende nyheter. Jeg har spesielt gledet meg til å teste proteinchipsen, den har det vært så mye snakk om og så mange bilder av på sosiale medier. Jeg hentet pakken i går, og begge posene er allerede borte. De var rett og slett helt fantastisk gode. Tangy southern bbq var min favoritt. Eneste negative er at posene er bittesmå, og forsvinner på et blunk.

Den andre nyeheten det har vært mye snakk om er Nocco BCAA energidrikk med koffein. Jeg bestillte både pære og jordbær/rabarbra. Smaken er god, og innholdet er supert. Jordbær/rabarbra er uten koffein, og inneholder 5000mg BCAA. Nocco Pære inneholder 180mg koffein og 2500mg BCAA. Jeg synes det er spennende med nyehter, og likte disse veldig godt. Jeg er ellers veldig glad i Redbull, men det er alltid spennende med et alternativ. Nå er kjøleskapet fyllt med Nocco, og gjett om jeg skal kose meg med disse fremover. 

Ellers ble det jo selvfølgelig et par esker Questbarer også. Jeg har blitt helt avhengig av å ha med meg en bar i veska på jobb, før/etter trening, eller som kos på kvelden. De er også perfekte hvis det er hektisk på jobb, eller går lenge mellom feks lunsj og middag. 

Har dere smakt noen av disse nyhetene? Hva synes dere? 

 

Smiiiil Maren

 

13 kommentarer
    1. Jeg har smakt zesty nacho chipsen og den var farlig god! Falt I smak med en gang! Har ikke spist opp hele enda men skal ha taco til middag ikveld og da forsvinner sikker resten hehe🙈 Kommer nok til å bestille flere av den definitivt! Også er coockies and cream en favoritt her hos meg også, går fort noen av den I uka! Klarer ikke holde meg vekke fra den nesten

    2. Hei. Jeg har kjempe lyst til å teste ut alle de nyhetene der, jeg. Er det mye sukker i de energi drikkene? Proteinfabrikken, hvordan er frakt kostnadene??
      Skal logge meg inn etterpå, og bestille litt godsaker.
      Hilsen Anja

    3. Hei. Alltid spennende med nyheter. Blir spennende med tilbakemelding på hvordan det smaker. Et spm. Får man kjøpt quest proteinpulver hos proteinfabrikken, evt i Norge? Det koster jo såpass at man må vel betale toll i tillegg fra utlandet?

    4. Er det en person jeg så gjerne vil møte, ha en god prat med og gi en stor klem, så er det deg!! Du virker som et fantastisk godt menneske, det er jeg sikker på du er også. Du er så flink med alt du gjør, og det er så absolutt bra nok alt sammen <3 du er flott, Maren!

    5. Lill: Av de 9 essensielle aminosyrene vi har, så er det valine, isoleucine og leucine som er de mest anabole (oppbyggende) aminosyrene. Sammen blir disse aminosyrene kalt branched chained amino acids (BCAA) eller forgrenede aminosyrer som det heter på norsk.

      Det brukes for å bevare muskelmasse når man for eksempel trener cardio, eller er på underskudd på maten. For min del så er det fordi jeg trener en god del utholdenhetstrening, og ønsker å bevare så mye av muskelmassen min som mulig.

      Flere studier har vist at BCAA øker proteinsyntesen. Økt proteinsyntese vil bidra til en positiv muskelprotein balanse. En positiv muskelprotein balanse kan bidra til økt muskelmasse. BCAA har også vist seg i studier til å bedre restitusjon etter trening. Kjør gjerne et lite google søk på BCAA, det er spennende lesning 🙂

    6. Hei, jeg lurer på hva du tenker på ADI på proteiner. Vet at du spiser en svært proteinrik kost, men for mye av noe er jo ikke bra. Har du en grense på inntak protein per dag, tenker du noen gang på om det blir for mye? Vet i alle fall at FOR mye protein er skadelig for leveren, men jeg lurte bare på hvor den grensen går 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg