Matinspirasjon delux

God morgen dere. I dag har jeg lyst å dele de matbildene som inspirer meg aller mest. Alle bildene er mine, og det er ting jeg har laget. Noen ganger kan man bli litt matlei, og gå helt tom for ideer på hva man skal spise. Derfor har jeg lyst å lage et (forhåpentligvis) inspirerende bildedryss med matbilder til dere. Først frokost. jeg elsker frokost, og som oftest blir det en variant av havregrynsgrøt, meieriprodukter, omelett, knekkebrød, pannekaker/vafler eller rugbrød med proteinrikt pålegg.



Lunsj og middag sklir litt i hverandre når det gjelder valg av matvarer for min del, så her durer jeg på med en hel haug av fristende retter som kan spises både som lunsj og middag. Sushien har jeg ikke laget selv, men det er virkelig noe av det beste jeg vet, så det måtte nevnes. Noen dager har man ikke tid til å lage mat, og da er sushi et super alternativ synes jeg. 









Snacks er en viktig del av mitt kosthold, og derfor må jeg ha med litt sunn snacks med dere også. Her er det alt fra nøtter, chips av rot grønnsaker, frukt og bær, til proteinbarer, sunne muffins, juice og mørk sjoklade.








Jeg håper disse bildene kan være med å inspirere til å spise sunn, fargerik og god mat. Man kan virkelig kose seg selv om man velger litt sunnere. Sunt trenger ikke være kjedelig, eller smaksløst. Mitt ønske med dette innlegget, og i grunn hele bloggen er å inspirere til sunn, god, enkel og fargerik mat. Og ikke minst er det viktig for meg å vise at det trenger ikke være så avansert, eller tidkrevende. Håper dere liker det!

Nå er helgen endelig her, jeg for min del skal samle krefter, kose meg og hente meg litt inn etter en lang og hektisk uke. Hva er deres planer? 

 

Smiiiiil Maren

 

24 kommentarer
    1. Så fint innlegg. Sliter med lunsj inspirasjon, så dette var midt i blinken for meg. Takk. Jeg skal jobbe til 19 i kveld, og jobbe hele lørdag med kveld of nattevakt. Av og til så er turnus arbeid kjipt. Men til søndag har jeg fri, da skal det trenes og kanskje kino.
      Hilsen Anja

    2. Idag skal jeg ha en styrkeøkt på mage og armer og senere ikveld skal jeg på kino med en veninne:) Og på lørdag tenker jeg å ta meg en treningsøkt på ben og rumper med litt intervaller, også lørdags og søndagskveld blir det jobb!:) Håper du får en kjempefin helg!
      Btw når kommer resten av spørsmålsrunden ut?:))

    3. Så mange fine inspirerende bilder!
      Mulig jeg har fulgt dårlig med, men har du delt oppskriften på de muffinsene (snacsbilde nr. 2) noen gang? De så farlig gode ut <3

    4. Takk for masse god inspirasjon! 🙂 jeg er så matlei at dette var midt i blinken.
      I helgen rømmer jeg til hytta og jeg ser frem til sene kvelder foran bålpanna med noe godt i glasset…og i skåla 😉 håper du får en fin og avslappende helg. 🙂
      Ps; jeg har sendt deg en Mail på [email protected] for en stund siden, og lurte på om dette var riktig adresse? Jeg forstår at du er veldig opptatt og ikke rukket å svare, men jeg håper mailen har kommet frem. 🙂
      Klem fra Tonje

    5. Har du noen mageøvelser som gir godt synlige magemuskler? Jeg trener mage tre ganger i uken men føler ikke at musklene kommer mer og mer frem, jeg har muskler fra før av som du kan se, men jeg vill ha dem mer synlige og mer muskler men vet ikke helt hvilke mageøvelser som er best og som virkelig brenner:) Takk for tipset på forhånd

    6. SÅ mye godt!! Jeg lurer på hva du har i de to glassa? Såg ut som chiafrø?
      Hva har du blandet det med?

    7. Kan man fint spise to questbarer på en dag? Hadde en til frokost idag og frister med en ikveld også men vet ikke om det er greit å ha to på en dag🙈🙈 hehe

    8. Maren: om man kan det? Selvfølgelig!! Og det er da ingen regler på det? I går hadde jeg 5 stykker fordelt på dagen, hvem sier at det ikke er ok? Du bestemmer da slikt helt selv kjære deg????

    9. Trenningen har vel gått vekk noen dager denne uken da jeg har vært små syk, men i dag skal jeg løpe halv-maraton, så det blir veel trening for hele uka det.

    10. Woow! Så mye digg! Har du oppskriften på muffinsene og de “bitene” på snacks-bilde nummer 5? Ser superdigg ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg