Morgenstund med proteinkakao

God morgen. I dag har jeg senvakt og det betyr at jeg kan sove litt lenger, og nyte en rolig morgenstund før dagen starter. Det regner og er skikkelig surt ute, og da får jeg automatisk lyst på kakao og kos. Jeg synes det er litt synd at kosen kun skal legges til helgen, det går jo så fint ann å sunnifisere både kakao og bagst slik at det kan nytes på en regnfull tirsdag. Dermed ble det både proteinkakao og vaniljemuffins med sjokoladetopping på denne frøkna. 

 

Muffinsene er den samme oppskriften som jeg delte i dette innlegget, også har jeg laget en ny topping med Quest nutrition sitt sjokolade proteinpulver. Jeg bestiller disse på Iherb. Jeg blander 1 scoop proteinpulver med litt vann og 1 ss sukrin.  Rør sammen og fordel på muffinsene. Dette er en proteinbombe, og inneholder overhode ikke noe sukker.

Kakaoen er rett og slett bare en proteinshake som jeg har varmet i en kjele. Jeg lager min shake med 1 scoop (ca30g) sjokoladeprotein, et par dråper stevia og melk. Så rister jeg godt i en shaker, og heller den over i en kjele. Vær forsiktig når du varmer den opp, rør godt og følg med. Melk har en tendens til å enten svi seg fast i bunnen eller koke over. 


Nå skal jeg sitte her å kose meg et par timer til med litt mail, betaling av regninger og besvare flere av deres spørsmål fra spørsmålsrunden.  Så håper jeg å rekke en liten treningsøkt før kveldsvakt på barneposten. 

Hva er deres planer for denne tirsdagen? 

 

Smiiil Maren

 

18 kommentarer
    1. Ser veldig godt ut 🙂 Ekte kakao er jo fylt med antioksidanter, og hvis man kutter ned/ kutter ut sukkeret kan man kose seg med gooood samvittighet 🙂 Leste en gang om en lege som mente at kakao og mørk sjokolade burde delle som 1/5 om dagen, hihi. Helt enig i at kakao hører hjemme på slike dager som dette!

    2. Du kommer med mange gode oppskrifter som ser så godt ut å som jeg skal prøves en dag :). Tar litt tid å få råd til alt sånn type ingredienser :P. Du frister med mye gode ‘retter’ her,så skal uten tvil prøves. Ha en fin dag!

    3. Går det fint Ann å ha smoothie kanskje type tre ganger I uken, går det fint?:) hvor ofte drikker du smoothie

    4. Åh så deilig det så ut!! 😍😍 kommer det toll på pakken fra iherb når du bestiller pulveret derfra? Det kommer vel på over 350?

    5. hei 🙂
      jeg lurte på om du hadde smakt proteinpulveret diet protein chocolate heaven? Jeg har nemlig hatt det og synes det smaker veldig godt. Hvis du har smakt diet protein, hvilket synes du er best? Diet chocolat eller quest nutrition sitt?

    6. Jeg har blitt veldig hekta på nøtter nå for tiden og er bare nysgjerrig på hvor ofte du spiser nøtter?:) og hvor stor mengde man kan spise av nøtter? En håndfull til dagen eller kan man ha mer?

    7. Malin: jeg spiser nøtter hver dag 🙂 men mengden aner jeg ikke, spiser så mange jeg har lyst på, enten som snacks og/eller som topping på havregrøt eller meieriprodukter, eller i en salat til lunsj feks. jeg er veldig veldig glad i nøtter, og spiser både mandler, cashew og valnøtter daglig 🙂

    8. Tror du går ann å bare blande kokende vann med proteinpulver som kan blandes med vann? Som om det skulle vært vanlig kakao liksom

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg