Grønnsakspasta – sunnere blir det ikke

Hvis ikke dette er den perfekte middagen til å kickstarte en sunn og sprek uke så vet ikke jeg. Jeg har skaffet meg en super morsom liten sak som lager spagettistrimler av grønnsaker. Jeg synes den er så artig, og det blir uten tvil masse grønnsaksstrimler her i huset fremover. Jeg brukte gulrot, og squash, og toppet det med en hjemmelaget spagettisaus, og mozarella. En fargefest av en middag, som smakte helt himmelsk. 

Sausen lagde jeg av følgende ingredienser: 

  • 200g karbondedeig
  • Grovhakkede tomater
  • Paprika
  • Rødløk
  • Litt chilli
  • Hvitløkskrydder, salt & pepper 

Med denne friske mandagsmiddagen ønsker jeg dere en strålende ukestart. Det striregner på sørlandet i dag, og det er så grått ute at det nesten ser ut som det er mørkt fremdeles. Jeg tenker at man kan velge hvordan man vil forholde seg til slikt vær, vi får jo ikke gjort noe med det, så det er bare å gjøre det beste ut av det. Tenn stearinlys, og kryp opp i sofaen med en god film i kveld. Hvis du tenker på det, så er i grunn høsten med slikt ruskevær litt koselig. Alt handler om hvordan du velger å se på det. 

Smiiil Maren

 

17 kommentarer
    1. Ah, ønsker meg virkelig en sånn spiralizer!
      Jeg elsker høsten, og har bare ventet på en regnværsdag slik at jeg kan bruke den nye regnjakka mi! Haha 🙂

    2. Dette så godt ut, du inspirerer som vanlig!! Men tilbereder du grønnsakene på noen måte, eller spiser du de som de er? 🙂

    3. Det så riktig så delikat ut! Har lest om squashpasta mange ganger, men aldri kommet så langt som til å lage det :p Kanskje på tide å få ut finger’n å kjøpe en spiralizer…:)

    4. Kjøpte du den som fungerer som en ostehøvel/potetskreller eller den som fungerer som en blyantspisser? Kjøpte den ostehøvelgreia, og synes ikke den var noe bra, men dine strimler så fine ut 🙂

    5. Naam! Jeg pleier å lage spaghetti med squash, koker strimlene i lettsaltet vann i 2 min, blir supergodt! 😀 forresten Maren, Kan ikke du ha en giveaway på quesbarer? Blir så frista på snapchat haha! 🙈

    6. Ikkje noko med sjølve innlegget å gjøre men eg har nettopp kjøpt meg ein rockering, og lurte på om du har noko erfaring med dette ?:) kan det hjelpe til smalare midje?:)

    7. Hei.
      Så utrolig enig! Høsten er nesten den beste årstiden. Fulgt deg ei stund nå,og takk for all inspirasjon. En dårlig dag, og du er en av de som får meg til å snu. Takk for at du har bidratt med mer treningsglede og ikke minst at jeg nå tilbringer mer tid på kjøkkenet enn noen gang. Ha en god uke:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg