Søte & sunne muffins

Denne oppskriften har jeg gledet meg til å dele, for disse muffinsene er uten tvil de beste jeg har laget. Både når det gjelder smak, og konsistens. De er uten sukker, og har et høyt innhold av proteiner. De beste oppskriftene blir ofte til ved en tilfeldighet, og det var akkurat slik med denne også. Jeg hadde besøk, og vi hadde lyst på noe godt. Så jeg tittet i skapene, og slumpet litt av diverse ingredienser. Resultatet ble luftige, saftige vaniljemuffins, med en creamy kjerne og nydelig smak. Mmmm. 

Du trenger: 

Slik gjør du:

Visp sammen egg og sukrin til en eggedosis, så rører du inn de resterende ingrediensene. Fordel røren i muffinsformer og inn i ovnen på 200 grader i 10-15 minutter. Jeg valgte å holde muffinsene ganske nøytrale denne gangen, og dermed fungerer denne røren som en helt genial base som du kan leke deg videre med. Jeg ser for meg at det smaker helt himmelsk å tilsette litt gulrot, kanel og kardemomme for eksempel, eller blåbær og hakkede mandler. Prøv deg frem, og finn din muffins favoritt. 


Som topping kan du bruke friske bær, eller lage en vaniljekrem av vanilje proteinpulver og bittelitt vann, rør sammen til passlig konsistens og fordel utover muffinsene. Det samme gjør du enkelt med sjokolade proteinpulver, da får du en deilig sjokoladekrem. Ha gjerne litt hakkede nøtter, eller annen topping oppå der igjen. Kun kreativiteten setter grenser her. 

Disse kan du kose deg med i hverdagen med god samvittighet. 

 

Smiiiil Maren

9 kommentarer
    1. Hei. Disse skal testes ut. Kjørte på med kickstart programmet ditt i dag, etter en løpetur. Fy Fillern det var hardt. Trener mye, men dette tok helt knekken på meg. Men samtidig gav det meg inspirasjon. Dette skal gjøres mange flere ganger. Nå er jeg klar for dusj og lunsj, og deretter kveldsvakt /nattevakt.
      Hilsen Anja

    2. Fikk veldig lyst til å lage disse til helgen, da jeg får ei venninne på besøk:) Men har ikke noen form for proteinpulver, og regner med at det er det vanilje proteinpulveret som gjør de så gode på smak!??! Har du noen andre forslag til hva jeg kan erstatte det med? Til slutt så må jeg si at du er en sann inspirasjon. Titter innom flere ganger daglig, og den positiviteten, trenings- og matgleden som du sprer er bare fantastisk. Takk for at du er du! Ønsker deg en fin dag videre!
      Klem Siri

    3. Åååh de så sykt gode ut, de skal jeg definitivt prøve en gang!
      Jeg bare lurer angående nøtter, når du spiser det, enten til mellommåltid eller som snacks om kvelden og sånn, hvor mye pleier du å spise av nøtter? Har du noe antall av nøtter, en håndfull, en stor Skål eller bare spiser du hvor mye du vill?:) for jeg er veldig svak for nøtter, spesielt valnøtter og hasselnøtter og bare lurte sånn cirka hvor mye man bør spise, for det er vell ikke lurt å spise for mye nøtter?

    4. Disse så supre ut! 😀 MÅ testes snarest! 😉 Tror du det har noe å si hvilken type proteinpulver en bruker tror du?
      Du er RÅ btw! 😀 Ha en finfin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg