Kickstart på takterrassen

I dag har jeg gjort noe morsomt. Jeg har kjørt mitt eget kickstart program, i sola, på takterrassen. Jeg er så heldig å ha tilgang til en stor og deilig takterrasse, og i dag er det så deilig vær her i Kristiansand at det passet perfekt med en økt ute i sola. Så da durte jeg på med ShapeUp Kickstart økten min på taket. Det var så herlig å trene i frisk luft, og jeg hadde nesten glemt hvor heftig det programmet der er. 

Hele tanken med treningen er jo akkurat dette, at du skal kunne trene hvor som helst, når som helst. Uten utstyr og uten noe form for treningssenter. Jeg fikk en super økt, og håper flere av dere har lyst å teste. Her har dere økten: 

  • Hoppende knebøy 
  • Ettbens hoftehev
  • Sideplanke med benhev
  • Bulgarsk utfall med hopp
  • Rygghev
  • Pikes / V-ups (mageøvelse)
  • Sideutfall
  • Pushups med et ben opp
  • Klatreplanke 

Kjør så mange repetisjoner du klarer på 45 sekunder, så tar du en 15 skeunders pause, før du kjører på med neste øvelse på listen. Den kjører du så mange repetisjoner du klarer på 45 sekunder, før en ny 15 sekunders pause, og neste øvelse. Slik kjører du gjennom hele økten. Når du er gjennom øvelsene tar du en 2-3 minutters pause, drikk litt vann, og forbered deg på ny runde. Totalt 3 runder.



Et annet alternativ er å kjøre 10 repetisjoner pr øvelse, da anbefaler jeg å kjøre totalt 4 runder. Da har du fått 40 repetisjoner på 9 geniale øvelser, som trener hele kroppen. Hørte jeg noen si effektivt, tidsbesparende og morsomt? I think so!! 

Hele økten med grundig beksrivelse av teknikk på hver øvelse, enklere varianter, og tyngre varianter er delt i denne månedens ShapUp. Nå er det ikke så lenge før det kommer nytt Shapeup i bladhyllene, så sørg for å sikre deg Kickstart-utgaven før den forsvinner. 

Ha en super ettermiddag dere, håper solen stråler der du også befinner deg. Husk å tagg #shapeupkickstart og #marenerdvik hvis du tester økten. 

 

Smiiiiil Maren

 

16 kommentarer
    1. Hei Maren, bare lurte på om det er trygt å bestille fra rund&relax sine nettsider? Er så mye fint treningstøy der.
      Ha en super dag videre spreka <3

    2. Hei eg kjørte denne økten på søndag, da kjørte eg 1 min, 30 sek pause, gjorde ferdig hver øvelse før eg gikk til neste. Det var tungt. Og eg har fortsatt gangsperr 😉 Herlig på en vond måte 😉 Ha en super dag Maren 🙂

    3. Hei 🙂
      Til min store fortvilelse var bladet utsolgt (!) på butikken. Og derfor bestilte jeg like gjerne et abonnement på 12 shape up, og mailet kundeservice og sa at jeg gjerne ville ha fra og med dette nr. MEN tror du ikke de også var fri for bladet?! Jammen meg en populær utgave 🙂 Ha en nydelig dag!

    4. Hei! Hvor har du kjøpt det fine bildet du har på veggen ovenfor sofaen? Du inspirerer meg hver dag;) Takk:)

    5. Når er det du kommer ut med innlegg om svar på alle spm angående trening og kosthold?:)) gledermeg til å få litt inspirasjoner!

    6. Hei! Lurte på om denne økten er “nok” å kjøre om man vil stramme opp? Går mye på fjelltur til vanlig men ett stykke å kjøre til nærmeste gym..

    7. Ååh så inspirerende! Dette må jeg teste 😀
      Lurer på hvor den lekre tightsen din er fra jeg? Den fikk jeg veldig lyst på!
      Du har så bra blogg Maren, og du virker så god og jordnær! Stå på videre, stor klem til deg <3

    8. Hei skjønneste sprekeste fineste du 🙂
      Elsker outfitten! og spesielt skoen!
      hvordan er de i størrelsen i forhold til andre nike sko som free run eller lunar osv?
      Ønsker meg disse selv men usikker på størrelsen da jeg bruker 40 i sko fra nike fra før av men hørt disse er “lettere, nettere og litt større i størrelsen enn andre nike” hva synes du ? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg