Pyramideintervaller

I dag har jeg lyst å dele en ny og spenstig intervalløkt med dere. Det har vært stor etterspørsel etter mer løpsrelatert blogging, og nå skal jeg jeg endelig gi dere det igjen. Jeg startet på løpeprogram for 4 uker siden, men måtte ta en to ukers ufrivillig pause da jeg ble slått rett i bakken av en heftig forkjøelse. Når man har en infeksjon i kroppen så skal man ikke kjøre på med treningsøkter med høy puls, har du feber så er det bare å holde seg helt i ro. Nok om det, den tid er forbi, og jeg er klar for å inspirere dere på mer løpetrening. 

I dag vil jeg altså dele en pyramideintervall med dere. Er dere klare for det? Her kommer den: 

  • 10 minutters oppvarmning med rolig jogg
  • 4 min løp
  • 2 min pause
  • 3 min løp
  • 2 min pause
  • 2 min løp
  • 2 min pause
  • 2 min løp 
  • 2 min pause
  • 3 min løp 
  • 2 min pause
  • 4 min løp
  • Nedtrapping 10 minutter med rolig jogg, som går over i gange. 

Økten blir da en slik pyramide:  4-3-2–2-3-4. med 2 minutters pause mellom hvert drag. I pausen går du rolig, du skal ned i sone 1, så du går helt rolig, men det er viktig at du holder bena litt i gang. Aktiv pause kalles det. 

Så ikke denne økten litt kul ut? Prøv den ut da vel, og fortell meg gjerne hvordan det gikk. Jeg ser med glede at mange av dere bruker #marenerdvik på instagram, og dere skal vite at jeg ser absolutt alle de bildene, og jeg synes det er SÅ gøy. Så bruk gjerne #marenerdvik og #shapeupkickstart taggene hvis du legger ut noe du vil jeg skal se, eller noe du har funnet inspirasjon til enten her på bloggen, eller fra denne månedens kickoff utgave av ShapeUp. 

Ha en super mandag dere. Jeg har fri i dag og i morgen siden jeg hadde jobbhelg. Jeg får besøk av en venninne fra Oslo, og vi skal ha to dager smekket full av kos, trening, turer i frisk luft, masse god mat, cafe, shopping, og masse annet. Bare hygge i to døgn, fy søren som jeg gleder meg. Nå skal jeg straks hoppe i klærne, og kjøre ut til flyplassen for å hente henne. 

 

Smiiiiil Maren

11 kommentarer
    1. Hei:) Hvor høyt burde man ligge i hvert drag? 80% av max? Hvis man har en maxpuls på ca 200, burde man da ligge rundt 180?

    2. Har prøvd 4-3-2-2-3-4 pyramideintervallen😊 Skikkelig gøy å få pulsen opp! Tommel opp for at du sprer så mye motivasjon og glede her på bloggen😊! Smiler av treningslysten du utstråler!😊 Fortsett slik!!😊😊👍👍

    3. Anonym: Intensitetsone 3-4, for meg betyr det puls på ca 160-180. Så, jeg løper så fort at jeg ligger i den pulssonen, hvor mange km/t det er er jo individuelt fra person til person 🙂 stigning 1,5% på mølla.

    4. Marte: Jeg har makspuls på 196, og skal ligge i min sone 3-4, det betyr puls mellom 160-180. (sone 3 for meg er 160-170, sone4 er 170-180) incline 1,5%

    5. En av følgerne dine på snapchat!🙈🙈 Spiste du alle de 4 questbarene selv eller delte du med noen som kos?:))

    6. Og pleier du å ta deg questbarer når du har lyst på, kanskje to hver dag eller varierer det?:) Jeg er veldig hekta på dem og er bare nysgjerrig på om det er usunt med flere på en dag

    7. Ida: Det varierer helt, spiser når jeg har lyst på:) I går ble det tre. Vanlig mat er selvfølgelig bedre enn barer, men jeg spiser dem ikke som erstatning for mat, jeg spiser dem som kos 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg