La oss snakke Yoga

Klærne er sponset

God morgen hjerter. I natt er første natten jeg har sovet med teppe over dynen i år, og det er et sikkert høsttegn for min del. Regnet øser ned ute, og jeg har tatt med meg macen og kaffekoppen inn i sengen. I skrivende stund sitter jeg her å leser litt nyheter, redigerer litt bilder og svarer på kommentarer og mail. Dere som følger meg på snapchat (marenerdvik) fikk med dere at jeg hadde en spennende tur på posten i går. Jeg hentet en diger pakke, med avsender Run & Relax. Den pakken inneholdt godsaker fra høstens nye kolleksjon.

Jeg er så heldig å få lov å være modell for denne kolleksjonen sammen med Vibeke Klemetsen selv. Vibeke og Marianne er damene bak merket, og jeg ser på det som en stor ære å få lov å fronte et så flott og kvalitetstungt merke. Nå gleder jeg meg til å komme i gang igjen med yoga og pilates treningen. Det irriterer meg noe grenseløst at jeg nedprioriterer den typen trening i hektiske perioder, det er jo 100% selvmotsigende og tullete. Man stresser og har det hektisk, så man dropper yoga? Yoga er jo oppskriften på stressmestring og mindfullness.

Practice What You Preach

Jeg sier til dere lesere hele tiden at dere ikke trenger et treningsenter, og at dere kan trene hjemme. Kanskje det er på tide å “Practice what you preach” for min del, og finne frem yogamatten her hjemme i stuen? Jeg har blitt tipset av en nydelig leser om flere ulike yogaprogrammer man kan gjøre via nett, jeg vet også at det finnes mange fantastiske yogasessions på Youtube, så egentlig er det ingen unnskyldning. 

Nå ble jeg faktisk litt inspirert her. Jammen skal jeg finne frem yogamatten i ettermiddag og gjøre et par solhilsner. Det er nemlig kluét – det trenger ikke være så voldsomt. Du trenger ikke sette av en hel kveld til yoga, og tenke at det skal være så omfattende. Alt er bedre enn ingenting! Sett ned ned, lukk øynene og pust dypt 4 – 5 ganger. Tøy litt, og strekk på kroppen, og kjenn hvor godt det er å kun ha fokus på deg og din egen kropp i noen minutter. Kanskje det var nok for i dag, en fin liten start på noe som kanskje kan utvikle seg i løpet av høsten. 

Jeg lar meg inspirere

Jeg har en person her i Kristiansand som inspirerer meg med sine yogaklasser, nydelige matretter og herlige tilstedeværelse. Dette er min yogalærer Nina (@emijoly.no). Hun er så dyktig, og har en kroppskontroll jeg virkelig misunner og beundrer. Det gjelder i grunn alle disse yogamenneskene, sjeldent blir jeg så fasinert som når jeg ser en yogi sno seg i de mest fantastiske stillinger. Dere må sjekke ut min tidligere sjef når jeg jobbet i Sats, Bjørn Tore (@yogabjorn) på instagram, har dere sett noen så fantastiske yogabilder? Ellers er jo @Yoga_girl en nydelig inspirasjonskilde.

Hva er ditt forhold til pilates, yoga og streching? Er det noe du prioriterer i hverdagen, eller er du som meg, ikke så flink til å ta deg tid til det? 

 

Smiiiil Maren

 

16 kommentarer
    1. For noen utrolig flotte bilder! Du var helt nydelig på disse! Dette er virkelig farger som kler deg 🙂
      Jeg synes det er veldig godt å gå på slike timer, men nedprioriterer det som deg. Skal bli flinkere nå fremover! Jeg synes trening generelt er et deilig og nødvendig pusterom fra hverdagen. Dessverre er jeg stiv som en stokk, leser mye og blir fort stresset.. Så bør absolutt driver med mer bevehelighetstrening og fokusere på pust.
      Ha en fin torsdag, Maren! Jeg er fast leser, men kommenterer dessverre sjelden. Vit at du inspirerer og fremstår et godt forbilde!

    2. Mange fine bilder av deg! 🙂
      Jeg er egentlig veldig glad i den typen trening, men det har blitt nedprioritert i flere år…
      Nå skal det derimot bli andre boller! Jeg har akkurat byttet til 3T treningssenter og de har mye forskjellige slike timer, så nå er planen å komme i gang igjen!! 😀

    3. Jeg skal helt klart begynne med Yoga nå, merker på kroppen at den har blitt stivere etter jeg sluttet med dansing for 4 år siden. På den tiden var jeg veldig myk og bevegelig og hadde lite problemer med sliten rygg, men nå merker jeg at jeg ofte henger opp skuldrene pga stress og derfor må Yoga til, for å få den behagelige roen i kroppen. Det er helt fantastisk å strekke på kroppen, mens man puster godt 🙂 Ønsker meg klær fra Run&Relax til dette også, trenger egne og behagelige klær til Yoga! Utrolig fine bilder, forresten. Håper du får en super dag 😀

    4. Var på min første yoga time i går faktisk! 😀 Skal virkelig prøve å til det ukentlig. Ingentvil om at det vil gjrøe meg godt!

    5. Anbefaler virkelig nettportalen myyogaonline.com! (Er nå tilknyttet “giamtv”) Man betaler for medlemskap der, men det er virkelig verdt pengene. Det kommer stadig ut nye videoer, du kan lage lister med dine favoritter, følge dine favorittinstruktører osv. Har brukt nettsiden mye. 🙂

    6. nydelige bilder av deg Maren <3 du er så vakker 🙂
      Jeg burde så absolutt gjøre Yoga. Har du noen filmer på nett som du anbefaler. Hadde vært perfekt å gjøre litt yoga hjemme 🙂
      God marteklem

    7. Har selv alltid prioritert det litt bort, kun litt uttøying etter løping og spinning. Men de siste ukene har jeg fått det inn i timeplanen min. Tenkte alltid at “jeg er for stiv for yoga og stretching timer”, men det er jo slik min pt sa : Det er akkurat når man er for stiv for yoga at man faktisk trenger det 🙂 Så mine eneste mål for trening i høst er å holde treningen ellers vedlike og fokusere på å bli mer bevegelig 🙂
      Så må jeg få si, kjempe fine klær på en kjempe fin jente!
      Ha en fin dag <3
      -Maia

    8. Nydelige klær! Anbefaler å laste ned appen “yogastudio”! Spill den over appeltv, så behøver du ikke mer! Super bra, forskjellige nivåer man kan følge og forskjellig tidsbruk alt ettersom man har tid til:-) dagens tips fra meg

    9. Nydelige deg !! Også så utrolig fine klær 😀
      Jeg elsker yoga ! Går på energy yoga flere ganger i uka og er helt frelst. Igår var jeg faktisk på “yoga for athletes”, en nyhet for høsten. Spennende og utfordrende vri, nye øvelser og det var ganske så tungt til tider. Yoga er god styrketrening med egen kroppsvekt og balanse, men det er jo så mange andre fordeler også. Dagen blir så mye bedre etter en yogatime <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg