Så kom smellen…

Inneholder sponede produkter

Jeg startet mitt løpeprosjekt med stort engasjement og pågangsmot. Første uken gikk strålende, uke to like så, uke tre gikk også kjempe fint. Jeg følte at formen allerede var stigende, dette skulle bli så bra. Så kom smellen – den velkjente forkjøla-smellen som treffer så mange av oss på den tiden av året. Jeg startet uke fire med godt mot, men kjente raskt at her var det bare å kaste inn håndkle. Tett nese, sår hals, dundrende hode og slapp kropp er ikke det beste å ha med på løpetur, når feberen i tilegg meldte seg var det bare å legge vekk all form for aktivitet. Så den uken gikk rett vest sett med treningsøyne. Det kjedeligste med forkjølelse er at man går fra å være i finfin løpeform til å slite med å komme seg opp trappen til egen leilighet. Det føles så urettferdig når man har jobbet for noe, også forsvinner det på null komma niks, kun på grunn at et par kjipe bakterier. 


Tights fra Adidas // Topp fra Adidas  // Sko fra Adidas

Nå er jeg ferdig med å klage over dette, og egentlig så er det ikke klaging heller. Vi har det så fantastisk godt her at det er i grunn ikke lov å klage over litt forkjølelse. Det er mer en liten forklaring til hvorfor jeg ikke løper rundt som en gaselle og sprer masse herlig løpeinspirasjon til dere akkurat nå. Jeg har bestemt meg for å starte på uke 4 på nytt neste uke, og ta enda en uke fri slik at jeg ikke risikerer å bli ordentlig sjuk igjen. Så bare with me – løpeinspirasjon kommer snart tilbake på bloggen!

Min fantastiske løpecoach Melina Meyer Magulas har dessuten vært på ferie i et par uker, og jeg kjenner at det skal bli enda lettere å kjøre skikkelig på når hun er tilbake. Hun har ikke bare vært på ferie, hun har faktisk giftet seg i nydelige Hellas. Gratulerer så mye vakre Melina. Jeg er ingen løpeekspert, men det gjør da ingenting når man får så god hjelp. Du trenger ikke vite alt, eller være best i alt – du må bare tørre å spørre om hjelp, være ydmyk og åpen for å ta i mot ny kunnskap. Jeg føler meg heldig som får lære av de beste. 

Nå skal jeg ut å gå meg en liten morgentur, enn så lenge så holdes tempoet kun til gåturer. Jeg gleder meg så ubeskrivelig mye til å begynne å løpe igjen, nå må bare denne forkjølelsen slippe helt taket, for motivasjonen for løping bobler snart over her. 

 

Smiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Fine Maren <3 Sjukdom er kjedelig altså! Kjenner igjen følelsen av å få "ødelagt" programmet og miste litt gnisten pga at kroppen ikkje er heilt på lag. Synes du uansett er flink som har bestemt deg for å være flink til å lytte til kroppen 🙂 Og formen er nok ikkje så vekke som du føler, grunnlaget er der og du henter deg nok fort inn igjen - spreka 😀 KEEP UP THE GOOD WORK! Og nyt treningsfri/roligere dager <3

    2. Forkjølelse er superkjedelig. Har oppkjøring til halvmaraton nå og ble slått rett ut. Heldigvis klarer formen seg greit med en uke off.vFår håpe vi er tilbake igjen i løpeskoa begge to neste uke.

    3. Malin♡: Les i bladet 😉 Hehe

      Neida, jeg kjører 10 rep pr runde, eller så kan du kjøre på tid, feks så mange du klarer på 45sek, så 15 sek pause før du kjører 45 sek jobb på neste øvelse osv gjennom hele programmet. Så 2-3 min pause før ny runde. Totalt 3 runder 🙂

    4. Er helt naturlig av deg å føle det sånn, og bra at du deler med oss 🙂 Riktig god bedring kjære deg <3

    5. Det høres kanskje merkelig ut, men jeg føler ofte at når jeg blir syk er det kroppens måte å be meg roe litt ned på. F.eks. Forkjølelse, som jeg har hatt/har nå. Da tvinger kroppen meg til å ta det med ro en viss periode, til det er gått over. Før jeg ble skikkelig forkjøla begynte jeg å få skikkelig taket på intervall trening, fremgang på styrketreningen og skikkelig i treningsdraget, og sommeren ble brukt på utallige fjellturer og masse koseaktivitet som jeg absolutt ikke så på som slitsom trening. Også ble jeg forkjølet nå og tenker at det egentlig ikke kunne passet dårligere. Jeg var jo skikkelig i draget! Men kanskje kroppen min egentlig tvinger meg til å ta en liten pause, roe ned litt, så jeg ikke går på en stor smell senere? Jeg kjente forkjølelsen sleppe litt Idag og prøvde meg på en liten joggetur og liten styrkeøkt. Og vet du hva? Jeg var sikker på det kom til å være utrolig tungt og at jeg måtte gi meg, men jeg var såååå lett i beina, rask og satt nye personlige rekorder når jeg løftet. Jeg tror rett og slett kroppen trengte en pause og ga meg en forkjølelse for å forsikre at den fikk nettopp det. Haha. Kanskje du opplever det samme? Haha. Det er i lov å tro! 🙂 god bedring! Og husk, uansett er det ikke lenge til du er fit for fight igjen! Klem fra Tonje

    6. Ush!det er så kjedelig å være syk!er hjemme fra jobb selv om dagen,influensa..
      Var en uke i Tyrkia sist uke,og ble syk på dag to!:( skikkelig kjipt!skulle begynne med nytt treningsplan nå som jeg kom hjem,men ser ut til at det må utsettes til neste uke..Gud vet hvordan formen min er når jeg begynner igjen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg