Har du aldri en dårlig dag?

Hvordan går det ann å alltid være så blid? Har du ingen dårlige dager? Dette er spørsmål jeg veldig ofte får, og det får meg alltid til å undre meg litt. Tror virkelig folk at jeg absolutt alltid er blid? At jeg kun har fine, lyse og positive dager? Slik er det så absolutt ikke. Jeg har mørke, og tunge dager jeg som alle andre. Jeg blir sliten, og lei meg, jeg blir sint og frustrert. Jeg blir skuffet, såret, irritert og provosert. Jeg er en person som går med følelsene utenpå. Mitt liv består av oppturer og nedturer. Heldigvis er toppene skyhøye, og dalene ikke så dype, men variasjonene er der likevel, og jeg, som alle andre kjemper mot noen ganske kjipe demoner til tider. 

Jeg stiller alt for høye krav til meg selv, jeg setter urealistiske målsetninger og dreper meg selv meg negative tanker når jeg ikke får til alt jeg vil. Jeg har en helt enorm samvittighet, og blir ordentlg lei meg hvis jeg føler at jeg ikke strekker til. Dette er ærlig, og jeg føler at jeg utleverer meg selv veldig her nå. Samtidig så føles det godt, for jeg tenker, hvem kan ikke kjenne seg igjen i dette? Jeg tror vi alle kjenner på kjipe dager innimellom, jeg tror vi alle går ned, og føler oss litt håpløse til tider. Noen dager er bare mørkere enn andre, og vet dere hva – det er helt okei. 

Jeg har en tendens til å bli sint på meg selv når jeg har en dårlig dag, og det hjelper jo hvertfall ikke. Jeg har snakket litt med coach Hilde Nævestad om dette, og senest i går hadde vi en utrolig fin prat om dette med å bare akseptere at de dårlige dagene kommer, de er en helt naturlig del av livet og viktigst av alt – de er ikke farlige. Det er jo oppturene og nedturene som sammen skaper den naturlige tubulensen i livet, det er det som gir livet innhold og mening. Jeg tenker at man skal være glad for at det stormer litt til tider. Alternativet er jo så mye verre. Tenk å leve et helt monotont og følelsesløst liv, helt uten de berusende oppturene. Nei, da tar jeg heller en litt utfordrende dag i ny og ne jeg altså. 

Jeg tenker at man skal omfavne nedturene, så vel som oppturene. Summen av dem er livet ditt. Ikke vær redd for å vise deg sårbar, ikke vær redd for å ha en dårlig dag. Det er ikke farlig, det er ikke unormalt og det er helt mennesklig. Vi har dem alle sammen. 

Det var dagens lille dype fra meg. Jeg håper dere får en nydelig dag, og fyller den med masse positivitet. Hvis dagen din ikke er så god, så tenk at det er helt okei det også. Det går over. 

 

Smiil Maren

 

 

22 kommentarer
    1. Du er et fantastisk flott menneske, Maren! Uavhengig av du presterer. Det må du aldri tvile på. Det at du skriver og ikke minst; tør å dele innlegg som dette, beviser det bare enda mer. Det er viktig å huske på i den tiden vi lever i. Hvor vi kan male “glansbilder” av livene våre på sosiale medier. INGEN av oss er umenneskelige, og alle har vi våre svakere sider. Alle har vi våre dårlige dager og perioder. Noen “verre” og oftere enn andre. Slik er livet! Jeg kjenner meg så igjen i det du sier. Jeg har vært langt nede i de dypeste dalene, men jeg har kommet meg opp igjen. Lever i troen og jobber for å klatre enda høyere opp på toppen. Men vet at selv på toppene, så kan man ha litt mørkere dager. Livet er ikke en evig dans på roser.
      Tusen takk, Maren. Takk for at du deler. For at du tør å være ærlig og åpen. Takk for at du er den du er.
      Så kan jeg bare ikke la være å kommentere bildene av deg heller. De var helt rå! 🙂 Håper uken din blir fin!

    2. Herlig lesing!
      Traff riktig dag for meg. Har en utrolig dårlig dag. Store, vanskelige avgjørelser å ta, mye ansvar som hviler på meg, og følelsen av å ikke strekke til hele tiden. Fint å lese at det faktisk er greit! 🙂

    3. Dette innlegget traff meg langt inni hjerterota, takk! tusen hjertelig takk for at du tørr å vise deg så sårbar, samtidig så sterk. Er det noen som motiverer meg, så er det deg. jeg leser bloggen din hver eneste dag, og kjente meg så stolt når jeg så deg på forsiden av shapeup. Det var så gøy å se og lese bladet, og det gav meg massevis av inspirasjon og motivasjon.
      håper du får en fantastisk dag! <3

    4. 🙂 Man trenger kontraster på allw områder for å ha et fint liv tror jeg… Også følelsesmessig!

    5. Wow Maren, du er bare helt utrolig! 🙂 Nydelig og klok! Du inspirerer! Fantastisk bra skrevet! Viktig å sette fokus på dette, for vi alle har jo sånne dager/perioder. Det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det. Det synes jeg er et fint ordtak 🙂 Håper dagen din blir like fantastisk som du! 🙂

    6. Utrolig bra innlegg, veldig ærlig og absolutt veldig sant. Man skal ha både oppturer og nedturer i livet, men trenger kontraster for å skape balanse=)
      Jeg vil også si at det var utrolig fine bilder du hadde med i innlegget, hvordan shoot var dette? Du kledde å ha sotete øyne, det var anderledes men fint=)

    7. Jeg laget hjemmebakt brød med oppskriften fra skappelbrødet, og har spist 5 brødskiver av det og har så veldig dårlig samvittighet. Er det alt for mye? Jeg er ikke mye aktiv på grunn av sykdom, så det gjør samvittigheten sterkere..

    8. Hei! Har tenkt på det samme før, om du alltid er blid. Du smiler voldsomt på alle bilder, og skriver alltid “smiiiil maren” på slutten av alle blogginnlegg. Synes det er fint at du kan vise flere sider av deg selv, ikke bare glansbilde-maren.

    9. Du er heilt unik, Maren! 🙂 Takk for alt du deler på bloggen – det krever guts! Unner deg alt godt <3

    10. Fy søre fine bilder av deg!!! Håper du skal fortelle oss hvor den fine toppen og tightsen er fra? :O :O :O

    11. Nedturene gjør deg bare sterkere! Er såå glad livet mitt ikke har vært en feilfri reise. Man vokser, blir moden og utvikler seg på den måten !
      Blir alltid glad av å gå innom bloggen din uansett <3

    12. Eg kjøper som regel ikkje treningsblad pga ortoreksi, men måtte berre kjøpe med meg det nye Shape-up bladet i dag. Gleder meg til å lese portrettet av deg, synst du er ei veldig inspirerande jente som eg beundrer, det virker som du har funne ein sunn balanse, og er trygg på deg sjølv, eit flott forbilde! Og utrulig flott bilde av deg på framsida!

    13. Å det var et utrolig fantastisk innlegg! Av en eller annen grunn har jeg trodd/ fått inntrykk av at du virket som et super menneske med bare gode dager, men forstår jo at du også som alle andre har dårlige dager. Du er så inspirerende og er mitt største forbilde innenfor trening,matglede og sunn livsstil! Du gir så mye av deg selv og jeg håper du aldri slutter å blogge fordi du er en skikkelig stor inspirasjonskilde!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg