La oss kickstarte høsten

Endelig er det her, og endelig går startskuddet på en sporty høst fyllt med motivasjon, energi, treningsglede, aktivitet, masse kos og selvfølgelig en hel haug av sunn, fargerik og spennende mat. ShapeUp Kickstart er her, og jeg klarer nesten ikke sitte stille når jeg skriver om dette. Jeg er så ydmyk, så takknemlig og så ubeskrivelig stolt over å få lov å være ShapeUp sin Kickstart-PT denne høsten. Jeg aner ikke hva jeg har gjort for å fortjene denne æren, men jeg tar oppgaven som ShapeUp PT med stor entusiasme, takknemlighet og glede. Jeg skal gi dere alt jeg har – og litt til!! 




Gjennom denne høsten skal jeg, sammen med en hel gjeng andre spreke bidragsytere i ShapeUp, gjør mitt beste for å gi dere masse sporty tips, gode effektive treningsøkter, sunne matretter, og en stor dose mestringsfølelse, lykkefølelse og generelt  go´følelsen. Høsten har en tendens til å sjele energien vår, og prege oss med sitt mørke. Jeg håper jeg kan være med å endre den følelsen mange får når høsten kommer, jeg håper jeg kan klare å inspirere til løpeturer i frisk og klar høstluft, økt hverdags aktivitet, smarte valg reltaert til kosthold og deilige treningsøkter med egen kroppsvekt – hvor som helst, når som helst. 

Jeg har delt mitt første treningsprogram med egen kroppsvekt i månedens utgave av Shapeup. Jeg digger det programmet, og har kjørt det selv mange ganger i løpet av sommeren. Jeg krysser fingrene for at dere også liker det. Jeg er allerede i gang med å jobbe med neste treningsporgram, det deles nemlig i neste måned, og slik skal jeg fortsette gjennom hele høsten. Jeg har tatt deres tilbakemeldinger, og hele programmet er derfor også filmet, slik at dere kan se utførelsen av hver enkelt øvelse. Disse filmsnuttene blir delt på ShapeUp sine hjemmesider, og jeg skal få dem ut her på bloggen også. 

Høres ikke dette gøy ut dere. Jeg smiler når jeg tenker på den kommende høsten. Jeg gleder meg! Jeg håper vi, med hjelp av ShapeUp kickstart, kan få en skikkelig god høst, som gjør at vi til slutt sitter igjen å tenker at denne høsten var i grunn verken mørk, lei, kjip eller tung. Vi kom oss greit gjennom, og sannelig føler vi oss både energiske, glade, og i hakket bedre form.

Så da er jo bare spørsmålet, vil dere være med meg å kickstarte høsten sammen med meg?

 

Smiiiil Maren

 

 

21 kommentarer
    1. Du er fantastisk Maren!
      Måndens utgave av ShapeUp var virkelig inspirerende- og eg gleder meg til den neste 🙂
      Klem Malin

    2. Selvfølgelig. Det å ha en frisk og sunn kropp er så viktig. Sitter nå å ser på aksjon Sunnaas. Man skal være glad i seg selv og nyte kroppen sin. At man er frisk og rask, at man kan løpe den milen, gå den turen eller ta den ene pullupsen.
      Jeg er med på kickstart.
      Hilsen Anja

    3. Hei! Jeg håper ikke løpefokuset blir helt borte- koste meg så veldig med en treningsblogg som rndelig fokuserte litt skikkelig på dette!:) kan du legge ut løpeprogrammet ditt- hvordan du legger opp intervall, restitusjonsøkter, styrke med tanke på rekkefølge ol. Hadde vært såå supert! Eller svar på kommentaren om du har d litt for travelt om dagen; )

    4. Jeg ble vertfall kjempe motivert når jeg leste shape-up i dag, spesielt når du var i bladet 😀 Jeg har ikke kommet helt i gang med treningen etter sommerferien, men NÅ på mandag er det i gang igjen 🙂 Har vært mye ute å reist i sommer, men det har blitt en del trening der også da 🙂 Elsker sykkelstiene i Mallorca <3 Jeg bor på et lite sted, så 12 sept, da åpner det et nytt treningsenter her. Og jeg skal melde meg inn, wææ. Får helt angst av å tenke på det , men jeg må bare hoppe i det 🙂 Treningsglede, motivasjon og mestringsfølelse (Y) Disse ordene likte jeg veldig godt 🙂

    5. Jeg har aldri kommentert her før, og heller ikke andre blogger forøvrig – men shit altså, du ER så inspirerende Maren. Det er en glede og fryd å lese bloggen din, og jeg ser alltid frem til nye blogginnlegg. Ta vare på den gode personen som du er – du sprer om deg med kunnskap, treningsglede, motvasjon og ikke minst en balansert livsstil (som jeg forsøker å finne selv). Jeg får så gode vibber av deg – selv ut av pc-skjermen. Du fortjener virkelig en god og positiv tilbakemelding på jobben du legger ned – og gratulerer med forside (og samarbeid) i shape-up. Du stråler – fortsett med det 🙂

    6. Skjønner at mange er glad i løping og syns det er gøy, men jeg mener at styrkefokuset har forsvunnet veldig, for trening med kroppsvekt er ikke nok, og selv Lasse Tufte trener masse styrketrening med vekter. PT-kunden min løp i hele sommer og skadet korsryggen sin, om det var pga av null styrketrening er vanskelig å si, men et av treningsprinsippene i trening er variasjon. Løping er hardt for kroppen, derfor må vi balansere det med tung styrketrening for å bli en allsidig løper, samt løpe på ulike underlag, noe som også står i Shapeup i løpedelen.
      For all del løp, men husk at variasjon er nøkkelen. Jeg trener mye kroppsvekt, men jeg trener mange kroppsvektsøvelser med ekstra vekt samt jeg trener tunge knebøy og militærpress. Det er viktig med press på skjelettet og muskulaturen, som du ikke får av pullups og pushups, eller dips. Og det er viktig med mobilitetstrening og tøying.
      Jeg er nok ikke den beste løperen, men jeg er såpass god at jeg klarer å løpe 5 km under 30 min uten å slite veldig. Være allsidig trent? Ja, jeg kommer til å stå for dette for å holde med skadefri og frisk. Og kanskje løpe litt mer for hjertet mitt sin skyld 🙂

    7. ELSKET denne måneds utgave!!! Va litt sånn “hey Hu kjenner jeg!” følelse 😀 gleder meg til høstens fortsettelse! Ha en fin dag Maren 🙂

    8. Kristin H. G.: men kjære deg, da tror jeg ikke du har fulgt bloggen lenge. For jeg trener da med vekter også, og med egenkroppsvekt og løping. Yoga har også sin faste plass i min treningsuke. Så tror ikke det finnes noen grunn for bekymring rundt for lite variasjon i treningen. Enig i mye av det du skriver – variasjon er viktig, men det er trivsel også. Jeg elsker å løpe, og kommer til å fortsette med mye løping fremover:) .

    9. Jeg har fulgt deg lenge, faktisk, begynner vel å nærme seg noen år, tenker jeg 🙂 Du er veldig fokusert på målet ditt med å bli en bedre løper, du får god hjelp, om jeg ikke husker feil, da du følger et spesifikt program. Du er en løpejente, du balanserer det veldig godt. Er helt enig i at trivsel er viktig, jeg likte veldig godt intervjuet ditt i Shapeup og du har et veldig sunt forhold til kropp og helse (og din Questbar avhengighet, haha).
      Jeg jobber med noen du jobba med på Sats Solli faktisk, og du var en veldig positiv og hyggelig jente, selv om ting kan ha vært vanskelig og fokuset har vært helt andre steder tidligere, skal ikke legge meg oppi det. Du har også møtt Magnus på Gym Ila som jeg jobbet litt med, og du har gjort mange positive inntrykk omkring de stedene du besøker.
      Snart skriver du vel en bok, hehe 🙂
      Selv om mitt fokus er på styrketrening og kroppsvektstrening, inspirerer du meg til å få til mer løping i hverdagen igjen. Bloggen handler om ditt liv, og kom gjerne med noen løpeøkter, så du la ut en intervalløkt nå nettopp.
      Grunnen til at jeg skrev forrige innlegg var egentlig litt ment til jenter generelt, og gutter faktisk, at man må variere treningen, var ikke direkte ment til deg.
      Jeg har fulgt mange blogger opp gjennom, inntil nå nylig, nå har jeg redusert ned til kanskje 6 faste blogger jeg følger. Så fortsett med det du gjør, og kom gjerne med nye oppskrifter 🙂 Mat gjør meg glad^^

    10. Hei:) Har akkurat lest hele repotasjen om deg:) Hele bladet er så inspirerende og jeg blir like glad hver måned når der kommer i posten. Spesielt bra ble det når du er med. Er inne på bloggen din hver dag. Du er så inspirerende og jeg kan få opp motivasjonen ved å klikke meg inn. Som du skriver i shape up er ikke alle dager like gode, og det er så fint at du deler disse med leserne. Jeg må ærli innrømme at jeg trener noen ganger for jeg føler at jeg må. Og slik skal det ikke være, trening handler om glede og “god følelse”:) Trener meg på å endre tankegangen der:) Du virker som en svært reflektert og tvers igjennom god person:) Gled deg foresten til du blir nyutdannet sykepleier, det er den beste jobbe i verden:) gleder meg til å se mer av deg i shapeup:)

    11. Hei Maren! 🙂 Nå har eg endelig fått tid til å lese ShapeUp-utgaven som kom i posten i begynnelsen av veka og det var SÅ inspirerende å lese intervjuet med deg! Synes dei sunne, gode verdiene du viser i bloggen kom godt fram i bladet (bra jobba av Pia òg! :D) og eg er sikker på at mange satt igjen med eit godt inntrykk av deg og ein god dose motivasjon. Synes det er utrulig kjekt å følge deg både her, på snap og insta og det å “bli kjent” med deg 🙂

    12. På sin plass å si dette: jeg digger at du er på forsiden av Shape Up-bladet i høst, gledet meg til utgaven helt siden du delte nyheten med oss! Gratulerer så masse og kjenn på stoltheten rundt dette 😀 Jeg er klar for å kickstarte høsten med den, Shape Up, Bislettstadion og som idrettsstudent i ny by, høsten lover farlig mye motivasjon, mestring, selvfølelse, trening, utfordringer og bevegelse 😀 Stå på Maren <3

    13. Helt herlig intervju av deg i shape-up Maren! Og helt utrolig fine bilder! Du rocker coveret, og har all grunn til å være stolt! 🙂 Jeg blir alltid så glad av å lese bloggen din og intervjuer av deg – du formidler EKTE treningsglede og livsglede! Gleder meg til fortsettelsen i shape up! 🙂

    14. Jeg er med! Trente faktisk nettopp egenkroppsvektprogrammet ditt på hybelgulvet, og sitter her nå sliten og god før leggetid. Supert! Gleder meg til å følge med videre utover høsten, både her og i ShapeUp 😀

    15. Hei Maren,
      Jeg oppdaget din blogg rett før sommeren. Jeg må innrømme at jeg ikke leser spesielt mye blogg for jeg synes svært mye av det som er å finne er heller uinteressant. Dagens outfit osv er rett og slett ikke lesning for meg. Men jeg må si jeg synes du har en fin blogg som er relevant for mine interesser og som inspirerer.
      Jeg fikk også tak i månedens ShapeUp i går, og jeg må si jeg synes artikkelen om deg var veldig fin. Jeg liker at du er forelsket i din egen livsstil, og jeg håper at jeg om litt også er blitt forelsket i min. Virkelig flott!

    16. Fantastisk bra artikkel i Shape Up! Mitt favorittblad og min favorittblogger på en gang slår ikke feil. Du er et fantastisk forbilde, og jeg blir alltid glad av å lese bloggen din! Stå på, du er fantastisk<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg