Peanøttpannekaker

I dag prøde jeg meg på en ny oppskrift på pannekaker, og jammen ble det ikke en stor suksess. Jeg var litt utålmodig med den siste, så den ødela jeg litt i det jeg skulle snu den,  men utenom de ene så ble det en fin liten haug pannekaker med nydelig smak av peanøtt, kokos og vanilje. Jeg toppet dem med vanilje proteinkrem, og friske blåbær. Så godt, så sunt og så enkelt. 

Du trenger: 

  • 30g peanøttlmel
  • 20g kokosmel
  • 30g sukrin gold
  • 2 hele egg
  • 1 ss mager kesam
  • 5 dråper stevia vanilje
  • 2 ss peanøttsmør
  • Vann eller melk til du får en passende konsistens

Bland først alt det tørre, så tilsetter du eggene, og vann til en fin jevn røre. Stek i varm panne. jeg sprayer pannen med PAM-spray først slik at pannekakene ikke setter seg fast, og snur seg lett. Smør eller olje kan også brukes. 


Når det gjelder topping er det kun fantasien som setter grenser. Jeg brukte 1 scoop (ca 30g) Quest nutrition vanille milkshake protein, og blandet med litt vann slik at jeg fikk en nydelig kremaktig konsistens. Proteinpulveret er så søtt at det trengs ingen ekstra søtning. Jeg bestillte dette på Iherb, og dere finner det HER.

Dette ble altså dagens lunsj, og de var så gode at jeg er fristet til å lage dem på nytt til frokost i morgen. I morgen er første dag tilbake etter en helt latterlig lang sommerferie, jeg ser for meg at det kan bli litt av en overgang å starte på igjen, og hva er vel da bedre enn å kickstarte dagen med en skikkelig pannekakefrokost?

Håper dette kunne være til inspirasjon, si gjerne i fra om dere tester oppskriften og hva dere synes.

 

Smiiiil Maren  

 

9 kommentarer
    1. Hei! Når man bestiller Quest Nutrition proteinpulver på iHerb, blir vel kostnaden noe over 350 kr, som er gensen for å slippe tollavgift? Betaler du toll når du bestiller dette? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg