14 minute workout & deilig kyllingsalat

I samarbeid med Prior

Dette innlegget har jeg gledet meg til å dele med dere, mest fordi det blir alltid så mye positiv respons fra dere når jeg deler treningsprogrammer. Spesielt de som kan gjennomføres uten bruk av fancy utstyr og treningsenter. Jeg er så heldig at jeg i samarbeid med Prior har fått lov å sette sammen to spennende matretter, en som passer bra før en treningsøkt og en som er helt super etter man har trent. Begge rettene inneholder kylling som hovedingrediens, og de er begge enkle og raske å tilberede. I dag skal jeg dele før-treningsmåltid med dere, og her er hovedingrediensen kylling med tomat og urter. Kyllingfiletene ligger i en genial form, som gjør at du kan legge denne formen rett på grillen, også lager den i grunn seg selv. Alt du trenger å gjøre er å snu halveis. 

7 minutter på hver side, og kyllingen er klar. Det betyr at du har 14 minutter ledig tid, da passer det jo perfekt at treningsporgrammet jeg har satt sammen tar akkurat 14 minutter å gjennomføre, eller hva? 

Dette er et treningsporgram med egen kroppsvekt. Jeg har delt en god del øvelser med egenvekt før, og jeg hadde derfor lyst å pørve å få inn litt andre og nye øvelser til dere.  Jeg har nå laget et program som jeg selv synes var både utfordrende, effektivt og gøy. Jeg er spent på å høre hva dere synes, og jeg håper noen tar utfordringen med å teste det ut. Øvelsene ser dere beskrevet over, og vist med bilder under. Jeg har selv kjørt denne økten flere ganger, og sliter uten tvil mest med pistol squat. De må jeg virkelig øve mer på! Et tips er å holde fast i en stol, et tre eller en annen person og få litt hjelp på vei opp. Dette er en utrolig kul øvelse å mestre, og jeg gir meg ikke før 10 repetisjoner sitter. Hvilken øvelse likte du best? 

Så var det maten. Jeg delte bilde av denne festen av en kyllingsalat på instagram, og flere av dere etterspurte flere bilder og fremgangsmåte. Så la oss snakke kyllingsalat. Dette er en lett, sunn og herlig rett som passer perfekt før trening. Jeg er utrolig glad i å lage flere små skåler med ingredienser, slik at alle kan lage sin egen favorittsalat, dette er genialt hvis man har barn som kanskje ikke ønsker alt de voksne har i salaten sin. På denne måten kan man variere salaten i det uendelige, og lage så mye godt. Hovedingrediensen er som sagt Prior kyllingfilet med tomat og urter. Denne lager seg selv på grillen, og den er ferdig marinert, så det kan i grunn ikke bli enklere. 

Da gjenstår det bare å kutte opp alt du ønsker av godsaker. På mitt salatbord har jeg: 

  • Crispy salat
  • Cherry tomater
  • Agurk
  • Rødløk
  • Mais
  • Fetaost
  • Paprika
  • Avokado
  • Brokkoli

Avhengig av hvor mye tid du ønsker å legge i matlagingen så lag gjerne flere små godsaker til. Jeg elsker tomat & mozarella salat med olje og basilikum, og en enkel potetsalat med poteter, løk, mager kesam og lett majones er også nydelig. Så enkelt kan den potetsalaten gjøres så mye sunnere. Bytt ut vanlig majones med lett, og rømme med mager kesam. Vips har du halvert kaloriene, og økt proteinmengden.



Sunn, næringsrik og fristende mat i fantastiske farger. Dette kunne jeg spist hver eneste dag, og som sagt er det et optimalt måltid før trening. Du kan selvfølgelig legge det etter trening også, og fylle litt ekstra godt på med grovbrød, og potetsalat, da vi gjerne ønsker påfyll av karbohydrater like etter økten. Husk at det er viktig med karbohydrater før trening også, kroppen trenger energi for å prestere. 

Jeg har en egen rett som jeg synes er perfekt å kose meg med etter trening, det er en slags kylling i form med helt vidundelige smaker. Jeg gleder meg til å dele den med dere i morgen. Jeg lagde den til familien for et par dager siden, og den slo virkelig ann – både hos store og små. 

Ha en herlig onsdag dere, kanskje noen av dere kaster dere over treningsprogrammet allerede i dag? Tagg gjerne med #prioritrening hvis dere tester økten, så kan jeg følge med! 

 

Smiiiiil Maren

 

12 kommentarer
    1. For en inspirerende “plakat” med øvelser – og jeg måtte le når jeg så at du stod på hodet – sprø og glad som alltid – IMPONERT 😀
      Din inspirasjon og dine råd / fokus får meg til å ta den lille treningsøkta (av og til bare 20 min gåtur) på morgenen og jeg tar oftest også noen få øvelser (10-15 min) før resten av huset våkner – deilig start

    2. Hei
      Jeg leste intervju med deg på Side2 veldig bra at du sier at ferie er litt anderledes enn vanlige hverdager med fastere opplegg for trening – og at mye spill og bevegelse er trening godt nok
      Gode råe

    3. Veldig glad i bloggen din, men lite kult at du promoterer kylling og samarbeider med Prior. Dårlig dyrevelferd og antibiotikabruk er ikke bra :-/

    4. Denne treningsøkten var også genial å gjøre sammen med mannen i pausen til en fotballkamp, som er 15 min. Kjempe kjekkt når du legger ut treningsprogram. Håper du fortesetter masse med det! Har brukt treningsprogrammet hvor du la ut 50 reps av forskjellige øvelser når du var i Marbella, flere ganger 🙂

    5. Fysøren, Maren! Kjørte denne økta på torsdag, og var vanvittig støl på fredag OG lørdag. Skulle egentlig prøve meg igjen i dag, men kjenner det fortsatt, så drøyer det til i morgen. Litt godt å være støl av og til også 🙂 Du inspirerer og motiverer! Klem til deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg