Laktat og Vo2max test

I dag har har jeg hatt en utrolig spennende dag. Jeg startet dagen på Magnat Performance Center hvor jeg møtte dyktige, og inspirerende Melina Magulas. Hun er performance coach og har en CV som er så lang at jeg skal ikke prøve å begynne på den en gang. Sjeldent har jeg blitt så imponert over kunnskapsnivået til mennesker jeg møter, og viktigst av alt – evnen til å videreformidle denne kunnskapen i et mer “spiselig” og forståelig format. Jeg satt til slutt med stjerner i øynene, og Melina måtte le av min entusiasme over all den nye kunnskapen. 

Flere av dere har etterlyst litt mer utholdenhets prat her på bloggen. Mange har ønsket litt mer faglig påfyll, inspirasjon og motivasjon når det gjelder kondisjonstrening, og det har jeg nå tatt tak i. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke er den sterkeste på dette feltet, og hva er vel da bedre enn å aliere seg med noen som virkelig har kunnskapen på plass. Jeg har lært masse i dag, og kommer til å lære så mye mer i ukene fremover. Jeg gleder meg til å ta dere med på reisen, dele kunnskap og bøttevis med løpeinspirasjon og treningsglede med dere. 


I dag testet jeg både laktat, og Vo2max for å finne ut hvor jeg ligger pr dagsdato. Dette var en utfordrende, spennende og til tider svært ubehagelig opplevelse. Det var første gang jeg tok slike tester, og det var nesten godt jeg ikke visste hva jeg gikk til.  Melina veiledet, pushet, informerte og tok meg gjennom det hele på den best mulige måten. Nå skal alle tall evalueres, og regnes på, også vil jeg få en såkalt testrapport med all informasjon fra testingen. Jeg vil selvfølgelig dele dette med dere, og fortelle mye mer rundt testene, hvorfor man tar det, hvilken info man kan hente ut, og hva denne infoen kan brukes til. Videre skal jeg dele treningtips, råd, løpeøkter, intervaller og masse masse mer spennende reltaert til kondisjon og utholdenhet.  

Det er så viktig når man skriver en generell treningsblogg at man dekker både styrke og kondisjon. Det har vært mye styrketrening her, og det skal det fortsette å være – fortvil ikke. Det blir bare litt kondisjon i tilegg. Ja takk begge deler, og noe som alle kan relatere seg til, lære noe av og forhåpentligvis bli inspirert av. Høres ikke det ut som en god plan? 

Nå skal jeg hoppe i dusjen og komme meg ut døra. I dag står det sosial hygge med skjønne jenter på planen. Nyt lørdagskvelden dere, mer fra denne kanten i morgen. 

 

Smiiiil Maren

 

 

6 kommentarer
    1. Ååååå, så spennende Maren! Dette gleder jeg meg veldig til!!!
      Håper testen gikk fint og at du lærte mye nytt innenfor dette med testing av laktat og Vo2max. Jeg lærte selv veldig mye da jeg tok disse testene. Jeg må bare si at du strpler uansett hva til og med når du står ovenfor en slik test. Jeg bare lurte på om hun damen som hjalp deg. Er du PT på fresh fitness og hvordan bakgrunn har hun på CV’en sin?

    2. Så kult, kan tenke meg de var tungt, men sikkert veldig interessangt når man får resultater. Gleder meg til å hørre å til å få lese mer om kondis også 🙂

    3. Hei Maren!
      Det ble jeg kjempeglad for, gleder meg til å lese. Vurderer å melde meg på mitt første løp, halvmaraton, og redd jeg har tatt meg litt vann over hodet, så supert med inspirasjon:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg