Tips: Morgentrening

God morgen hjerter. Jeg må dele noen bilder fra gårsdagens morgentur med dere. Mitt ønske er at noen av dere skal bli inspirert til å starte dagen med litt aktivitet. Spesiellt nå om sommeren er det genialt å starte dagen med en liten økt, da er det både friskt og godt ute, du kan være ferdig før resten av familien våkner, og du er sikret at det blir en treningsøkt på deg den dagen. Om sommeren skjer det ofte mye, og treningsøkter som er planlagt på ettermiddag/kveld kan gjerne utgå fordi noe kommer i veien. Så sett klokken på en liten halvtime – tim tidligere, og lur inn litt morgentrim i ferien.

I går var jeg ute på en 6-7 km powerwalk. Jeg løp ikke, jeg bare gikk i godt tempo i ca en time, og det var en helt optimal morgenøkt spør du meg. I dag var planen å gjøre det samme, men med både regn og grått vær så frister det litt mindre i dag. Jeg nyter kaffekoppen enn så lenge, og håper at regnet gir seg etterhvert. Hvis ikke får jeg finne frem regnjakke, og støvler. Det er jo faktisk litt deilig å gå tur i regn også, hvis man bare er innstillt på det.

Jeg håper det er litt bedre vær der du befinner deg, og hvis ikke så får du, som meg, finne alternativer man kan gjøre på en regnværsdag.

Har dere noen spreke planer i dag? 

Smiiiiil Maren

 

14 kommentarer
    1. Anonym: Ja og hva er problemet?:) gåtur før jobb er helt topp, eller eventuelt gå til jobb / sykle hvis mulig. Dessuten er det fellesferien nå, så jeg tørr påstå det er en god del som har ferie også, anonym 😉

    2. Morgentrening er absolut best 🙂
      Har en liten tulle på snart tre mnd og vi timer styrketrening på treningssenter når hun har sin første lur og går masse tur i tillegg. Dessverre har det meldt regn her i Bergen i lang tid fremover og da er det skikkelig vanskelig å motivere seg til å bevege seg.
      Da er det godt å klikke seg inn her og få ny giv, treningsmotivasjon og ikke minst glede 🙂
      Ha en strålende dag i regnet!
      Klem fra Cathrine

    3. ingen probelmem å trene før jobb hvis man vill, jeg gjør det 5 dager i uken. står opp kl05, å løper i 30min å så har jeg sirkel trening i 30 min. jeg har fulltidjobb å en barn på 4 år, det er ikke altid jeg har mulighet å trene på kvelden å da står jeg opp mens de andre sover. funker knall å jeg får trent å ele dagen blir tipp topp:)

    4. Av og til trener jeg før jobb – liker det best og av og til trener jeg etter jobb – men har jeg først kommet meg hjem er det “umulig” å komme seg ut igjen he he. Men nå har jeg ferie og det meste av trening er erstattet med turer og litt ballspill på stranda (når været er bra)!
      Veldig inspirerende å se hvordan du trener uten andre hjelpemidler enn bare en benk
      Ha en fin sommer 🙂

    5. Hei Maren!
      Vil begynne med å si at du har en kjempefin blogg og er veldig inspirerende!
      Jeg har hatt en veldig usunn livsstil lenge, dårlig mat og ingen trening. Jeg driver å endrer på dette nå, men føler meg litt overveldet noen ganger. Det er så mye frem og tilbake med hva man blir rådet til å gjøre. Men jeg har tenkt at morgentrening er best for meg, og da lurer jeg på om det er lurt å spise frokost først eller å ta det etter trening?
      Takker for svar 🙂

    6. Jeg har trent styrke og jogget intervaller etter jobb i dag.
      Jeg tror nok morgentrening er kjempebra, men jeg klarer ikke å stå opp tidlig nok når jeg jobber til å klare det. Men jeg skal ha tre uker ferie snart, men jeg skal vurdere det da. Takk for tips!

    7. I dag var det bootcamp ute som sto på treningsplanen:) deilig å trene ute i så fint vær!
      Deilig å trene ettet jobb, blir liksom litt oppfylt med energi!
      Så deg forresten i dag, like fin i virkeligheten som på bilder!!
      Klem

    8. I dag var det bootcamp på spring i Vågsbygd, veldig gøy!!
      Hehhe, syns det er litt små skummelt å si hei, men jeg skal definitivt gjøre det neste gang, flotte Maren!!
      God natt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg