På tide å fylle opp etter ferien

I går fikk jeg handlet inn og fyllt opp kjøleskapet igjen etter flere uker på farten. Jeg elsker å ha et velfyllt kjøleskap, og jeg storkoser meg med å gå i kjøleskapet og se hva jeg har , for så å kokkelere sammen en middag med de ingrediensene jeg finner. Jeg sørger alltid for å ha masse frukt og grønt, flere typer proteinkilder, slik som kylling, kjøtt, laks, egg og meieriprodukter, og karbohydratkilder som ris, speltlomper, havregryn, rudbrød, knekkebrød og fullkornspasta. Fettkildene som går igjen hos meg er ulike typer usaltede nøtter, hvor cashew og mandler er favoritten, avokado og fet fisk, samt omega3 tilskudd. Ellers liker jeg å ha et lite utvalg av ulike typer pålegg, og litt diverse å velge i av krydderier, dressinger og andre smaksforsterkere som kan løfte en hver rett. Jeg er utrolig glad i salat, men uten litt ekstra snacks på, så kan en salat bli kjedelig. 

Jeg har delt handlposen min flere ganger, og det er så koselig når dere kommenterer at dette er innlegg dere vil ha mer av. Det koster jo ikke en kalori for meg å knipse litt bilder av handleposens innhold etter en tur på butikken, så det kan jeg absolutt gjøre oftere. Det går mye i det samme, men nå i sommer har jeg lyst å prøve å bli flinkere til å teste litt nye ting. I dag ble handleposen ganske standard, med de aller fleste av mine favoritter vel representert.

Hvordan ser deres typiske handlepose ut? Hva går ofte igjen, og hva er du helt avhengig av å ha i kjøleskapet? 

Jeg gleder meg til å høre svarene deres, jeg tipper vi har mange av de samme favorittene. 

 

Smiiiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Kyllingfilet må jeg ha, og bulgur eller couscous. Ellers hae jeg helt dilla på reddik for tiden. Sprøtt og godt. Knekkebrød med gulost må være i nærheten . Og selvfølgelig masse grønnsaker og frukt .
      Anja

    2. Jeg har mye av det samme, i tillegg har jeg ingefær som jeg bruker i juicing, og matlaging. Har også kokosmelk, er veeeldig glad i å lage thaimat 🙂 Soyamelk har også blitt en favoritt for å ha over hjemmelaget musli og ferske jordbær, prøv det – nyydelig 🙂
      Ha en fin søndag, Maren 🙂

    3. Mye godt her:)
      I min handlepose har jeg alltid agur, tomat, paprika, avocado og, brokkoli, pasta, egg, ris og salatkylling:)
      Men nå i det siste har jeg også fått sansen for feta ost og mozzarella ost;)

    4. Mm, så mye godt!
      Jeg er helt avhengig av å ha en boks mager cottage cheese i kjøleskapet til en hver tid. Blir aldri lei! Kan spise det rett fra boksen, haha 🙂

    5. Må ha enten skyr eller cottage cheese – alltid et lite lager. Ellers er fiskekaker (80%), diverse frukt og grønt, frosne bær, søtpotet, egg, havregryn, nøtter og sukkerfri saft så og si alltid i hus! 🙂 Og ja, glemte jo nesten det viktigste; Ketchup! Er seriøst avhengig. Så til de grader at det er flaut.

    6. Mhm, masse godt og sunt! 🙂 Men ting ting – tenker du over økologi? Jeg ville byttet ut vanlige egg med økologiske egg, det er litt dyrere, men tusen ganger bedre for kyllingene og for samfunnet generelt. Er lite steg i riktig retning mot en bedre verden! 🙂

    7. Her har eg alltid egg, melk, bananer, mager kesam, fun saft, kylling, tunfisk, havregryn, frosne bær, brokkoli, isbergsalat og epler i hus. Ellers har eg fullkornspasta, lompe, fiskekaker, masse frukt og grønnsaker, ketchup, karbonadedeig, knekkebrød etter lyst.

    8. Ja har mange av de samme favorittene som deg! Har faktisk spist marenskåla til frokost helt siden du skrev om den for lenge siden, dagen starter ikke uten den gode frokostskålen, haha! Takk for at du er så inspirerende, virkelig et godt forbilde! Jeg følger deg på snapchat og ble så motivert tidligere i dag da du la ut video fra joggeturen din at jeg hev på meg treningstøy og la ut på en løpetur selv, har faktisk ikke løpt på over 4 måneder fordi jeg har slitt med skader så dette var første løpetur og det gikk overraskende bra, hadde det ikke vært for at jeg følger deg på snapchat hadde jeg aldri kommet meg ut på dagens løpetur!!
      Ha en fortsatt fin søndag!
      Klem fra fast leser

    9. gulerøtter, salat, skyr, eple, bananer og kylling er noe som så og si er fast hver uke 🙂
      Veldig glad du vil dele flere slike innlegg med oss:)

    10. Bananer (veldig, veldig mange bananer #avhengig), glutenfrie havregryn, frosne blåbær, dadler, røde linser, ris, brun ris pasta (beste glutenfrie pastaen som fins), tamari og makipapir er blant mine favoritter. I tillegg til dette slenger jeg med masse frukt og grønnsaker, samt en rismelk i ny og ne 🙂

    11. Jeg synes det er gøy med disse innleggene, men reagerer på at du aldri velger økologisk frukt og grønnsaker og egg. Er dette bevisst?

    12. Det er så inspirerende med slike bilder!
      Jeg skal innrømme det at jeg er elendig på matfronten. I kjøleskapet akkurat nå har jeg en løk, en paprika og en liten melkekartong. Jeg er såpass mye på farten at jeg vet aldri når jeg skal lage mat neste gang.
      Jeg har et mål om å bli bedre og jeg blir veldig inspirert når du viser frem hva du handler 🙂

    13. Mine must haves er mye av det samme som dine; kjøttpåleggg, hvitost, cottage cheese eller kesam, samt egg, peanøttsmør, 86%-sjokoladen fra freia og helst fun-saft i en eller annen smak. Det er så flott at man kan kose seg med hverdagsmaten, samtifig som den gjør kroppen godt 🙂 Flott med slike innlegg, en frisk og fin inspirasjonskilde til et fargerikt kosthold. Spesielt etter en lang ferie 😉
      Ha en god uke videre 🙂

    14. Mager kesam, cottage cheese, havregryn, epler, bananer, jordbær, magert kjøttpålegg, leverpostei, makrell i tomat, kylling, kjøttdeig, fullkornspasta, ris, lomper, smøreost, peanøttsmør, syltetøy, ulike grønnsaker og brokkoliblanding, en god start!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg