En benk – 8 øvelser

Så langt i sommer har jeg vært så heldig at jeg har fått møtt på flere av dere lesere. Mange av dere har kommet bort å sagt hei, og det er så utrolig hyggelig. Ved flere anledninger har jeg passet på å spørre om det er noe dere savner på bloggen, eller vil ha mer av. Flere av dere har sagt at dere vil ha enda mer treningsinspo, flere øvelser og flere treningsprogrammer. Spesielt trening som kan gjøres nå i sommer, på ferie, uten utstyr. Jeg digger den typen trening, og det er klart jeg vil dele mer ferietrening med dere. Så her kommer en fin økt dere kan kjøre hvor som helst, hjemme, på ferie, utendørs eller på et hotellrom. Alt du trenger er en benk, eller en stol.


Jeg har tatt bilder av alle øvelsene, og skrevet navnet på bildene slik at det skal bli oversiktelig og greit. Øvelsene er som følger: 

  • Ett-bens hipthrust
  • Rygghev
  • Klatreplanke
  • Step-up
  • Mageøvelse (båten)
  • Mountain-climber 
  • Spensthopp
  • Push-ups

Kjør 10 repetisjoner pr øvelse, og gjenta 3 runder. På denne måten får du trent gjennom hele kroppen, får opp pulsen, og får en super treningsøkt. 



Jeg har en hel haug av andre øvelser på lur, så nå starter vi med disse 8, også vil jeg legge ut et lignende innlegg om en stund med 8 nye. Flere av øvelsene kan gjøres mer utfordrende med små enkle justeringer. Pushups kan for eksepel gjøres på bakken, du kan finne noe høyere å hoppe på, eller noe høyere å steppe opp på. Det gjelder bare å tenke litt utenfor boksen, og være kreativ.


Et godt tips er å trene på morgenen, så er du ferdig med det, og go´følelsen er på plass allerede tidlig på dagen. Så kan du nyte resten av dagen og kvelden i sola med venner og familie. Det handler om små prioriteringer. Senk kravene litt i sommer, og tenk at litt er bedre enn ingenting. Tenk bevegelse og aktivitet istede for trening, og snik inn litt ferietrim der det lar seg gjøre. Jeg er helt sikker på at du får det til, hvis du bare velger å prioritere det, og tørr å være litt kreativ. 

Lykke til med ferietreningen. Jeg heier på deg!! 

 

Smiiiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. Supert bra – det var inspirerende
      Du er flink til å inspirere
      Imponert over hvordan du viser øvelsene – de er tydelige og lett å forstå
      Skal prøve i morgen

    2. Supre øvelser!! Skriv gjerne om bootcamp og tabataøkter! Elsker den type trening! Kjørte det i garasjen til venninna mi i går og alle 3 ble supersvette og slitne! Dødsbra trening <3
      Håper du nyter fridagene dine, fine Maren <3 Her er det jobb omtrent hver dag fremover.. Men det går fint det også :))

    3. Fine øvelser jeg ofte tar på sats, så supert å få dratt de med ut i naturen! Sitter med tidenes dårligste samvittighet over å ha sovet over spinningen klokken 9 fordi jeg rett og slett var helt utslått… Og nå rekker jeg ikke trene pga. jobb.. Huff, sykt hvor mye 2 timer søvn kan ødelegge humøret :´( Får satse på en bedre økt i morgen.
      Ha en strålende dag videre! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg