Flight canceled & sukkersjokk

Endelig fikk jeg satt meg ned, i ro og fred i min egen leilighet for å oppdatere dere. Siden i går ettermiddag har det gått i ett. Det hele startet med at jeg dro ut på flyplassen for å ta siste flyet hjem til kristiansand etter over to uker på reise. Jeg var utrolig klar for å komme meg hjem! I det jeg skulle til å slippe bagasjen gjennom bagasje droppen så tikker det inn en sms fra Norwegian som informerer om at flyet mitt er kansellert. Dette var siste fly, og jeg innså at jeg faktisk ikke kom til å komme meg hjem den dagen. Heldigvis har jeg nydelige mennesker rundt meg, og kun 10 minutter senere satt jeg i en bil på vei tilbake til Oslo. Kvelden ble veldig koselig, med sushi og hygge. Så bonusnatten i Oslo ble faktisk bare positiv. Men dere kjenner følelsen sant, du har vært så lenge på reise, og du har så uendelig lyst å hjem, få pakket ut, vasket klær, sovet i din egen seng. 


Jeg hoppet på morgenflyet til SAS morgenen etter, og landet i deilige Kristiansand like over klokken 08. Der ble jeg hentet av verdens skjønneste mamma som stod i annkomsthallen med åpne armer. Den klemmen jeg fikk der var så god, og før jeg visste ordet av det strømmet tårene. Mammaen min og meg har et helt spesiellt bånd, og jeg er så glad i henne at jeg kan bli rørt av å tenke på det. Jeg dro videre rett til min lille prinsesse, jeg hadde kjøpt en liten gave til henne når jeg var på tur, og det kriblet i hele kroppen etter å se lille niesen min. Etter dette var det bare en ting å gjøre, og det var å komme seg ut på sjøen.


Pappa stod klar i båten da vi kom kjørende ned i havna, og med posene fulle av fersk brød, salat, frukt, iskald drikke og snacks så dro vi ut på havet. Vi ble på sjøen hele dagen, og jeg fikk en kraftig påminnelse på hvorfor jeg bor på sørlandet, hvorfor det er her jeg hører hjemme. Sjøen, sola, båtlivet, familien, skjærgården, svabergene. Dette er hjemmet mitt, og jeg elsker det!



Kvelden ble fyllt med alt annet enn salat og frukt. Rett og slett bare fordi vi alle får lyst på en skikkelig kosekveld i bland, og i går var det min tur. Chips, is, smågodt, og sjokolade gikk ned på høykant. Jeg rullet inni sengen rundt klokken 22, og har akkurat våknet her. 11 timer søvn i egen seng var helt magisk. 

I dag skal jeg bare være, og egentlig ikke gjøre noe som helst. Jeg skal bare kjenne på det å ha fri, og ferie. Ingen planer, ingen avtaler, ingen møter og ingenting jeg gjøreLeiligheten er vasket, baggen er pakket ut av, og jeg skal ta dagen akkurat slik som den kommer. Dette ble et innlegg med mye tekst, men noen ganger så er det deilig å skravle litt med dere. Så er det jo lov å håpe at alle denne skravlingen min gjør at noen av dere får lyst å skravle litt tilbake i kommentarfeltet. 

Hva er deres plan for dagen? 

 

Smiiiiil Maren

 

22 kommentarer
    1. Hei Maren! Skal snart en tur til byen din for å besøke litt familie 🙂 Lurte bare på hvor denne “kjøkkenskapet” ligger hen? Ser ut som en fantastisk dag på sjøen, skjærgård på Sørlandet er det beste! 😀

    2. Line: Det er to 🙂 en ligger nede på Bystranda her jeg bor. Den ligger inne på Aquarama, stort bygg med badeland, hotell og treningssenter / haller osv. Umulig å ikke se. Også ligger det en i sentrum, inne i et mini kjøpesenter midt i markensgata (hoved handlegate / gågata) som heter Lille-markens 🙂 Kos deg i go’byen!!

    3. Det så ut som et riktig smakfullt utvalg du koste deg med! Hvordan var isen? Har vurdert å kjøpe den mange ganger, men alltid endt opp med å velge Ben &Jerrys 🙂

    4. Ser ut som du nyter ferien 😀
      Jeg fikk akkurat vite at jeg har kommet inn på sykepleierutdanningen i Trondheim og gleder meg masse til å begynne der om 4 små uker! Så nå går jeg bare rundt på jobb å smiler, hehe!
      Ha en fin dag, du er en stor inspirasjon for meg!!

    5. Stine: Du den var helt magisk! Nydelig smak, og med sånne deilige coockies klumper oppi. Eneste minuset er at den er alt for liten. Hehe 😀 Løp og kjøp!

    6. Hei Maren!
      Du stråler! Men du, nå har jeg ventet lenge på oppskriften fra snapstoryen din. Tenk at noe så billig kan se så godt ut. jeg er super spent! jeg snakker om bulgur, tunfisk, egg – tingen. Vil du dele? 😀

    7. Herlig ferie du har 🙂 I dag skal bilen pakkes og vi skal “hjem” til Kristiansand på ferie i tre uker. Gleder meg så til å teste ut Kjøkkenskapet, og håper sommerværet holder seg til så det blir båt og sjø på oss også 😉

    8. Var så misunnelig når du la ut bilder på snapchat i går! Blir mer og mer fristet til å flytte nedover til Sørlandet!
      I dag har endelig solen kommet til østlandet og så planen i dag er ut på hytta i nydelige Holmsbu. Bading, soling og avslapping står på planen. I kveld blir det middag ute og Magic Mike på kino! 🙂
      Ha en fin dag, Maren 🙂

    9. Linn: Så deilig, nyt litt velfortjent sol 😀 Kos deg masse med middag ute og kino. Jeg har så lyst å se den selv, spørs om ikke det blir kino på meg også i dag 😀 Takk for tips!

    10. Jeg er på språkreise i London for tiden og reiser hjem på tirsdag etter å ha vært her i tre uker. Det blir trist å forlate alle de nye menneskene jeg har blitt kjent med, men samtidig kjekt å se familie og venner igjen. Din sommer høres kjempe kjekk ut! Jeg har planer om å gå i Jotunheimen med når jeg kommer hjem. Jeg prøver å bruke sommerferien mon fornuftig! 😀

    11. Du er så herilig, Maren ! Viktig å kunne kose seg uten at man kjenner på følelsen av dårlig samvittighet i etterkant.. Du er et supert forbilde, kjære deg :- )
      Men lurer på en ting ! Hvor har du kjøpt Cookie Dough-isen fra Hennig-Olsen !? MÅ HA, hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg