Oppskrift: Asiatisk kyllinggryte

Da var jeg tilbake i Norge, og det første som møtte meg var tidenes regnvær og temperatur helt nede på 14 grader. Det var en rimelig heftig overgang fra strålende sol og rundt 40 garder. Heldigvis snudde humøret fort da jeg ble hentet på flyplassen, ble kjørt inn til Oslo, fikk severt nydelig middag, og i tilegg fikk sove en liten time på en myk sofa. Jeg reiste fra Marbella kl 03.30 i natt, og fikk ikke sove et eneste minutt på flyet. Så denne frøkna er mildt sagt litt sliten i kveld. 

Flere av dere har etterlyst litt oppskrifter igjen, og da ble jeg så glad. Jeg liker når dere er engasjerte, og kommer med ønsker. Så i dag skal jeg dele en av mine absolutte favoritter. Det er ikke noe hokkus pokkus, rett og slett bare en super digg kyllinggryte med asiatisk preg. Den er enkel å lage, tar kort tid og er i tilegg super sunn. Det er vel i grunn alt vi ønsker oss?


 Du trenger: 

  • Kyllingfilet 
  • Kokosmelk 
  • Ris 
  • Red curry paste 
  • Chili paste 
  • Rødløk, brokkoli, & paprika 

Kok risen som anvist på pakken, kutt kyllingen i terninger og stek i stekepanne. Kutt grønnsakene i små biter. Når kyllingen er stekt tilsetter du kokosmelken, og rører godt rundt. Så tilsetter du 2 gode teskje av red curry paste og en god teskje av chilipaste, og rører godt rundt. La det stå å småkoke i noen minutter. Rør om innimellom. Voalá, og retten er ferdig. Serveres i dyp skål med ris. Så enkelt, så sunt og så utrolig godt. Jeg bruker vanlig jasmin ris, og fullfett kokosmelk.


Nå skal jeg krype opp i sofakroken igjen og se en film før det blir en tidlig kveld. Jeg blir i Oslo i noen dager, og gleder meg til å oppdatere dere på hva som står på agendaen for oppholdet i hovedstaden denne gangen. 

Ha en herlig kveld dere, så snakkes vi i morgen. 

 

Smiiiil Maren

 

 

13 kommentarer
    1. Det der må bli en ny favoritt, jeg fikk det servert i besøk hos bestemoren min idag, og nå som jeg har oppskriften vil jeg også prøve den ut. Tusen takk for masse inspirasjon Maren 🙂

    2. dette så helt magisk ut,men eg tåler veldig dårlig sterk mat…så er disse pastene sterke….altså sterke for tandre mager?
      Eg blir kvalm og får mageproblemer av sterk mat…så er det noe eg kunne hatt i denne som er erstatter for de pastene event?
      Eg tåler sterkere mat enn chop suey på Kinaresturaunten så du ikkje tror eg er helt pingle…men ikkje sånn med masse chili etc

    3. Hei skjønneste fineste vakreste sprekeste Maren <3
      Jeg ser du har det så fint og bra om dagen, både med energi, trening, mat, familie og venner... og jeg må bare spørre er det en mann inne i bildet nå også? :*
      Ha en faktastisk fin dag 🙂

    4. Hei. Kan denne retten fryses, tror du? Ser kjempegod ut, men blir nok litt mye mat for en person 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg