Slik trener vi på treningscamp

God morgen hjerter. En ting som gikk igjen når jeg spurte dere hva dere ønsket å vite om det å være på treningscamp, og spesielt hvordan denne treningcampen hadde vært så gikk det igjen at dere ønsket flere bilder av både treningene, maten og stedene vi trente på. Det er klart jeg kan fikse, bilder er alltid gøy, så her får dere servert et realt bildedryss. Jeg starter med bilder fra Bootcampen på stranden, hvor vi jogget ned fra hotellet, ca 1 km, før vi kjørte på med diverse øvelser i sanda. Øvelsene vi kjørte var som følger: 

  • Sprint i sand
  • Froskehopp i sand
  • Krype/kravle i sand
  • Trillebår med partner
  • Pushups i vannkanten (med ansiktet ned mot vann)
  • Spenthopp
  • Enda mer løping
  • Partner styrkeøvelser – Roing og mage 






Vi var fulle av både vann, svette og sand når vi var ferdig, men fy søren for en gøy økt. Jeg storkoste meg! Vi avsluttet med å hoppe i havet alle sammen. Neste jeg vil dele bilder fra med dere er Team Challenge vi hadde inne på gymmet. Vi ble delt i lag, og gjennomførte ulike poster. Det var lagt opp på en så genial måte at i noen øvelser briljerte noen, mens andre ikke fikk det helt til, men de kom derimot supert sterkt tilbake på andre øvelser. Øvelsene var: 

  • 90 garders statisk hold mot vegg – Rekorden her ble satt av en jente på 17 år, hun stod i hele 35 (!!) minutter. 
  • Planken med 5 kg på rygg
  • Statisk hold i sidehev med hantler
  • Roing
  • Max antall pushups

Jeg nevnte litt om denne økten for dere i innlegget HER, så klikk dere gjerne inn der for å se hele økten, og hvordan den ble gjennomført. Her har dere litt flere bilder fra økten:




Ellers har det vært en god del gruppetimer på Alhamar gymmet som vi kunne dra på når enn vi ville. Jeg har deltatt på Corebar, mage-rumpe-lår time, BOSU, abs og bodypump. Det blir vanskelig å gå inn på hver enkelt time, da dette var gruppetimer lagt opp av instruktør, og jeg har ikke sjans å huske hele timen. Jeg vil likevell fortelle litt om Bosu, da dette var en utrolig gøy opplevelse. Her trente vi både kondisjon og styrke. Bosu står for Both sides up, og det er en slags halv-ball som kan brukes på begge sider. Timen ble holdt av fantastiske Monica, og jeg skal love deg det var energi under den timen. Vi gjorde blandt annet følgende øvelser på den: 

  • Knebøy på ballen 
  • Diverse balanse øvelser
  • Masse hoppkombinasjoner
  • Utfall til siden
  • Crunshes / situps / skrå situps 
  • Planken / walking plank 
  • Rygghev
  • Pushups
  • Diagonale løft 
  • Diverse hopp/steg kombinasjoner i kondisjonsdelen av økten



Jeg håper dette gav enda et litt bedre innblikk i hvordan det er å være på treningscamp. Så må dere jo selvfølgelig bare spørre. Jeg har nå deltatt på to camper i år, både ShapeUp treningscamp i Portugal og Nordic fitcamp her i Marbella. Til neste år blir det flere slike turer, jeg kan virkelig ikke tenke meg noe bedre en å kunne kombinere sol, sommer, trening, og aktivitet. Dette gir så mye motivasjon, og jeg gleder meg over å gå inn i høsten med fornyet inspirasjon til egentreningen min, og treningen til kundenene, og ikke minst til dere lesere. 

Nå venter en rolig morgentur før vi skal på stranda. Jeg har styrkefri i dag, etter tidenes benøkt med Christian Egner i går. Det er virkelig ikke bare bare å trene ben med en Europa og verdensmester i Atletic fitness. Så i dag får bena hvile, og jeg skal bare nyte en lat dag på solsengen. 

Hva er deres planer for dagen? 

Smiiiil Maren

 

4 kommentarer
    1. Hei Maren 🙂 Ser ut som du stoooorkoser deg 😀 Heldig! Jeg var faktisk på en lignende tur i mai, og skal igjen i september. Veldig moro 🙂 Men du…? De singletene du har på deg på et par av bildene (rosa og blå), hvor er de fra? RÅFINE!

    2. Hei Maren! Kjempe flott blogg!!! Kan du en gang lage et innlegg over de 20 beste trenings klærene du vet! Jeg synes det er så vanskelig å finne ut hvilke klær som er bra. Du trener mye og vet nok veldig mye om det klærene som virkelig er annbefaler . Jeg hadde satt veldig stor pris på dette!!! Takker kjempe mye for hjelpen!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg