Dobbel comeback

I dag har jeg gjort comeback – to ganger! Jeg startet dagen med å forsove meg til fellestreningen på stranden på morgenen. Det er utrolig mye trening her nede, og med temperaturer opp mot 40 grader så er det ikke så veldig lett å sove på natten. Så i natt sov jeg litt dårlig, noe som resulterte i en aldri så lten forsovelse. Jeg løste det ved å knytte på meg joggeskoene og løpe meg en liten tur. Jeg løp de andre i møte, og fikk en fin tur sammen med dem tilbake til campen igjen etter økten deres var ferdig på stranda. Etter frokost ble det jammen meg trening igjen, og her kommer dagens første comeback. 

Husker dere Fifty Shades of Power økten jeg la ut her på bloggen? En hel haug av dere testet økten, og sendte meg på bilder, mail og kommentarer på at dere hadde testet økten og at det var så morsomt. Jeg er helt enig med dere – jeg digger den typen trening, og i dag fikk jeg lurt med meg søte Synne på økten. Vi måtte gjøre litt om på den, da det var litt annerledes utstyr ledig og tilgjengelig. Økten så slik ut: 

  • Løp 500m på tredemølle
  • 50 pullups
  • 50 walking plank
  • 50 skulderpress
  • 50 situps
  • 50 squat
  • 50 pushpress
  • 50 hofteløft
  • 50 mountain climbers
  • 50 pushups
  • 50 utfall bakover
  • Løp 500m på tredemølle

Økten gjennomføres ved at du løper 500m så fort du kan, løp gjerne 1 km, men i den heten som er her nede holdt det med en halv for oss. Så kjører du på med første øvelse, og gjør deg helt ferdig med den før du går videre. Del gjerne opp, slik at du tar 20 rep + 15 rep + 10 rep + 5 rep for eksempel, men du får ikke gå videre før alle 50 repetisjonene er gjennomført. 

Dagens andre comeback kom nå for en liten time siden. Da deltok jeg nemlig på en Corebar time på Alhamar fitnesscenter. Noen av dere kan kanskje huske at jeg tok instruktørkurs i corebar, og har drevet en del med dette for mange år siden, når corebar var helt nytt. Jeg har ikke tatt i en corebar siden den tiden, og det var et helt fantastisk gledelig gjensyn med den stanga. Fy søren for en rå time! Svetten silte, og jeg storkoste meg. Endorfinrus og feelgood all over the place! 

Nå skal vi straks løpe avgårde til middagen, og det skal bli så godt. Vi er alltid sultne som ulver til middagen på kvelden her nede, og det ryker både en, to og gjerne tre runder i buffeeten. Vi får så mye god mat her, og jeg skal virkelig skjerpe meg på matbildene slik at jeg får vist dere. Saken er bare den at jeg alltid er så sulten når vi skal spise at jeg kaster meg over maten helt uten å tenke på kamera. Hehe. I dag skal jeg få knipset litt – jeg lover! 

Ha en super kveld dere, og tusen takk for alle kommentarene som strømmet inn på forrige innlegg. Det er så gøy å høre fra dere, hvordan dere har det, og hva dere driver med. Tusen takk for at dere vil dele hverdagen deres med meg. Jeg setter stor pris på det! 

 

Smiiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Høres ut som du har det kjempe gøy! Du er så flink, blir jo så inspirert og bloggen din hjelper virkerlig til å gi det siste “sparket bak” til å komme seg ut på trening og ha det gøy 😀

    2. Ser helt fantastisk ut!! gleder meg til jeg er gammel nok til å dra på en slik tur 🙂
      Dagene mine går til jobbing og trening, men jeg koser meg jeg!
      Nyt dagene videre flotte Maren

    3. For ei superkvinne du er, Maren! Artig å lese om oppholdet ditt i Marbella – var det med AFPT og tok PT-utdanning i fjor, så morsomt å sjå igjen bilder fra Alhamar, hotellet og området rundt: Masse gode minner <3 Forstår godt at du koser deg med så flinke og flotte mennesker! 😀 nyt siste dagen!

    4. Ser ut som du har det veldig fint! Jeg er ofte innom bloggen din for å lese om hva du driver med, og hvilke prosjekter du holder på med, syns du gjør så mye spennende og gøy! Du er til stor inspirasjon, selv om vi trener ganske ulikt 🙂 Kos deg masse i sola og varmen, her i Midt-Norge er det grått og kaldt…
      Klem 🙂

    5. Jeg trener styrkeløft, Maren, så fire ganger i uka går det stort sett i knebøy, benkpress og markløft, pluss diverse støtteøvelser. Jeg er ganske sterk, men ikke spesielt utholdende! Prøver å komme meg på fjelltur innimellom, men med fire økter i uka, som varer mellom 2-3 timer hver gang, pluss 1t 15 min reisevei, så er det deilig å finne på litt andre ting når jeg har treningsfri. Men har lovt meg selv at nå når ferien starter neste uke, så skal jeg ta beina litt mer fatt 🙂

    6. herregud du ER SÅÅÅ pen!!!! blir alltid skikkelig glad av å lese bloggen din, og finnes jo ingen bedre måte å slutte innleggene dine på enn ved “smiiiiil”! og GJETT om jeg smiler’a 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg