Strandkos & Team Challenge

I siste sekund ombestemte en gjeng fra campen seg, og droppet Nikki beach til fordel for en strand som ligger litt nærmere. Vi dro en fin gjeng avgårde, og hadde en helt fantastisk dag i sola med bading, intensiv solings, kanopadling, massasje og god mat. Bare se på denne deiligheten av en salat som jeg fikk servert på solsengen sammen med en isklad cola light. Dette er en tunfisksalat med både egg, gulrot, salatblader, mais og tomat. Mmmmm. 


Vi koste oss på stranda frem til i 16 tiden, da var det bare å komme seg tilbake til campen, og lade opp til en heftig team-challenge på Valhamar (gymmet vi trener på her nede). Vi visste ikke hva Team challenge innebar, og noe nervøse løp vi ned til gymmet. Vi ble møtt av et helt rått opplegg, og jeg sitter enda – på tross av en veldig sliten kropp, fremdeles med et smil om munnen, og endorfiner i kroppen etter den økten der. Økten bestod i at vi ble delt inn i lag, og alt handlet om teamspirit, backe hverandre, pushe hverandre og heie hverandre frem. Vi jobbet sammen som et lag, og beste prestasjon på hver øvelse, eller den samlede tiden var gjeldende.

Øvelsene var som følger: 

  • Holde planken så lenge som mulig (med 5kg på ryggen)
  • Max antall pushups
  • 90 grader inntil vegg så lenge som mulig 
  • Statis hold av sidehev med 3kg hantler
  • Ro 200 meter så fort du klarer 

Beste tid på planken ble gruppens resultat, samlet antall pushups på oss i gruppen ble gruppens resultat, den som satt lengst i 90 grader, og den som holdt lengst i statisk hold, ble gjeldene resultat. Dere er med på hvordan det ble lagt opp sant?

En utrolig motiverende, og gøy måte å trene på. På denne måten ble alle inkludert, alle fikk pushet seg, og alle fikk føle på mestring, og ikke minst en helt enorm teamspirit følelse. Dette var teambuilding på høyt nivå, og jeg er minst like sliten i stemmebåndene som musklene etter all heiingen. Fy søren så gøy! Jeg oppdaget noen nye styrker hos meg selv, og noen svakheter. Jeg satte ny pers i pushups med hele 60 repetisjoner, men knakk sammen i 90grader etter kun 3 minutter. Haha. Jeg var så sliten etter dette her, men klarte på mirakuløstvis å kjøre en liten runde pullups også, men så var det tomt! 

I kveld har vi kost oss med nydelig middag og nå skal vi ta en tidlig kveld. I morgen er det bootcamp på stranden kl 07.15, og det ryktes om et knall tøft opplegg. Jeg gleder meg! Som dere skjønner er det fullt kjør, men det blir tid til strand, sol og kos også! Også all den deilige maten da, det skal jeg komme med et eget innlegg på. Nå er det kvalitetstid med roomisene før natta. 

 

Smiiiiil Maren

 

 

7 kommentarer
    1. Så gøy og variert det høres ut – her på Sørlandet er det begynt å regne – kraftig! Sol og varme ig trening høres riktigere ut – kos dere

    2. hvor lenge klarte du å stå i planken? 🙂
      utrolig imponerende at du klarte 60 push ups <3 du har en så utrolig sterk og feminin rygg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg