Oppskrift: Pai & sommersalat

I går stod pai på menyen, og den ble så fantastisk god at jeg har lyst å dele oppskriften med dere. Nå på sommeren liker jeg at midagene er lettere, og at de går fort å lage. Jeg har derfor småjukset litt med denne paien, men helt ærlig, så synes jeg det må være lov på sommerstid. Da vil man være ute å nye, og ikke stå inne på kjøkkenet. Jeg har derfor brukt en ferdig paibunn, og synes det er helt innafor. Velger du å lage din egen, så er det selvfølgelig kjempe fint. Jeg valgte å lage paien min todelt. Det er en smart måte å gjøre det på hvis for eksempel vokse og barn spiser sammen, og man ønsker en side litt enklere enn den andre, eller man foretrekker ulike smker.

Til en stor form trenger du: 

  • 1 pakke skinke
  • 1 pakke pøket laks
  • Spinat
  • Rødløk
  • 1 boks matfløte
  • Mozarella ost
  • Paprika
  • Paibunn i rull
  • 4 egg 

Slik gjør du: Rull ut paibunnen, og dander den i en ildfast form. Hakk opp skinke, og laks og legg det på hver side i formen. Gi spinaten et lite oppkok i en kjele og dander det på laksesiden av paisen. Hakk rødløk og paprika, og tilsett det på siden med skinken. Ha 4 egg i en bolle, tilsett matfløte og vips sammen. Hell dette over hele paien, og tilsett til slutt osten på toppen. Pass på at alt er jevnt dekket. Inn i ovnen på 180 grader i 30 minutter. 

Jeg lagde også en stor salat med masse deilige ingeredienser, kokte poteter med olje og havsalt, samt havrelomper og grovbrød. Jeg serverte med diverse dressinger, pesto, og balsamico. Mmmm.


Nå skal denne frøkna legge macen langt bort, og komme seg ut i sola. Ha en deilig tirsdag dere, håper solen skinner der du befinner deg!

 

Smiiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. Å, dette skal jeg lage til middag imorgen. Passer jo perfekt til lunsj med middagsrestene . Gleder meg allwr de. Så kjempebra ut. Men hvordan skinke bruker du?
      Hilsen Anja

    2. Hei. Kanskje frekt å spørre om, men har du gjort noe med leppene dine?? Du er vakker, og for et smil.
      Hilsen meg

    3. Nam nam😋 Dette må prøves!! Jeg har fulgt bloggen din ei stund, men er dessverre ikke så flink til å kommentere. Du er et flott forbilde både når deg gjelder trening og kosthold. Stå på videre!! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg