Sunn sommermat

I går tilbragte jeg nesten hele dagen sammen med min skjønne kusine, som også er en av mine nærmeste venninner. Vi lagde en deilig lunsj sammen, og koste oss i sola med bassenget. Lunsjen gjorde vi enkelt og greit med å kutte opp alt vi hadde lyst på av salat, og dandere det i små skåler. Så enkelt kan sunn mat gjøres fristende og delikat. Vi skravlet mens vi stod og kuttet opp, og vips hadde vi masse deilige skåler. Jeg synes spesielt fetaost, egg, avokado, og soltørkede tomater spicer opp en hver salat, og gjør den hakket mer spennende. Vi hadde pesto, og en hjemmelaget gresk dressing til. Brødet heter Ingers Rugbrød, og er kjøpt på et lokalt bakeri her i Kristiansand.

Jeg koste meg så mye at jeg endte opp med å dra ut igjen på kvelden for en koselig jentekveld sammen. Det er en helt vidundelig utsikt over skjærgården der ute, og med solnedgang og rosa himmel måtte jeg selvfølgelig finne frem kameraet. Vi lagde i stand litt snacks, og koste oss med første episode av den nyeste sesongen av Orange is the new black. Noen som har sett det? Jeg tror nok jeg må se den en gang til for å faktisk få med meg hva som skjedde. Jeg skravler så mye at jeg får jo ikke med meg noe som helst av det som foregår på skjermen. Hehe. Skravling og updates med skjønne kusina var viktigere enn en serie, det kan jeg jo se på når som helst. 



Gårsdagen var en utrolig koselig kveld som kommer til å gå inn i minebøkene som den første ordentlige sommerkvelden i år. Det er noe magisk over det å kunne sitte ute til langt på kveld, og ha verandadørene åpne helt til man legger seg, uten at det blir kaldt. Endelig er sommeren kommet til sørlandet, og jeg gleder meg til flere slike kvelder. 

 

Smiiiil Maren

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg