Enkel og sunn lunsj

Jeg skal ut på reisefot igjen på søndag, og det er derfor dumt å handle inn mer enn jeg trenger. Handleposen i dag ble derfor noe mindre enn vanlig, men den inneholder mye godt likevel. I dag hadde jeg lyst på en frisk salat til lunsj, og kyllingwok med ris til middag. 

Jeg var skrubbsulten på butikken, og bare tanken på å begynne å steke kylling til lunsj var helt uaktuell. da ble løsningen å kutte kalkunpålegg i små biter, og strø over salaten. Det funket helt perfekt, og gikk utrolig fort! Jeg hadde også isbergsalat, tomat, agurk, squash, paprikaog mais. Jeg toppet det hele med walden farms honey dijon dressing. Til dessert kuttet jeg epler i biter, og la dem i en skåel, så tilsatte jeg 4 ss vanilje kesam før jeg toppet det hele med sukrin og kanel. 


Enkelt, sunt og godt. Nå skal jeg straks avgårde for å møte Edle til en liten styrkeøkt. Jeg skulle egentlig ha treningsfri i dag, men den planen ble endret gitt. Jeg har hatt en kondisjonsøkt i dag, så jeg kjenner at den økten jeg skal ha nå blir av det helt rolige slaget. Jeg har spist godt i dag, og egentlig ikke gjort noe annet enn å slappe av, og da bør det gå veldig fint med en liten dobbel i dag. 

Er det flere som skal, eller har vært på trening i dag?

Fortell meg gjerne hva du har eller skal trene. Hvis du har lyst å slenge på favorittlunsjen din også så er det kjempe gøy. Jeg føler jeg faktisk begynner å bli litt kjent med lesergruppen min gjennom at dere deler treningenen deres, maten, tanker, tips, råd og ja generelt bare kommentarer. Jeg føler jeg har en lesergruppe som er ganske lik meg selv. Det virker som vi liker mye av de samme tingene, og har mange av de samme interressene. Jeg koser meg med å bli bedre kjent med dere. 

 

Smiiiiil Maren

 

22 kommentarer
    1. I dag tidlig hadde jeg styrkeøkt fullkropp (glutebrigde, knebøy, pullups med ekstra vekt, sidehev i kabel, pushups i slynge, facepull og situps i skråbenk 🙂
      det blir faktisk dobbeløkt på meg og i dag gitt! skal på crossfit senere i kveld, så har prøvd å spise bra og slappe av litt jeg også 🙂

    2. Veronica: Det er sjeldent jeg har to økter, men når jeg har det så er det utrolig viktig å spise nok! Bra du også prioriterer det:):) Godt å høre!

    3. Idag ble det beinøkt på meg etter jobb: knebøy, markløft, hiphtrust, utfall og diverse 🙂 I tillegg til en svært aktiv arbeidsdag, slik at kvelden tilbringes på kino for å se Jurassic World 🙂 Koos deg med dobbeløkt spreka 😀

    4. Du er så flink og inspirerende 🙂 Idag har jeg trenet crosstrening i Danmark, her jeg bor. Det var min andre gang, og jeg hadde vanskeligheter med å gå etter økta! Men en kjempemorsom treningsøkt som innebar høy puls og hardt arbeid der vi ble delt inn i små grupper, og med en kjempegod instruktør!! Håper jeg venner meg til det etterhvert 😉
      Må jeg spørre deg om hvor mange kalorier du ca ligger på om dagen? 🙂 Vet det er rimelig personlig, så respekterer hvis du ikke vil åpne opp for det her inne.
      Håper du har hatt en fin dag, flotte Maren!

    5. Jeg har kjørt ukens siste fullkroppsøkt etter jobb.
      Det ble litt lett undertøysshopping på vei hjem fra trening, så spiser jeg en sen salatmiddag.

    6. Først og fremst vil jeg si at jeg digger treningsantrekket på headeren din! For det andre lurte jeg på om du har tips til treningsopplegg for ei jente som sliter med stressmigrene, trolig magevondt pga. stress og får lett vondt i musklene. Går litt turer på ca 30-60min. Ønsker å få strammere mage, rumpe og lår (generelt smått m/ muskler). Men om bare hverdagen kan bli bedre er det verdt gull! Legen kan dessverre ikke hjelpe og spiser variert.
      Tusen takk på forhånd og utrolig glad for bloggen din. 🙂

    7. Thea: det er lov å spørre og det er overhode ikke personlig – det er bare totalt uinteressant for meg! Jeg aner ikke og har heller ikke noe behov for å vite det 🙂 jeg synes ikke det er et sunt fokus å drive å telle kalorier på den måten:) Jeg respekterer at noen gjør det, men det er ikke aktuelt for min del. M 🙂

    8. Jeg trener løping aktivt, ca 6 økter i uken. Ofte blir øktene ferdig kl 8, altså er jg hjemme rundt 9. Også har det litt tid å lage mat, så middag blir ofte rundt 10. Er dette greit? Hører det ikke skal være så “bra” å spise mye mat så sent?
      Hadde satt utrolig stor pris på svar! Dette er noe som jeg ofte tenker på 🙂
      Så flott med dobbeltøkt 🙂 kos og klem 🙂

    9. Hadde en ben og mageøkt og en fantastisk løpetur på 8 km ute i frisk luft! Jeg forstår ikke folk som klarer mølla, jeg MÅ ha luft når jeg løper 🙂 Var på en restaurant med buffét med mormor og søskenbarn, så jeg har virkelig fått fylt opp og mer enn det tenker jeg! Men helt greit når alt som var der var sunt, asparges med spekeskinke, baconsurret aprikos, tomatsalat med økologisk feta, oliven, kylling, kjøttboller, guacamole, salat og hjemmelaget focaccia 🙂 NAM!

    10. Anonym: Det er totalen av inntaket ditt i løpet av dagen som er avgjørende, og det gjør ingenting om du spiser på kvelden. Det er faktisk veldig veldig viktig at du får i deg et godt måltid etter en hard treningsøkt. Kroppen din restitueres da optimalt. Viktig spørsmål, takk for at du tar det opp:) Klem tilbake

    11. Josefine: Ååå fikk helt vann i munnen jeg nå. NAM!!! Så deilig det hørtes ut, og en god treningsøkt har du også fått deg. Supert jobbet 😀

    12. Thea: en ting til: Så kult med crossfit, du er sprek og tøff som kaster deg på det. imponerende;) Kjente jeg ble inspirert til å teste selv, tusen takk 😀

    13. Veronica: Steike! To så harde styrkeøkter, det er enbormt krevende! Pass på at du får i deg godt med mat, og væske. vet ikke om jeg hadde klart to styrkeøkter altså, du er rå 😉

    14. Jeg hadde en tung styrkeøkt, så i dag ble det 1 km rolig svømming med småsøskene som restitusjon 🙂 nå sitter jeg faktisk å spiser havrelapper med sukkerfritt syltetøy og lettere gulost. Ha en fin kveld! 🙂

    15. Jeg jobber faktisk med å ta en hviledag en gang imellom, vet ikke om du har det likedan. Synes ikke det er lett selv om jeg vet det bare er sunt og viktig for både kropp og hode:-)

    16. Hei, Maren! Kanskje jeg skal kommentere jeg også – ikke bare lese bloggen som jeg har gjort en goood stund 😀 Frokost/lunsj/kvelds/snacktips som ble både kvelds i går og frokost i dag: cottage cheese, proteinpulver (sjokoladesmak) og PB2 sjokolade + banan. Snadder! 😀 Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg